hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کار‌های جالبی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!

کار‌های جالبی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!

ترفند‌ها و تکنیک‌هایی شگفت‌انگیز از گوشی‌های اندروید یاد بگیرید که تا به حال نمی‌دانستید.
ابتدایی‌ترین گوشی‌ها که در بازار جهان عرضه شده بودند، کارایی دیگری جز ارتباط برای کاربران خود نداشتند. تلفن‌های همراه گذشته برای مکالمات تلفنی و فرستادن و دریافت کردن پیامک مورد استفاده قرار می‌گرفتند. به مرور زمان، همین گوشی‌های ساده پیشرفت کردند و به کارایی آن‌ها اضافه شد. با گذشت زمان، قابلیت‌هایی مانند ضبط صدا، پخش شبکه‌های رادیویی، پخش موسیقی و در نهایت پشتیبانی از ارتباط اینترنتی به گوشی‌های ساده اضافه شد. بدین ترتیب، انتظارات از گوشی‌ها بالاتر رفت و همه به دنبال این بودند که ساده‌‎ترین کار‌های خود را هم با آن‌ها انجام دهند.

ورود گوشی‌های هوشمند به بازار

گوشی‌های هوشمند برای اولین بار توسط شرکت اچ‌تی‌سی وارد بازار شدند. این شرکت طی همکاری با گوگل، نرم‌افزار اندروید را به عنوان سیستم عامل گوشی‌های هوشمند معرفی کردند و با ورود آن‌ها به بازار، توانستند طرفداران زیادی پیدا کنند. گوشی‌های هوشمند اولین گوشی‌هایی بودند که به راحتی و بدون زور زدن برای فشار دادن دکمه‌ای می‌توان با آن‌ها کار کرد و صفحه آن‌ها هم بزرگتر از نسل‌های قبلی تلفن‌های همراه بودند.
گوشی‌های هوشمند هم روز به روز، پیشرفت کردند و کارایی آن‌ها بیش از گذشته شد. اولین کار‌هایی که می‌توانستیم با اولین گوشی‌های هوشمند انجام دهیم، همان کار‌های روزمره‌ای بودند که با گوشی‌های ساده انجام می‌دادیم، ولی به مرور زمان، اپلیکیشن‌ها شکل به‌روزتری به خود گرفتند و گوشی‌ها هم ارتقا یافتند. بدین ترتیب هم توقعات از گوشی‌ها بالاتر رفت و هم کار‌هایی شگفت‌انگیز می‌توان با آن‌ها انجام داد. پیشرفت گوشی‌ها به حدی رسیده است که این روزها، همه مردم جهان به نوعی، کار‌های روزمره و امورات مربوط به تجارت خود را با گوشی‌های هوشمندشان انجام می‌دهند. حتی، برخی از مشاغل هم هستند که از طریق گوشی‌های هوشمند خود درآمدزایی می‌کنند؛ مانند میکرو اینفلوئنسر‌ها و اینفلوئنسر‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند.
کار‌های شگفت‌انگیزی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!
علاوه بر این، با شیوع ویروس کرونا در جهان، مردم جهان به خوبی با گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار کرده‌اند و از شبکه‌های اجتماعی نهایت استفاده را می‌کنند. با این وجود، مرور شبکه‌های اجتماعی تنها کاری نیست که می‌توان با استفاده از گوشی‌های اندرویدی انجام داد و کارایی این گوشی‌ها بیشتر از این حرف‌ها است.

کار‌های شگفت‌انگیزی که می‌توان با گوشی‌های اندرویدی انجام داد

اندروید یک سیستم عامل فو‌ق‌العاده قوی است که می‌تواند برای کار‌هایی بیش از مرور شبکه‌های اجتماعی، واتس‌اپ یا تماس گرفتن معمولی مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف سیستم عامل iOS، اندروید یک سیستم کاملا باز در اختیار کاربران می‌گذارد که می‌توان از آن برای کار‌های شگفت‌انگیزی استفاده کرد. در ادامه، با ما همراه باشید تا بتوانیم ۷ کار جالب را که می‌توان با این گوشی‌ها انجام داد، مرور کنیم.

۱ - قطب‌نما و بارومتر

گوشی‌های هوشمند پر از حسگر‌های مختلف هستند. این گوشی‌ها با حسگر‌های محتلفی از جمله شتاب‌سنج، قطب‌نما، مجاورت و حتی فشارسنج مجهز شده‌اند. این حسگر‌ها می‌توانند به صورت مجزا و به شکل‌های مختلف روی گوشی‌های هوشمند عملکرد مختلفی دارند، اما شما می‌توانید با دریافت برنامه Smart Compass به صورت مستقل به هرکدام از این عملکرد‌ها دسترسی داشته باشید.
کار‌های شگفت‌انگیزی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!

۲ - جست‌وجوی صوتی با نمایشگر خاموش

اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی با گفتن دستور «OK, Google» به شما این امکان را می‌دهد تا در هر جایی از این سیستم عامل که هستید، جست‌وجوی صوتی داشته باشید. برخی از گوشی‌ها مانند Moto X دارای قابلیت هستند که مجهز به هسته شنوایی اختصاصی هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند که حتی زمانی که صفحه نمایش گوشی خاموش است، از جست‌وجوی صوتی سیستم عامل استفاده کنند.
کار‌های شگفت‌انگیزی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!
گفتنی است، اپل همین کار را برای فرمان» hey Siri» روی آیفون‌های خود انجام داده است، اما این حالت تنها زمانی کار می‌کند که گوشی در شارژ یا به رایانه وصل باشد.

۳ - پاک کردن حافظه گوشی از راه دور

شاید از آن دسته کاربرانی باشید که مدام گوشی خود را یا در محلی جا می‌گذارید یا آن را گم می‌کنید. گوگل برای این دسته از کاربران خود تمهیداتی اندیشیده است تا بتوانند به راحتی گوشی خود را مدیریت کنند، آن را ردیابی کنند یا حتی آن را از راه دور ریستارت کنند. گوگل دارای یک ویژگی جالب به نام «Android Device Manager» است که به کاربران اجازه می‌دهد گوشی خود را ردیابی، ریستارت یا حافظه آن را پاک کنند.
کار‌های شگفت‌انگیزی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!
برای فعال کردن این قابلیت باید برنامه «Android Device Manager» را دانلود کنید و در این برنامه به قسمت تنظیمات و سپس، امنیت بروید. در این قسمت Device Administrators را انتخاب کنید و اگر گوشی خود را گم کردید، از طریق رایانه خود به آن دسترسی داشته باشید.

۴ - اسکن کردن بارکد‌ها و مدارک

گوشی هوشمند اندرویدی شما دارای یک یا چند دوربین در پنل پشتی خود است که بسیاری از کاربران از آن‌ها فقط برای عکس انداختن از غذا‌های خود و به اشتراک گذاشتن آن تصاویر در فضای مجازی استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها علاوه بر این، می‌توانند برای موارد بهتر و هدف‌های نوآورانه‌تری مورد استفاده قرار گیرند. دوربین‌های گوشی‌های هوشمند می‌توانند برای اسکن گرفتن از بارکد‌ها و مدارک خاصی استفاده شوند. برای این کار تنها کافی است برنامه‌هایی مانند «Barcode Scanner» یا «CamScanner» را دانلود کنید و از این توانایی‌ها بهره‌مند شوید.
کار‌های شگفت‌انگیزی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!
علاوه بر این‌ها، برنامه‌های زیادی برای این کار روی فروشگاه پلی استور گوگل وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای همین کار‌ها استفاده کنید.

۵ - دسترسی به تب‌های گوگل کروم با دستگاه‌های دیگر

خیلی از کاربران اندروید به دارندگان گوشی‌های اپل حسادت می‌کنند. زیست‌بومی که اپل برای دستگاه‌های خود ایجاد کرده، باعث شده است که تمام دستگاه‌های این شرکت به صورت هماهنگ با هم کار کنند و به عنوان مثال، تمام صفحات وبی که روی یک آیفون باز است، روی مرورگر یک آیپد هم باز می‌شود و کاربر می‌تواند به راحتی بین دو دستگاه جابجا شود و بدون هیچ مشکلی کار خود را ادامه دهد. با این حال، اندروید هم به فکر کاربران خود بوده است و در هیچ چیز نسبت به رقیب دیرینه خود کم نگذاشته است. گوگل این کار را دقیقا با کروم هم انجام داده است.
کار‌های شگفت‌انگیزی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!
برای این که تمام مرورگر‌های شما با هم هماهنگ شوند، کافی است حساب کاربری خود در جیمیل را روی کروم وارد کنید و بدین ترتیب، تمام تاریخچه، بوکمارک‌ها، صفحات باز کروم و دیگر قابلیت‌ها روی گوشی شما هم هماهنگ می‌شود. نکته قابل توجه این است که یک فرد صاحب دستگاه‌های اپل تنها محدود به دستگاه‌های خود است، اما دارندگان گوشی‌های اندروید می‌توانند از حساب‌های کاربری خود روی انواع پلتفرم‌ها استفاده کنند.

۶ - بررسی تناسب اندام

آیا به دنبال یک برنامه بررسی وضعیت تناسب اندام هستید؟ فکر می‌کنید برنامه یا دستگاه خاصی برای این کار نیاز دارید؟ برای داشتن اندام متناسب داشتن یک گوشی اندرویدی کافی است.
کار‌های شگفت‌انگیزی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!
همانطور که پیش از این گفته شد، گوشی‌های اندرویدی پر از حسگر‌هایی مانند شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ و حتی فشارسنج هستند. این بدان معنا است که می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود مانند پیاده‌روی، دیدن و حتی خوابیدن را از طریق برنامه‌هایی ویژه دنبال کنید. شرکت گوگل برای این کار برنامه اختصاصی خود را به نام «Google Fit» ارائه کرده است که بهترین گزینه برای امتحان کردن این ویژگی‌ها است. بعدا، می‌توانید با گزینه‌های جالب‌تر دیگری مانند Run Tracker و Map My Run همین کار‌ها را انجام دهید.

۷ - دستگاه خود را سریع‌تر کنید

اگر از تمام انیمیشن‌ها و تم‌هایی که روی دستگاه اندرویدی خودتان نصب کرده‌اید و باعث کندتر شدن گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان شده، خسته شده‌اید، راه حلی مناسب برای سریع‌تر و بهینه‌تر شدن آن داریم.
کار‌های شگفت‌انگیزی که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد!
به تنظیمات تلفن بروید و در آن قسمت، Device Info را انتخاب کنید. روی Build No هفت مرتبه کلیک کنید. در فهرست تنظیمات، گزینه تنظیمات توسعه‌دهندگان (Developer Settings) باز می‌شود. در این قسمت تازه باز شده، تنظیمات «Window Animations Scale» و «Animator Duration Scale» را روی 0.5x بگذارید. سرعت گوشی شما دو برابر می‌شود.
کار‌های معرفی شده، کار‌هایی هستند که روی هر گوشی اندرویدی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد تا لحظه‌ای از فضای مجازی دور شد. این ترفند‌ها باعث می‌شوند تا با هدف‌های متمرکزتر و نوآورانه‌تر به گوشی اندرویدی خود نگاه کنید و از آن بهره ببرید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد