hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۹۰ درصد مردان سیگاری سردرد خوشه‌ای دارند

۹۰ درصد مردان سیگاری سردرد خوشه‌ای دارند

یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به این‌که سردرد خوشه‌ای یکی از انواع سردردهای مکرر است، ادامه داد: ۹۰ درصد مردان سیگاری به این نوه مبتلا هستند که تشخیص آن سخت بوده و درد زیادی دارد.
سعیده طهماسبی ، در رابطه با سردرد مکرر و شایع در بین عموم جامعه، اظهار کرد: اگر سردرد فرد را بیشتراز ۱۵ روز درگیر کند، سردرد مکرر گفته می‌شود، حتی اگر میگرنی باشد.
 وی ادامه داد: در رأس این نوع سردرد عصبی قرار دارد، سردردی است که با استرس پراکنده می‌شود و در پشت گردن و کنار شانه ها ممکن است تیر می‌کشد.
 طهماسبی با اشاره به این‌که سردرد میگرنی در رده دوم سردردهای مکرر قرار می‌گیرد، عنوان کرد: میگرن علائمی دارد که اگر هر فرد حداقل دو علامت از آن‌ها را داشته باشد می‌گوییم سردرد میگرنی دارد، علائمی مانند تهوع یا استفراغ و حساسیت به بو، صدا و نور، این نوع سردرد به صورت یکطرفه بوده و مانند نبض است.
 این متخصص مغز و اعصاب با بیان این‌که سردرد سینوزیت نوع دیگر سردردهای مکرر است، اضافه کرد: این نوع سردرد ناحیه جلویی سر و صورت، ناحیه پیشانی و اطراف چشم را درگیر می‌کند و فرد زمانی‌که سر خود را خم می‌کند احساس سنگینی در این ناحیه می‌کند.
 وی با اشاره به این‌که سردرد خوشه‌ای نوع دیگری از انواع سردردهای مکرر است، ادامه داد: این نوع شیوع کمتری دارد اما شدید بوده، تشخیص آن سخت و با شیوع ۹۰ درصد بین مردان سیگاری شایع است.
 طهماسبی تصریح کرد: درد این افراد آنقدر شدید است که مورد خودکشی داشته‌اند و درد این افراد به‌صورت یک‌طرفه است و درمان آن با دیگر سردردها متفاوت است.
 این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به این‌که سردردهای دیگری داریم که خیلی مهم هستند، عنوان کرد: اگر تاکنون سردرد نداشته‌اید و حداقل دو بار در هفته به سراغ شما می آید یا با سردرد از خواب بیدار می‌شوید، احساس می‌کنید فرد دچار فراموشی شده و حتی درد یک طرفه است ممکن است تومورمغزی داشته باشید.
 وی با بیان این‌که سردردهای مکرر ممکن است حالت تهوع داشته باشد، تصریح کرد: سردردهایی که با استفراغ جهنده اتفاق می‌افتند هشدار دهنده هستند، ممکن است به دلیل وجود تومور یا ضایعه فضاگیر فشار سر بالا رفته باشد که خیلی خطرناک است.
 طهماسبی با اشاره به این‌که ممنژیت‌ عامل دیگری برای سردرد است، افزود: اگر عفونت مضمن داشته باشیم و درمان نشود می‌تواند به مغز نفوذ کرده و مشکل ایجاد کند.
 این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: نباید هیچ عفونتی را به ویژه در مورد کودکان سرسری گرفت، برخی از تومورها هستند که در دوران کودکی آشکارتر هستند و بهتر و زودتر درمان می‌شوند، سردردی که کودکان را از خواب بیدار می‌کند یا کودک ما با حالت تهوع و استفراغ از خواب بیدار می‌شود همه این‌ها نشانه است که باید جدی گرفته شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد