hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعداد فوتی‌های تأیید شده کرونا در البرز به ۶۶۲ نفر رسید/وضعیت ۱۴۳ بیمار خوب نیست

تعداد فوتی‌های تأیید شده کرونا در البرز به ۶۶۲ نفر رسید/وضعیت ۱۴۳ بیمار خوب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه بیش از یک هفته از شروع موج دوم کرونا در استان می‌گذرد، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تا کنون ۱۲ هزار نفر بیمار قطعی، محتمل و مشکوک در استان داشتیم.
حسین کریم روز دوشنبه ششم مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: متاسفانه طی هفته گذشته تعدادی از همکاران  در کادر بهداشت و درمان استان را به واسطه شیوع کرونا از دست دادیم.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طی چند ماهی که از شیوع کرونا در استان می گذرد، فشار سنگینی بر دوش کادر بهداشت و درمان بوده و بسیاری از آنها خسته و ناتوان شده‌اند.
وی توضیح داد: از اواخر اردیبهشت ماه بود که به کرات در مصاحبه‌های خود اعلام کردم اگر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و نسبت به استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی بی تفاوت باشند، وارد موج و دوم شیوع این ویروس می‌شویم که بسیار سنگین خواهد بود.
این مسئول با اشاره به اینکه بیش از یک هفته از شروع موج دوم کرونا در استان می‌گذرد، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تا کنون ۱۲ هزار نفر بیمار قطعی، محتمل و مشکوک در استان داشتیم.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۰۶۶  نفر بیمار قطعی بودند، توضیح داد: از مجموع این افراد ۱۰ هزار و ۷۹۰ نفر مرخص و به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند.
کریم تصریح کرد: از بین بیماران کرونایی استان تاکنون ۶۶۲ نفر فوتی قطعی داشته‌ایم و البته ۸۸۷ نفر هم بودند که با علائم کرونا فوت شدند ولی آزمایش آنها تایید نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: در حال حاضر ۶۲۶ نفر در تخت‌های بیمارستانی بستری هستند که ۱۱۹ نفر از آنها در بخش ویژه خدمات دریافت می‌کنند.
وی توضیح داد: ۱۶۰ نفر از بستری شده‌ها جوان هستند و سن آنها زیر ۵۰ سال است و ۱۴۳ نفر از آنها وضعیت خوبی ندارند.
کریم در پاسخ به اینکه آیا امکان بازگشت محدودیت‌های اسفند و فروردین ماه وجود دارد، گفت: این تصمیم به ستاد ملی کرونا مربوط می‌شود و با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد محدودیت‌های قبلی مجدداً اعمال شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد