hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| کشف 32 میلیارد تومان کالای احتکار شده در کرمان

کرمان| کشف 32 میلیارد تومان کالای احتکار شده در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه تعداد زیادی از انبارهای کالاهای احتکارشده در استان شناسایی و با محتکران برخورد لازم انجام‌شده است گفت: ارزش ریالی اقلام کشف‌شده را ۳۲ میلیارد تومان برآورد کرد.

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر به اقدامات اطلاعاتی که در نیروی انتظامی و در دیگر سازمان‌های اطلاعاتی کشور و در جهت شناسایی احتکار کنندگان انجام‌شده اشاره کرد و افزود: تمامی این اطلاعات برای تنظیم بازار و مقابله با اخلال‌کنندگان با اجازه دستگاه قضایی انجام‌شده است. فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه تعداد زیادی از انبارهای کالاهای احتکارشده در استان شناسایی و با محتکران برخورد لازم انجام‌شده است گفت: دشمنان امروزه در صحنه‌های مختلف برای جمهوری اسلامی نقشه کشیدند و مردم ما در این شرایط باشد هوشیار و مراقب بوده و اجازه سوءاستفاده به دشمنان را ندهند.

او با اشاره به اینکه عمده وسایلی که از انبارهای احتکار کالا در استان کرمان شده کشف‌شده وسایل سرمایشی و گرمایشی، لوازم‌یدکی خودرو، آهن‌آلات، اقلام خوراکی و بخش قابل‌توجهی دارو بوده است عنوان کرد: این اقلام در اماکن مختلفی در استان احتکار شده بودند که خوشبختانه با رصد اطلاعاتی در استان کشف و این انبارها پلمب شدند.

سردار بنی‌اسدی‌فر ارزش ریالی این اقلام کشف‌شده را 32 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: البته ارزش برخی کالاهای کشف‌شده در انبارهای استان کرمان هنوز برآورد نشده است.

او با بیان اینکه محتکران در بحث احتکار روش‌های مختلفی دارند بیان کرد: نگهداری کالا در انبارهای بزرگ، نگهداری کالا در سردخانه‌ها، نگهداری کالا در گمرک‌ها و عدم ترخیص آن‌ها، نگهداری کالاها در کارخانه‌ها و خانه‌ها از جمله روش‌های احتکار کالا بوده است. فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه قوانین مقابله با محتکران خلائی وجود ندارد گفت: البته یک سری ملاحظات به علت مسائل بین‌المللی وجود دارد.

او با بیان اینکه مردم ما ‌همواره در مسائل بحرانی که کشور با آن روبه‌رو بوده پشتیبان نظام بودند و دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی هم برای امنیت و آرامش جامعه هستند بیان کرد: مردم در هر جا که ورود کردند مشکلات حل‌شده است. سردار بنی‌اسدی‌فر با اشاره اینکه مردم نباید بی‌تفاوت باشند افزود: مردم ما باید هرجا که مشکلی می‌بینند احساس وظیفه کرده و با افراد منفعت‌طلب که در کار نظام، جامعه و اقتصاد اختلال ایجاد می‌کنند برخورد کنند و موارد را به پلیس اطلاع دهند.

او با بیان اینکه عملکرد نیروی انتظامی در بحث احتکار و مبارزه با احتکار کنندگان و مخلین نظام اقتصادی نسبت به سال پیش 200 درصد افزایش پیداکرده است گفت: پلیس در حوزه نیازهای اساسی مردم با هیچ‌کس شوخی ندارد. فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: از مردم خواستاریم تا تک‌تک افراد جامعه پلیس جامعه باشند و نسبت به مسائل حساس بوده و ارتباط خودشان با پلیس را بیشتر کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد