hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دعای عرفه و نماز عید قربان در یک شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود

دعای عرفه و نماز عید قربان در یک شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مراسم دعای عرفه براساس مصوبه ستاد ملی فقط در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند برگزار می‌شود و در استان اصفهان، تنها یک شهرستان سفید مجاز به برگزاری با رعایت نکات بهداشتی است.

حجت‌الله غلامی ، با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در اصفهان و در آستانه قرار داشتن در روز عرفه و عید قربان اظهار داشت: امروز چهل و سومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا برگزار شد و موضوعاتی از جمله وضعیت کرونای استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان وضعیت استان مشخص شد و از 24 شهرستان استان 8 شهرستان در وضعیت قرمز، 7 شهرستان وضعیت نارنجی، 8 شهرستان وضعیت زرد و تنها یک شهرستان سفید وجود دارد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه وضعیت استان با توجه به گزارش داده شده خوب نیست و تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا شیب افزایشی دارد گفت: با توجه به این شرایط و مصوبه ستاد ملی به صراحت اعلام شد که برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند برگزار می‌شود، بنابراین در استان اصفهان فقط در شهرستان‌های سفید برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم عرفه در شهرستان‌های سفید باید در فضاهای باز برگزار شود و در صورت برگزاری در فضای سرپوشیده با یک چهارم ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

غلامی ادامه داد: نماز عید قربان نیز با رعایت نکات بهداشتی و فقط در شهرستان‌های سفید استان اقامه می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با صدا و سیما اظهار داشت: در این هماهنگی‌ها مقرر شد پخش مستقیم و زنده مراسم عرفه را از جاهای مختلف از رادیو و تلویزیون داشته باشیم و خانواده‌ها در منازل خود از طریق صدا و سیما دعای عرفه را دنبال کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد