hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مشکل بیمه نبودن خبرنگاران باید رفع شود

مشکل بیمه نبودن خبرنگاران باید رفع شود

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع مشکل بیمه خبرنگاران حتی با راهکاری متفاوت از آنچه در حال حاضر پیش بینی شده، تاکید کرد.

مشهد رویداد امروز- دکتر سید امیرحسین قاضی زاده امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان های خراسان رضوی در مشهد درباره گزارش مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی مبنی بر اینکه متاسفانه وضعیت بیمه بسیاری از خبرنگاران فعال رسانه ها همچنان دچار مشکل است، افزود: خبرنگاران از جمله اقشار نخبه و تصمیم ساز جامعه هستند و برای بیمه گروه های مختلف در سال های اخیر تدابیر خوبی اندیشیده شد که باید همه خبرنگاران نیز پس از احراز شغلی با هر شیوه و مکانیسم مشخصی از تسهیلات بیمه برخوردار شوند.

وی با اشاره به پیش بینی بودجه بیمه برای برخی گروه ها همچون کارگران ساختمانی از محل هزینه های پیمانکاران ساختمانی، پیشنهاد کرد: می توان با بررسی تجربه های موفق جهانی در حمایت از اصحاب رسانه، تمهیداتی پیش بینی کرد تا بیمه مشخصی برای خبرنگاران و نمایندگی های خبرگزاری ها و مطبوعات از محل درآمد فروش اینترنت یا درآمدهای مخابرات و امثال آن پیش بینی کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تشکیل تیم رسانه‌ای حقوقی و مطبوعاتی برای ارائه پیشنهاد جامع برای حمایت از اصحاب رسانه و پیش بینی درآمد پایدار و حمایت‌های معیشتی متناسب از خبرنگاران برای طرح در مجلس شورای اسلامی شد.

دکتر قاضی زاده افزود: برخی نمایندگان مجلس که سابقه مطبوعاتی دارند می توانند به عنوان پیشگام و پیشران حمایت از اصحاب رسانه موثر باشند و با احصای مسایل خبرنگاران و تدوین آیین نامه های جامع برای خبرنگاران در مجلس فعلی که عزم کار انقلابی و نشاط بالایی دارد، نقش ایفا کنند.

وی همچنین از پیشنهاد خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی برای تشکیل فراکسیون رسانه در مجلس یازدهم، استقبال کرد.

نایب رییس هییت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان نیز در این نشست خبرنگاران را چشم صادق جامعه خواند و اظهار کرد: رسانه نگاران صادق رسانه های شناسنامه دار مسایل را آنگونه که هست می بینند و دچار افراط و تفریط نمی‌شوند.

غلامرضا بنی اسدی افزود: مشهد قطب دوم فضای رسانه ای کشور و قطب اول فضای مجازی در عرصه رسانه های کشور است و نیازمند توجه بیشتر در این عرصه هستیم.

وی با بیان این که فعالیت اعضای هیئت مدیره خانه های مطبوعات به صورت کاملاً غیرانتفاعی و بدون حقوق  است، خواستار توجه بیشتر و بودجه مشخص برای حمایت از این تشکل صنفی رسمی رسانه‌ای شد.

همچنین مجتبی محمودی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به لزوم حمایت از مطبوعات و رسانه ها تصریح کرد: سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اغلب مبتنی بر حمایت از مطبوعات و رسانه های صاحب نام است و خبرنگاران و اصحاب رسانه به خصوص در استان ها از این حمایت های حداقلی هم محروم مانده اند.

وی با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد شهدای عرصه رسانه مانند شهید صارمی و زنده یاد کاظم اخوان، وضعیت افسارگسیخته و بدون متولی و نظارت مشخص شبکه های اجتماعی را دور از شان نظام اسلامی و غیرشایسته دانست و خواستار ورود جدی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این عرصه شد.

محمد جواد رنجبر، دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم بازنگری در قانون مطبوعات گفت: به سرانجام رسیدن لایحه سازمان نظام صنفی رسانه ای یک ضرورت است که چندین سال است در دولت در حال چرخش است و متاسفانه هنوز به مجلس ارسال نشده است؛ ضمن اینکه باید طرحی برای پاسخگوترکردن مسئولان در کشور وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی طی دو سال گذشته یک ریال بودجه دولتی دریافت نکرده است، خواستار اختصاص ردیف بودجه ویژه خانه های مطبوعات استان های کشور در بودجه سال 1400 شد.

همچنین محمد جمال رستم زاده، خزانه دار خانه مطبوعات و رسانه های استان نیز در این نشست با بیان برخی مسائل حقوقی پیش پای مطبوعات و رسانه ها اظهار تاسف کرد: گاهی شاهد احضار خبرنگاران و مدیران رسانه ها رسمی در مسائل مطبوعاتی به دادگاه های مختلف و حتی مراجع انتظامی و نظامی و نیز در نظر گرفتن جرایم کیفری هستیم که باید در این خصوص وحدت رویه و حمایت قانونی وجود داشته باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد