hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > مشکلات املاک قولنامه‌ای در کرج/ متراژ کوچک‌ترین واحد ۴۰ متر است

مشکلات املاک قولنامه‌ای در کرج/ متراژ کوچک‌ترین واحد ۴۰ متر است

 رئیس اتحادیه املاک شهر کرج با اشاره به مشکلات املاک قولنامه‌ای در کرج، گفت: متأسفانه معاملات قولنامه ای بر خرید و فروش زمین نیز سایه افکنده است.

محمد قمی  با اشاره به خرید املاک مسکونی قولنامه ای در کرج، گفت: شهروندان برای انجام معاملات مربوط به املاک قولنامه ای باید به چند نکته مهم توجه کنند. اینکه ملک قولنامه ای که قرار است خریداری شود دارای حکم تخریب نباشد و یا اگر برای آن در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه لحاظ شده مبلغ آن مشخص باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ملک مسکونی قولنامه ای را در صورتی خریدار کنند که مالک آن به درستی مشخص باشد، افزود: در کنار آن اطلاعات سلسله قراردادهای انجام شده در مورد این ملک نیز باید درست و بدون مشکل باشد.

رئیس اتحادیه املاک شهر کرج با اشاره به اینکه بیشتر مناطق کلان‌شهر کرج متأثر از رشد املاک مسکونی قولنامه ای بوده است، افزود: درصد املاک مسکونی قولنامه ای به سند دار در شهرستان کرج با احتساب شهرهای اقماری و نقاط حاشیه‌ای در گذشته ۳۰ به ۷۰ بوده اما در حال حاضر این املاک سهمی ۵۰ درصدی در میان املاک مسکونی موجود در این شهرستان دارند.

تعدد املاک قولنامه‌ای در محله اسلام آباد

قمی بیان کرد: بسیاری از املاکی که در گذشته سنددار بوده بعد از تخریب و ساخت مجدد قولنامه ای شده است زیرا سازنده به دلیل مواردی از جمله خلاف در ساخت و یا جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ نتوانسته پایان کار آن را دریافت کند.

وی با اشاره به رشد املاک قولنامه ای در شهرهای اقماری و نقاط پیرامونی کرج از جمله کمالشهر، خرمدشت، محمد شهر و یا ماهدشت، گفت: در محله‌های درونی بافت کرج مانند اسلام آباد نیز املاک قولنامه ای زیادی وجود دارد.

رئیس اتحادیه املاک شهر کرج در خصوص دلایل روی آوردن مردم به معامله املاک قولنامه ای، گفت: این املاک بهتر خرید و فروش می‌شود، قیمت آن از املاک سند دار به مراتب خیلی پایین‌تر است، مسئله حساب مالیاتی و دارایی برای این دسته از املاک نیز مطرح نیست.

معاملات قولنامه ای بر خرید و فروش زمین نیز سایه افکنده استقمی در بخش دیگری با بیان اینکه متأسفانه معاملات قولنامه ای بر خرید و فروش زمین نیز سایه افکنده است، عنوان کرد: این امر موجب شده که مالکان، زمین‌های در قطعات بزرگ را با تقسیم بندی در قطعات کوچک‌تر به صورت قولنامه ای معامله کنند.

وی همچنین گفت: معامله زمین‌های قولنامه ای نیز بیشتر در نقاط پیرامونی کرج از جمله محمد شهر، کمالشهر، سهیلیه، رضوانیه، گلدشت و کلاک انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری با این توضیح که متراژ کوچک‌ترین واحدهای مسکونی در شهر کرج برابر ۴۰ متر است، افزود: در حال حاضر بحث ساخت خانه‌های ۲۵ متری که در تهران مطرح است، هنوز در کرج وجود ندارد و حتی موضوع آن نیز طرح نشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد