hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۷۵ نفر از پرسنل اورژانس فارس به کرونا مبتلا شدند

۷۵ نفر از پرسنل اورژانس فارس به کرونا مبتلا شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون یک‌هزار و هشت بیمار کرونایی توسط این مرکز به بیمارستان منتقل شده‌اند.
محمدجواد مرادیان ، با بیان اینکه مرکز ارتباطات اورژانس 115 استان فارس تاکنون به 59 هزار و 819 نفر مشاوره تلفنی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا و یا علایم آنفلوآنز داده است، اظهار داشت: تیم‌های عملیات ویژه اورژانس تاکنون به 3 و 782 مأموریت در خصوص ویروس کرونا اعزام‌شده‌اند.
وی با بیان اینکه پایگاه‌های متعدد اورژانس در شهر فعالند و در کلان‌شهر شیراز 2 دستگاه خودرو و همچنین در شهرستان‌ها نیز یک دستگاه آمبولانس نسبت به جابه‌جایی و انتقال بیماران مشکوک کرونایی اختصاص داده‌شده است، افزود: در این مدت تعداد 1008 بیمار مشکوک به علائم کروناویروس به مراکز درمانی و 169 بیمار به نقاهتگاه انتقال داده‌شده است.
مرادایان با تاکید بر اینکه اورژانس در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد، درباره تعداد افرادی که در اورژانس فارس به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: متاسفانه 75 نفر از نیروهای اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند.
رئیس اورژانس استان فارس ادامه داد: با آغاز شیوع کرونا در استان، 7 هزار و 290 نفر ساعت آنلاین کلاس آموزشی برای پرسنل فوریت‌های پزشکی با عناوین متفاوت در راستای مبحث کرونا برگزار شد که برای نخستین بار در کشور از شبیه سازی در کارگاه های عملی استفاده شده است.
وی تاکید کرد: شهروندان باید دقت کنند برای هر مساله‌ای نباید با مرکز ارتباطات اورژانس 115  تماس گرفت تا ما نیز بتوانیم در اسرع وقت به بیماران ضروری و نیازمند امدادرسانی کنیم.
مرادیان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور توصیه می‌شود از دست دادن با یکدیگر خودداری کنیم، هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیریم، بدون دستکش به حیوانات دست نزنیم، از خوردن غذا‌های خیابانی خودداری کنیم، در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنیم و دستان خود را مرتب با آب و صابون بشوییم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد