hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

مراقبت از بهداشت دهان و دندان هم، چون مراقبت از بدن شما اهمیت ویژه‌ای دارد. بیشتر مردم در مراقبت از بدن، ذهن و سلامت جسمانی خود برنامه‌هایی دارند، اما دندان هایشان را فراموش می‌کنند.
برای سال‌ها دندانپزشکی تنها محدود به ساکت کردن درد دندان‌ها و یا شاید کمک به بهبود جویدن غذا می‌شد. در عصری که ما زندگی می‌کنیم پیوند میان زیبایی و دندانپزشکی پیوندی ناگسستنیست. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بیشتر مراجعین به مطب دندانپزشکی نه از سر درد کشیدن است بلکه برای داشتن دندان و در نهایت صورتی زیبا و دلنشین است. اصلاح طرح لبخند اساسا برای پاسخ به همین نیاز به وجود آمد. اگر بخواهیم اصلاح طرح لبخند را تعریف کنیم باید بگوییم به مجموعه فعالیت‌هایی که دندانپزشک از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی انجام می‌دهد تا شما لبخند زیبا تری داشته باشید، اصلاح طرح لبخند می‌گویند. توجه داشته باشید که اصلاح طرح لبخند مانند باقی دفعاتی که به مطب دندانپزشکی می‌روید از سر اجبار نیست و با خواست شما به داشتن لبخند و صورت زیبا‌تر آغاز می‌شود.

مزایای اصلاح طرح لبخند

توجه داشته باشید که اصلاح طرح لبخند فقط مختص بازیگران سینما و یا افراد مشهور نیست و همه ما گاه با صرف هزینه‌ای کم می‌توانیم لبخندی زیبا داشته باشیم و با اصلاح طرح لبخند روحیه خود و اطرافیانمان را افزایش دهیم. برخی از مزیت‌های اصلاح طرح لبخند از این قرار است:
  • اصلاح طرح لبخند باعث ایجاد تغییر در زندگی فرد می‌شود و از جنبه سلامتی و زیبایی تاثیرگذار است.
  • اصلاح طرح لبخند طراوت و جوانی را به کل صورت شما باز می‌گرداند.
  • اصلاح طرح لبخند اعتماد به نفس فرد را افزایش می‌دهد و زندگی اجتماعی دلچسب تری به همراه دارد.
  • با توجه به اینکه دندانپزشک پس از برطرف کردن مشکلات اساسی دندان سراغ اصلاح طرح لبخند می‌رود، پس خیالتان از داشتن دندان‌های نه فقط زیبا بلکه سالم هم راحت است.
در اصلاح طرح لبخند چه خصوصیاتی مهم است؟
دندان‌ها نقش مهم و غیر قابل انکاری در زیبایی صورت شما بازی می‌کنند. اما چه خصوصیاتی از دندان‌ها در زیبایی لبخند موثرتر است و کدام یک از این خصوصیات در اصلاح طرح لبخند قابل تغییر است. برخی از این خصوصیات را با هم مرور می‌کنیم:
  • رنگ دندان

رنگ دندان در اصلاح طرح لبخند و زیبا شدن دندان‌ها شاید بیش از هر چیز رنگ دندان‌ها موثر باشد. از دندان‌هایی که بر اثر مصرف دخانیات یا نوشیدن مداوم قهوه و چای زرد شده اند نمی‌شود انتظار طرح لبخندی زیبا داشت. در اصلاح طرح لبخند رنگ دندان‌ها را از طریق روش‌هایی مانند لمینت، بلیچینگ و ... تغییر می‌کند و پزشک شما با توجه به رنگ پوست، رنگ لثه و رنگ طبیعی دندانتان، رنگی مناسب برای دندان شما انتخاب می‌کند.
  • ترتیب دندان‌ها

در اصلاح طرح لبخند دندان‌های کج، بد فرم و یا با فاصله زیاد از طریق ارتودنسی، لمینت و ... اصلاح می‌شود.
  • دندان‌های افتاده

دندان‌های افتاده علاوه بر تاثیر منفی بر زیبایی، ممکن است باعث پوسیدگی دندان‌های دیگر شود. اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت یا پروتز این مشکل را حل می‌کند.
  • تقارن دندان‌ها

در خاطر داشته باشید که در اصلاح طرح لبخند تعریفی برای لبخند زیبا وجود دارد. این تعریف ممکن است برای هر فرد تغییر کند، اما برای مثال دو دندان بالا در لبخند معلوم شود و یا نسبت عرض به طول مشخص است. البته اصلاح طرح لبخند موارد دیگری مانند طول دندان ها، خط لبخند، شکل گونه و لب‌ها و ... شامل می‌شود ومی توان هر فعالیتی که در نهایت به داشتن لبخندی زیبا‌تر منتهی می‌شود را جزئی از اصلاح طرح لبخند دانست.
اصلاح طرح لبخند

روش‌های اصلاح طرح لبخند

همان طور که پیشتر هم گفته شد دندانپزشک ممکن است در حین اصلاح طرح لبخند شما از چند روش مختلف استفاده کند، اما به طور کلی فعالیت‌هایی وجود دارد که در اصلاح طرح لبخند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با هم برخی از این روش‌ها را مرور می‌کنیم:
  • اصلاح طرح لبخند از طریق باندینگ دندان

باندینگ روشی در دندانپزشکی زیباییست که برای بهبود ظاهر دندان‌های آسیب دیده (خراشیده، ترک خورده، تغییر رنگ داده) استفاده می‌شود. در اصلاح طرح لبخند از طریق روش باندینگ می‌توان مشکلاتی مثل فاصله میان دندان‌ها یا تفاوت اندازه دندان رابر طرف نمود.
  • اصلاح طرح لبخند از طریق سفید کردن دندان (بلیچینگ)

اصلاح طرح لبخند از طریق بلیچینگ بسار طرفدار دارد چرا که می‌توان با صرف زمان کم (در مطب یا منزل)، لبخندی به مراتب زیباتر داشته باشید.
  • اصلاح طرح لبخند از طریق لمینت

البته استفاده از لمینت فقط به دندان پزشکی زیبایی محدود نمی‌شود و کاربرد گسترده‌ای دارد. در اصلاح طرح لبخند با استفاده از نصب لمینت روی دندان می‌توان مشکلاتی مانند شکستگی، کجی و یا بد رنگ بودن دندان بر طرف کرد. اگر علاقمند به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد لمینت و انواع آن هستید، می‌توانید مقاله‌های با موضوع لمینت را مطالعه کنید.
  • اصلاح طرح لبخند از طریق ارتودنسی

اگر دندانپزشک زمان کافی در اختیار داشته باشد، ارتودنسی از روش‌هایی است که می‌تواند در اصلاح طرح لبخند استفاده شود.
  • اصلاح طرح لبخند از طریق کاشت دندان

در صورتی که یک یا چند دندانتان را از دست داده اید ناچارید برای اصلاح طرح لبخندتان به کاشت و ایمپلنت روی بیاورید.
  • اصلاح طرح لبخند و حل مشکل لبخند لثه ای

شاید بد نباشد ابتدا لبخند لثه‌ای را تعریف کنیم. برخی افراد در هنگام لبخند یا در هنگام صحبت کردن به دلیل کوتاهی تاج دندان بخشی از لثه دیده می‌شود. به این حالت در اصلاح طرخ لبخند و دندانپزشکی زیبایی لبخند لثه‌ای می‌گویند. البته در اصلاح طرح لبخند، مشکل لبخند لثه‌ای به آسانی از طریق بالا بردن لثه و لمینت قابل حل شدن است.
اصلاح طرح لبخند

هزینه اصلاح طرح لبخند

همانگونه که پیشتر هم ذکر شد اصلاح طرح لبخند مجموعه‌ای از یک یا چند روش دندانپزشکی زیباییست. در نتیجه تخمین هزینه بدون بررسی شرایط دندان امکان پذیر نیست. با این وجود سعی کردیم هزینه برخی از فعالیت‌های معمول در اصلاح طرح لبخند را ذکر کنیم تا اگر شما در فکر اصلاح طرح لبخندتان هستید بتوانید تا حدودی هزینه را تخمین بزنید.
اگر مایل به اصلاح طرح لبخند از طریق بلیچینگ یا سفید کردن هستید باید بدانید هزینه بلیچینگ بسته به مواد و مطب از ۴۰۰ هزار تومان به بالاست.
اگر برای اصلاح طرح لبخند نیاز به ارتودنسی دارید، علاوه بر طول درمان بالا باید هزینه‌ای دست کم ۲ میلیون تومانی را در نظر داشته باشید.
در مورد لمینت دندان در مقاله‌ای دیگر مفصل صحبت کردیم، اما اگر ناچار هستید برای اصلاح طرح لبخند سراغ نصب لمینت بروید باید برای لمینت سرامیکی هزینه‌ای حدود ۱ تا ۳ میلیون تومان و برای ونیر کامپوزیت حدود ۴۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید.
اگر اصلاح طرح لبخند شما نیازمند ایمپلنت و کاشت دندان است، با توجه به روش کاشت، برند ایمپلنت و کشور سازنده آن باید هزینه‌ای حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان برای ایمپلنت هر دندان و دست کم ۴۰۰ هزار تومان برای بریج در نظر بگیرید.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دچار لبخند لثه‌ای هستند باید بدانید هزینه جراحی افزایش طول تاج برای هر دندان حدود ۳۰۰ هزار تومان است و این جراحی از طریق لیزر هم ممکن است.
البته هزینه‌های گفته شده بسته به دندانپزشک شکما می‌تواند متفاوت باشد.
اصلاح طرح لبخند

ایمپلت

ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی‌های روز دنیا است. قرار دادن ایمپلنت دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه‌ای در بر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان‌های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می‌کند. از بین روش‌های مختلف جایگزینی ریشه دندان، ایمپلنت دندان جایگزینی کامل محسوب می‌شوند، چرا که هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می‌شوند.

جراحی لثه

از لیزر برای عمل زیبایی لثه و جراحی استخوان استفاده می‌شود. لیزر یک روش درمانی موثر برای بهبود سطح کلی سلامت دندان‌ها با درد، خونریزی لثه، ورم و التهاب کمتر، نیاز کمتر به برداشتن بافت، و دوره ریکاوری کوتاه‌تر در مقایسه با روش‌های جراحی قدیمی لثه یا درمان‌های پریودنتال است. به این ترتیب دندانپزشکی با لیزر یک روش درمانی جایگزین برای جراحی قدیمی لثه است که سطح تهاجم کمتر و جذابیت بیشتر برای بیمارانی دارد که به استفاده از سایر روش‌های جراحی به خاطر ترس یا دوره درمانی طولانی این روش ها، تمایلی ندارند.

ترمیم دندان ها

فشار‌های مداوم جویدن، سائیدن و فشردن دندان‌ها باعث سایندگی، شکستن یا ترک خوردن ترمیم می‌شود که ممکن است شما متوجه آن نباشید، ولی دندانپزشک در طی معاینات روتین دندانپزشکی، ضعیف شدن ترمیم را تشخیص داده و تصمیم به تعویض آن می‌گیرد. اگر حدفاصل مینای دندان و ترمیم شکسته شود، ذرات غذا و باکتری‌های مولد پوسیدگی به زیر ترمیم راه می‌یابند و باعث بروز پوسیدگی در آن دندان می‌شوند. پوسیدگی درمان نشده، باعث عفونی نمودن پالپ دندان و بروز آبسه می‌شود. اگر ترمیم وسیع باشد یا پوسیدگی مجدد ایجاد شده، گسترده باشد، ممکن است میزان کافی از نسج دندان باقی نمانده باشد، تا بتوان آن را مجدداً ترمیم نمود. در این گونه موارد دندانپزشک، دندان را بازسازی و روکش می‌نماید.

کامپوزیت

در روش کامپوزیتی میزان تراش بسیار کمتر است و در برخی موارد حتی هیچ تراشی صورت نمی‌گیرد. در این روش مراحل لابراتواری حذف می‌شود و در نتیجه طول درمان و هزینه بیمار کاهش می‌یابد، اما همان طور که گفته میزان تغییرات اندکی کمتر از روش لابراتواری می‌باشد.
اصلاح طرح لبخند

پروتز‌های متحرک و ثابت

لبخند اولین چیزی است که در برخورد با اشخاص مورد توجه قرار می‌گیرد. پروتزهای ثابت و متحرک نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای اصلاح طرح لبخند باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد