hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| محور جاسک-چابهار جاده مرگ است

سیستان و بلوچستان| محور جاسک-چابهار جاده مرگ است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: محور چابهار- کنارک- جاسک که پیونددهنده دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و در طرح استراتژیک توسعه سواحل مکران قرار دارد، جاده مرگ است.


عبدالغفور ایران‌نژاد اظهار داشت: هرچند توسعه سواحل مکران یک برنامه استراتژیک ملی است و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی مأموریت دستگاه‌های اجرایی در این طرح مهم و استراتژیک است اما تاکنون وزارت راه هیچ اقدام شاخصی برای توسعه جاده‌ها مواصلاتی و شریان‌های حیاتی این طرح انجام نداده است.

او افزود: عملیات اجرایی توسعه و بهسازی محور ساحلی جاسک-کنارک-چابهار که محوری مهم برای دسترسی مردم ساحل‌نشین هرمزگان و سیستان و بلوچستان است از سال 89 آغازشده و با وجود گذشت 9 سال حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. نماینده مردم چابهار و کنارک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جاده در زمان طاغوت و صرفا برای دسترسی با آسفالت سرد احداث‌شده و فاقد زیرساخت‌ها و استانداردهای اولیه‌ی جاده و محور است و جزو خطرناک‌ترین محورهای دسترسی کشور به‌حساب می‌آید. ایران‌نژاد ادامه داد: تردد برای ساکنان ساحل‌نشین هرمزگان و سیستان و بلوچستان در این محور سخت و زمان‌بر است و تاکنون موجب حوادث ناگوار نیز شده و این جاده را به جاده مرگ تبدیل کرده است.

او خاطرنشان کرد: از وزارت راه انتظار می‌رود با توجه به این‌که این جاده در محدوده طرح استراتژیک توسعه سواحل مکران قرار دارد و از جاده‌های حساس، کاربردی و مهم برای دسترسی هزاران نفر از مردم ساحل‌نشین سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌حساب می‌آید هرچه سریع‌تر اقدام فوری برای توسعه و ترمیم جاده از وضع فعلی انجام گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد