hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مهاجرت معکوس ۸۶ خانوار از شهری به روستا با حمایت کمیته امداد

مهاجرت معکوس ۸۶ خانوار از شهری به روستا با حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از مهاجرت معکوس ۸۶ خانوار روستایی حسین‌آباد کالپوش شهرستان میامی از تهران به زادگاهشان خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد به این خانوارها و راه‌اندازی تولید کفش، تحول جدیدی در این روستا به وجود آورد.

محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در دیدار با مدیرکل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی استان سمنان از مهاجرت ۸۶ خانوار روستایی حسین‌آباد کالپوش شهرستان میامی از تهران به زادگاهشان خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد به این خانوارها و راه‌اندازی تولید کفش، تحول جدیدی در این روستا به وجود آورد.

وی تصریح کرد: بعد از نیازسنجی و استعدادیابی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی این خانواده‌ها، به زادگاهشان برگشتند و با راه‌اندازی تولیدی، این روستا را به قطب تولید کفش در منطقه تبدیل کردند.

وی ضمن تبریک روز کارآفرین و هفته ملی مهارت، خاطرنشان کرد: افزایش هم‌گرایی بین کمیته امداد واداره کل کار منجر به‌شتاب گیری اشتغال می‌شود.

محسن مسعودیان راد با اشاره به شرایط به وجود آمده از شیوع ویروس منحوس کرونا که به تعداد زیادی از مشاغل آسیب وارد کرده است، تصریح کرد: فعالیت و حمایت از این طرح‌ها و مصون ماندن از آسیب‌ها و بازگشت به چرخه تولید کمتر از جهاد درراه خدا نیست.

وی از نظارت بر ۵۸۰۰ طرح فعال اشتغال وِیژه مددجویان و کارآفرینان عرصه اشتغال کمیته امداد استان سمنان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۳۶۰ نفر از مددجویان استان سمنان شغل ایجادشده است که از نیمه دوم سال جاری شدت بیشتری می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تأکید بر سوق دادن کمک خیرین به‌سوی اشتغال خاطرنشان کرد: ما معتقدیم کمک مستقیم خیرین به نیازمندان تنها به گسترش فقر و وابستگی خانوارها منتهی می‌شود در حالی که توانمند‌سازی آن‌ها از طریق اشتغال، حمایتی پیشرفته و رو به جلو محسوب می‌گردد.

وی به اجرای ۱۵ طرح اشتغال دانش‌بنیان در سرفصل‌های کشاورزی، دامداری و صنعتی اشاره کرد وگفت: راه‌اندازی اپلیکیشن حمل و نقل، فرآوری زعفران، جاروبرقی شهری، تولید انواع واکس چوبی از جمله طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان این نهاد حمایتی است.

 

مدیرکل کار تعاون و رفاه امور اجتاعی ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد به ویژه در حوزه اشتغال با هدف توانمندی مددجویان خاطرنشان کرد: راه اندازی زنجیره شغلی، راهبران شغلی ونیروهای جهادی ازجمله راهبرهای مؤثر این نهاد حمایتی است که تأثیر خوبی در اشتغال کشور به جای گذاشته است.

اسماعیل غنیان، استعداد یابی، آموزش و هدایت شغلی را از جمله کلیدهای اساسی این نهاد در ایجاد اشتغال دانست واظهار داشت: نظارت مستمر بر طرح‌های اجرا شده و

حمایت از آن‌ها منجر شده که اشتغال کمیته امداد پایدار باشد.

وی با بیان اینکه بازگرداندن افراد از شهر به روستا با توجه به امکانات موجود کار دشواری است، بیان کرد: با تدوین نقشه راه بلند مدت توسط کمیته این امر محقق شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: توجه به استارتاپ ها در قالب مشاغل نوین برای مددجویان در دستور کار قرار گیرد.

شایان ذکر است، ۲۰ درصد از جمعیت استان سمنان ساکن روستاها هستند، اما کمیته امداد در سال گذشته ۵۲ درصد اشتغال را به بخش روستایی و ۴۸ درصد را به بخش شهری اختصاص داده که بر اساس میزان شاخص جمعیت ۸۰ درصد اشتغال کمیته امداد در روستاها و مناطق محروم ایجادشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد