hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > همه تولیدی‌های کفش مشهد تعطیل شدند/ قیمت تمام‌شده کفش ایرانی معقول است

همه تولیدی‌های کفش مشهد تعطیل شدند/ قیمت تمام‌شده کفش ایرانی معقول است

رئیس اتحادیه کفاشان مشهدمقدس معتقد است با توجه به شرایط بازار قیمت تمام شده کفش ایرانی در حال حاضر معقول است.
اسماعیل ملائکه پیرامون وضعیت صنف کفاشان مشهد در شرایط کرونا اظهار داشت: تولیدی‌های کفش مشهد که کاملاً تعطیل هستند و مغازه‌ها هم دخل و خرج روزانه خود را در نمی‌آورند. وضعیت صادرات در سال گذشته تا حدودی خوب بود اما بعدها حجم صادرات کاهش یافت هرچند با افغانستان هنوز در ارتباط هستیم.
ملائکه ادامه داد: هرکسی بخواهد تولید داخلی بخرد فروشنده موظف است کار را شش ماه گارانتی کند. چون مطمئن هستیم تمام کفش‌های تولید داخل به راحتی یکی دو سال کار می‌کند.
رییس اتحادیه کفاشان مشهد افزود: در شهر مشهد حدود  800 واحد فروش کفش و بالغ بر 250 واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند که همگی دارای مجوز و پروانه کسب هستند تعدادی هم بدون مجوز هستند که با شروع فعالیت و  مواجه با مشکل مجبور می‌شوند برای اخذ مجوز مراجعه کنند.
ملائکه تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما در حال حاضر عدم حمایت کافی توسط دولت از تولید داخلی است. امیدواریم  با توجه به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» اقدامات موثری و راهگشایی در جهت تسهیل شرایط تولید برای صنف ما و دیگر صنوف تولیدی برقرار شود.
وی بیان کرد: واحدهای تعمیرات کفش وضعیت به مراتب بهتری دارند. تعداد واحدهای تعمیراتی ما حدود 300 واحد هستند البته تعمیراتی‌های زیر پل و کنار خیابانی هم به این تعداد اضافه می‌شود. با توجه به قیمت‌ها و کاهش توان خرید بسیاری به سمت تعمیر کفش‌های‌شان رفته‌اند.
رئیس اتحادیه کفاشان مشهد خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده کفش ایرانی واقعا نسبت به وضعیت بازار معقول است اما به دلیل کاهش تقاضا جای بیشتری برای افزایش ندارد. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد