hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > 400 روز با خانواده گردشگر دور ایران - زنجان

400 روز با خانواده گردشگر دور ایران - زنجان

بعد از خروج از قزوین در تاکستان  کنار پارک کمی توقف کردیم . این چند روز وقت نشده بود که خانه را تمیز کنم و  همه جا حسابی به هم ریخته شده بود . این جا  مکان خلوتی بود و یک جوی آب هم از کنار خیابان  میگذشت و  بهترین موقعیت بود برای خانه تکانی.  از فرصت استفاده کردیم و سرو سامانی به دور و برمان دادیم   .غروب شده بود که از استان قزوین خارج شدیم . شهر بعدی که در مسیرمان بود ،ابهر نام داشت. این شهرستان از بزرگترین شهر های استان زنجان است که در 90 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

بعد از خروج از قزوین در تاکستان کنار پارک کمی توقف کردیم. این چند روز وقت نشده بود که خانه را تمیز کنم و همه‌جا حسابی به‌هم‌ریخته شده بود. اینجا مکان خلوتی بود و یک جوی آب هم از کنار خیابان می‌گذشت و بهترین موقعیت بود برای خانه‌تکانی. از فرصت استفاده کردیم و سروسامانی به دوروبرمان دادیم. غروب شده بود که از استان قزوین خارج شدیم. شهر بعدی که در مسیرمان بود، ابهر نام داشت. این شهرستان از بزرگ‌ترین شهرهای استان زنجان است که در 90 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.


ابهر

سمت باغ‌های انگور رفتیم. البته اینجا هنوز انگورها نرسیده است ولی فضای زیبای تاکستان‌ها آدم را جذب منطقه می‌کند. به موزه باستان‌شناسی شهر سری زدیم.


بوم گردی در روستای کوی نیک

بعد با یکی از اهالی که در روستای کوی نیک بوم گردی داشت آشنا شدیم به همراه او سری به آن روستا زدیم. بوم گردی ایشان نو پا بود ولی محیط گرم و صمیمی داشت. در این روستا یک درخت چنار خیلی بزرگ و قدیمی است که مردم محلی آن را مقدس می‌دانند. درخت بیش از پانصد سال قدمت داشت و ریشه‌ها و شاخه‌هایش فضای بزرگی را گرفته بود و منظره زیبایی به وجود آورده بود.







روستای درسجین

بعد از اینکه چرخی در روستا زدیم به همراه هم به روستای دیگری در آن منطقه به نام درسجین  رفتیم .این روستای توریستی  از دیگر روستاهای آن اطراف شناخته شده تر است و هرساله جشنواره ی انگور در آن برگزار میشود و  گردشگران و مسافران زیادی از این روستا بازدید میکنند . کوچه های سنگ فرش شده و جوی آبی که از میان آن میگذشت ،دیوارهای کاهگلی، پنجره های چوبی و گلدان های آویزان  از نرده ها  و  باد خنکی  که از لابه لای درختان به صورت میخورد ، فضای چشم نوازی ایجاد میکرد که  دلت میخواست  ساعاتی  را در این روستای زیبا سپری کنی . البته در این روستا بوم گردی  و  خانه ی مسافر هم برای اقامت  وجود داشت .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد