hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| ظرفیت بالای استان گیلان در صنعت فرش

گیلان| ظرفیت بالای استان گیلان در صنعت فرش

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با تأکید بر ظرفیت‌های بالای این استان در صنعت فرش گفت:‌ بیش از ۱۳ هزار بافنده فرش در گیلان مشغول فعالیت هستند.

فرهاد دلق‌پوش با اشاره به قدمت صنعت فرش دستباف در این استان ابراز داشت:‌ باید با حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنعت فرش استان گیلان،‌ ضمن توسعه هر چه بیشتر این حرفه،‌ در زمینه صادرات آن به کشورهای دیگر نیز برنامه‌ریزی شود. دلق‌پوش با بیان اینکه موقعیت استراتژیک و مجاورت با بازارهای بزرگ کشورهای همسایه از مزیت‌های استان گیلان است عنوان کرد:‌ سرمایه‌گذاری در صنایعی نظیر تولید فرش دستباف علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی،‌ می‌تواند ارزآوری و درآمدزایی خوبی را نصیب کشورمان کند. او خاطرنشان کرد: ایجاد رونق تولید و توسعه در صنعت فرش دستباف علاوه بر رفع یکسری از مشکلات،‌ نیازمند یکسری برنامه‌ها است که تشکیل انجمن تولیدکنندگان فرش یکی از این موارد است. رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان اجرا و استفاده از ایده‌های خلاقانه را تنها راه تثبیت موقعیت کشورمان در صنعت فرش دانست و گفت:‌ باید با اجرای برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت و اقدامات راهبردی،‌ شیوه‌های بازاریابی نوین را در خدمت این صنعت قدیمی قرار دهیم. دلق‌پوش برند سازی را مهم‌ترین برنامه‌ برای حفظ اصالت فرش دستباف ایرانی دانست و عنوان کرد:‌ اگر این اقدامات به‌خوبی نهادینه و اجرایی شود ضمن حفظ اصالت و کیفیت فرش دستباف ایرانی می‌توان با حمایت از طرح‌های جدید مثل سوسن چلچراغ آینده صنعت فرش داخلی را تضمین کرد.

او ظرفیت اشتغال‌زایی صنعت فرش دستباف به‌ویژه در مناطق روستایی را مورد تأکید قرارداد و بیان داشت: اگر دو مؤلفه‌ نیروی کار گسترده در روستاها‌ و از طرف دیگر ظرفیت صنعت فرش در حوزه اشتغال‌زایی در کنار هم قرار گیرد ارزش‌افزوده خوبی نصیب اقتصاد کشورمان می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد