hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کنفرانس علمی پژوهشی غدیر برگزار می‌شود

کنفرانس علمی پژوهشی غدیر برگزار می‌شود

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی از برگزاری کنفرانس علمی پژوهشی غدیر از 11 تا 16 مرداد ماه خبر داد.
به گزارش رویداد ایران_قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف مجتمع آموزش عالی بنت الهدی اظهار کرد:  تعلیم و تربیت بانوان اسلامی از جمله اهداف این نهاد است که برنامه‌هایی متناسب با این اهداف در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بانوان همواره به واقعه غدیر توجه داشته‌اند بر این اساس بانوان طلبه مجتمع بنت الهدی به ایفای نقش در این عرصه می‌پردازند.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی از برگزاری کنفرانس‌های علمی پژوهشی غدیر با عنوان اکمال دین و اتمام نعمت ویژه ایام دهه ولایت و امامت خبر داد و افزود: این کنفرانس‌ها از 11 تا 16 مرداد ماه برگزار می‌شود که  زمان برگزاری بخش زبان فارسی این کنفرانس‌ها پیش از ظهر است که شخصیت‌های فعال علمی و پژوهشی در زمینه ماجرای غدیر از نگاه اهل سنت در این نشست‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
وی عنوان کرد: کنفرانس‌ها به زبان فارسی به شکل حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی و مجازی و ویدئو کنفرانسی به آدرس https://vc.miu.ac.ir/hoda2 برای مخاطبان بیرونی نیز ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی با اشاره به موضوعات و سخنرانان این کنفرانس‌ها گفت: آیت‌الله حسینی قزوینی، استاد حوزه و رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر در نخستین روز این نشست پیرامون غدیر در منابع اهل سنت به ایراد سخنرانی می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: نشست غدیر در نهج البلاغه برنامه روز یکشنبه 14 مرداد برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در زمینه غدیر و عاشورا به تبیین نکات و آموزه‌ها می‌پرداند.
 رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین شکوری در زمینه بررسی واقعه غدیر با رویکرد فقهی، حجت‌الاسلام دکتر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی در زمینه اهمیت و جایگاه غدیر در منابع فریقین و حجت‌الاسلام یزدانی پیرامون غدیر در منابع اهل سنت هر یک در نشست‌های مجزا به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی به 6 زبان گفت: علی علیه السلام بین القضا و القانون با سخنرانی دکتر مواهب الخطیب به زبان عربی، نشست واجبات و تکالیف بانوان مسلمان با سخنرانی دکتر یحفوفی به زبان فرانسه و نشست غدیر خم در قرآن، حدیث و تاریخ با سخنرانی دکتر هاشمی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی خاطرنشان کرد: الیزابت اسعد به زبان اسپانیولی در نشست با عنوان خطبه پیامبر در غدیر و فیاضی پیرامون غدیر اتمام نعمت و تجلی رسالت به زبان اردو به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی در شناساندن واقعه غدیر به مسلمانان در اقصی نقاط دنیا مؤثر است و پاسخگوی نیازها و سؤالات در زمینه واقعه غدیر خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد