hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برخی از مردم دو بار کرونا می‌گیرند/ ابتلای جوانان و کودکان سالم قزوینی به کرونا

برخی از مردم دو بار کرونا می‌گیرند/ ابتلای جوانان و کودکان سالم قزوینی به کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مواردی در قزوین دیده شده که فرد پس از بهبودی، مجدد مبتلا به ویروس کرونا شده درحالی که برای اعلام نتیجه قطعی و نظر در مورد اینکه چند درصد مردم مجدد به این ویروس مبتلا می‌شوند زمان بیشتری لازم است.

پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین  با بیان اینکه موارد اسپرادیک و تک‌گیر در بیماری کرونا در قزوین مشاهده شده است، اظهار داشت: برخی از مردمی که مبتلا به کرونا شده‌اند مجدد این ویروس را گرفته‌اند.

وی افزود: این موضوع به صورت عموم و جامع هنوز به نتیجه نرسیده که آیا فردی که یک‌بار به این بیماری مبتلا شده مجدد امکان ابتلای آن به ویروس کویید19 وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: برخی از همشهریان قزوینی، سه ماه پس از بهبودی، مجدد مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند زیرا تا 3 ماه ایمنی این بیماری به طور کامل در بدن باقی می‌ماند.

وی عنوان کرد: مقالات متعددی در این زمینه در سطح دنیا منتشر شده اما هنوز به صورت قطعی و دقیق نمی‌توان ادعا کرد چند درصد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند مجدد درگیر این ویروس خواهند شد.

نامدار تصریح کرد: تغییرات ویروس کرونا سبب شده تا جوانان و کودکانی که تصور می‌شد تنها ناقل بوده و از ابتلای شدید به این بیماری در امان هستند نیز به این بیماری مبتلا شوند.

وی خاطرنشان کرد: مواردی در بیمارستان‌ها دیده شده که جوانانی بین 20 تا 40 سال، بدون هیچ سابقه بیماری و نقص سیستم ایمنی بدن فرم‌های شدید این بیماری را گرفته‌اند و گاهی تعدادی از آن‌ها در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین روند صعودی ابتلای مردم به کرونا در قزوین را به شدت خطرناک و نگران کننده خواند و افزود: میزان فوتی‌ها در یک هفته گذشته با فوت شدگان اواخر فروردین ماه برابر شده است.

نامدار عنوان کرد: علی‌رغم اینکه مردم همکاری خوبی در استفاده از ماسک داشتند اما متأسفانه برپایی اجتماعات مختلف سبب شده که میزان ابتلا به ویروس کرونا در قزوین سیر صعودی داشته باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد