hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاشان در وضعیت قرمز قرار گرفت/ تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا ملاک نحوه برگزاری مراسم عزاداری

کاشان در وضعیت قرمز قرار گرفت/ تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا ملاک نحوه برگزاری مراسم عزاداری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا ملاک نحوه برگزاری مراسم عزاداری است گفت: متاسفانه کاشان مجدد از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرد.

محمد حاجی جعفری ، ضمن اشاره به قرار گرفتن مجدد کاشان در وضعیت قرمز اظهار داشت: با توجه به افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا و همچنین و افزایش میزان افراد بستری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان مجدد کاشان از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرد.

وی با بیان اینکه عدم جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان یکی از مهمترین علل افزایش مبتلا به ویروس کرونا است، افزود: به تمامی شهروندان توصیه می‌شود تا در حد ضرورت از منزل خارج شوند و به هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند چرا که استفاده از ماسک احتمال ابتلا را بسیار کاهش می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در برگزاری مراسم عزاداری ویژه ایام محرم و صفر تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هستیم ابراز داشت: در صورت برگزاری مراسمات عزاداری شهروندان خود باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید داشته باشند.

وی ضمن اشاره به روش موثر پلاسما درمانی در بهبود بیماران کرونایی گفت: یکی از موثرترین روش‌های شناخته شده درمان بیماران کرونایی پلاسما درمانی است که از این جهت از تمامی افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند درخواست می شود برای تمایل به اهدای پلاسمای خون خود با شماره تلفن‌های 55442015 و 55444016 از هشت تا 14 تماس بگیرند.

حاجی جعفری با بیان اینکه شهروندان در ایام کرونا مراقب کلاهبرداران باشند، تصریح کرد: برخی داروها به اسم داروی درمان بیماری کرونا در میان شهروندان رواج پیدا کرده در حالی که این دارو تنها در میان بیمارستان‌هایی توزیع می‌شود که به درمان بیماران کرونایی مشغول هستند و به دلیل کمبود به صورت سهمیه‌بندی تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه داروهای ارائه شده به نام داروی درمان بیماری کرونا تقلبی است، عنوان کرد: ویروس کرونا در شرایط فعلی با یک جهش یافتگی در میان مردم شیوع پیدا کرده است و همین جهش یافتگی باعث تغییر در علائم بالینی شده است به نحوی که در حال حاضر برخی از بیماران کرونایی در کاشان با علائم گوارشی به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد