hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > گرمای هوا مصرف آب در اصفهان را افزایش داد/ با افت فشار آب مواجهیم

گرمای هوا مصرف آب در اصفهان را افزایش داد/ با افت فشار آب مواجهیم

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: متاسفانه ظرفیت تامین آب اصفهان با نیاز آبی آن یکسان نیست و نیاز آبی اصفهان نسبت به تیر ماه بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته و این نیاز، مازاد آبی است که به شبکه توزیع آب اصفهان تحمیل شده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: متاسفانه ظرفیت تامین آب اصفهان با نیاز آبی آن یکسان نیست و نیاز آبی اصفهان نسبت به تیر ماه بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته و این نیاز، مازاد آبی است که به شبکه توزیع آب اصفهان تحمیل شده است.

ناصر اکبری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش دمای هوای اصفهان و آخرین وضعیت تامین آب شرب، اظهار کرد: تا روز ۳۰ تیر ماه دمای هوای اصفهان بین ۳۵ تا ۳۶ درجه بود که اکنون از ابتدای مرداد ماه تاکنون دمای هوای اصفهان با رسیدن به بین ۳۸ تا ۳۹ درجه، هوا ۳ درجه گرمتر شده است.
وی افزود: هر درجه افزایش دمای هوا بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۲ تا ۳ درصد بر مصرف آب اضافه می شود.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر از ابتدای مرداد ماه با توجه به افزایش دمای هوا، مصرف آب بین ۴ تا ۶ درصد نسبت به تیر ماه افزایش یافته است، گفت: مطابق پیش بینی هواشناسی افزایش دمای هوا اصفهان تا روز پنجشنبه ادامه دارد و پیش بینی می شود با کاهش دمای هوا از هفته آینده به نوعی مصرف آب در بین مردم کمتر شود و مشکل خاصی در قطعی آب نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش دمای هوا با افت فشار آب مواجه هستیم، اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت تامین آب اصفهان با نیاز آبی آن یکسان نیست و نیاز آبی اصفهان نسبت به تیرماه بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته و این نیاز، مازاد آبی است که به شبکه توزیع آب اصفهان تحمیل شده است.
اکبری با بیان اینکه با توجه به کمبود ۲.۵ مترمکعب بر ثانیه آب در اصفهان، گفت: تنها راه برای جبران این کمبود، مدیریت فشار آب در اصفهان است تا آب حداقل به ساکنان طبقات اول برسد و در شرایط فعلی راهکاری به غیر از توزیع عادلانه آب نداریم، البته مردم بیشترین کمک را می توانند در مدیریت مصرف آب انجام دهند.
وی توضیح داد: با وجودی که هوا گرم است افراد می توانند برخی شستشوها را به تاخیر بیندازند تا بتوانند مدیریت مصرف آب داشته باشند و به طور قطع راهکارهای خاصی به مردم اطلاع رسانی شده است؛ به عنوان مثال در صورتی که کولرهای آبی سایبان داشته باشد حدود ۵۰ لیتر مصرف آب آن کاهش می یابد.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان همچنین با بیان اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۱۰ لیتر برای شستشوی میوه و سبزیجات از سوی خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد: ساکنان منازل ویلایی در اصفهان می توانند از طریق آب خاکستری نسبت به آبیاری باغچه های خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد منابع آبی اصفهان از چاه های فلمن و چاه های متفرقه شهرها  و ۹۰ درصد از تصفیه خانه بابا شیخعلی تامین می شود، تصریح کرد: در توزیع آب سعی در اختلاط دو منبع آبی با یکدیگر داریم، از سوی دیگر آب چاه ها با تایید شبکه بهداشت استان وارد مدار توزیع شرب می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد