hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خسرو سینایی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

خسرو سینایی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

خسرو سینایی، کارگردان سینما و تئاتر که چند روز قبل به دلیل ابتلا به ویرو کرونا در بیمارستان بستری بود، بعدازظهر امروز _۱۱ مرداد_ درگذشت.
خسرو سینایی، سینماگر و کارگردان آثاری چون "مرثیه گم‌شده" و "جزیره رنگین" بعدازظهر امروز _۱۱ مرداد_ به دیار باقی شتافت. او از چند روز پیش به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود و حال وخیم گزارش شده بود.
این سینماگر در سال ۱۳۱۹ در ساری زاده شد و بخاطر مضامین مستند و اجتماعی در فیلم‌هایش شناخته می‌شد. سینایی فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی از آکادمی هنرهای نمایشی و رشته تئوری موسیقی از کنسرواتوار وین است. سینایی از سال ۱۳۴۶ در وزارت فرهنگ و هنر و از سال ۱۳۵۲ در تلویزیون ایران شروع به کار کرد. او فیلمسازی را با "تهران امروز" در سال ۱۳۵۶ آغاز کرد و پس از انقلاب فیلم‌های مهم بسیاری ساخت.
او همچنین کارگردان یکی از قسمت‌های فیلم "فرش ایرانی" بود. فیلمی که قسمت‌هایی از آن را بهرام بیضایی، بهمن فرمان‌آرا و عباس کیارستمی کارگردانی کردند.
فیلم "مرثیه گم شده" او درباره پناه دادن اصفهان به کودکان لهستانی در طی جنگ جهانی اول جوایز بین‌المللی بسیاری برد. سینایی در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت نشان ویژه کشور لهستان از سوی رئیس‌جمهور این کشور شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد