hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت شهرضا نارنجی شد‌/ مراسم عروسی و عزا مهمترین دلیل افزایش کروناست ‌

وضعیت شهرضا نارنجی شد‌/ مراسم عروسی و عزا مهمترین دلیل افزایش کروناست ‌

رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم سبب شده تا شهرضا در وضعیت نارنجی قرار بگیرد.

روز 30 بهمن سال گذشته از سوی وزرات بهداشت اعلام شد که آزمایش مربوط به 2 نفر با علائم کرونا مثبت بوده است و به این ترتیب پای این ویروس منحوس به کشور ما باز شد.

خیلی زود کرونا به بیشتر شهرهای کشور رسید و تعداد زیادی از شهروندان و مردم را مبتلا کرده و متاسفانه بخشی از مبتلایان را به کام مرگ کشید. شیوع کرونا در شهرستان شهرضا در هفته‌های اخیر همچنان رو به افزایش است، اما مهم‌ترین دلیل افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان شهرضا برگزاری مراسم عروسی و عزا بوده است.

رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم سبب شده تا شهرضا در وضعیت نارنجی قرار بگیرد.

70 درصد از مبتلایان به کرونا بهبود پیدا می‌کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان شهرضا اظهار داشت: از نظر تظاهرات بیماری 70 درصد از افراد مبتلا حدود 5 تا 7 روز بعد از شروع علایم بیماری رو به بهبودی می‌روند، تنها 30 درصد از افراد از نظر علائم ممکن است، گرفتاری تنفسی پیدا کنند که  در 5 درصد از این افراد ناراحتی شدید تنفسی به وجود می‌آید و نیازمند بستری در آی سی یو هستند و معمولا از این تعداد 70 درصد با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

حجت‌الله تنهایی با بیان اینکه استراتژی مرکز بهداشت شهرستان شهرضا بر سه قسمت تعریف و اجرا می‌شود، افزود: استراتژی اول افزایش میزان آموزش‌های مردمی در راستاس افزایش آگاهی و بینش سلامت و تغییر رفتار مردمی، استراتژی دوم پیگیری و اصرار بر اجرای دستورالعمل‎های مراقبت کرونا که از ستاد مقابله با کرونای کشور و استانی به شهرضا اطلاع‌رسانی عمومی و ابلاغ می‌شود و استراتژی سوم، تشدید نظارت‌ها و کنترل و بازرسی‌های بهداشتی در سطح شهرستان است.

وی با بیان اینکه تاکنون به درب منازل 812 بیمار کرونا مثبت رفته‌ایم و تعهد مکتوب از آنها گرفته شده تا از خانه خارج نشوند، گفت: به غیر از فرد مبتلا باید اطرافیان آنها را نیز از حیث مثبت بودن کرونا بررسی شوند، در این راستا تاکنون در شهرضا 2 هزار و 465 نفر را بررسی کرده‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه در بیماری کرونا افرادی را که شناسایی می‌کنیم، اگر پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند در روزهای آینده هم مورد بررسی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: میزان شیوع کرونا در شهرضا 503 نفر در 100 هزار نفر است و درصد مرگ 2.41 درصد است، روند شناسایی افراد کرونایی در شهرضا افزایش پیدا کرده است، این توانایی در سیستم بهداشت بوده که افراد مثبت را شناسایی و مورد مراقبت قرار دهد.

وی با بیان اینکه از اواخر اردیبهشت تا 15 خرداد مرگ به کمترین حالت رسیده است، گفت: این امر حاصل تمام مراقبت‌های جمعیتی در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است و این نشان دهنده عملکرد مثبت تمام دستگاه‌ها در همراهی با شبکه بهداشت بوده تا ارتباطات اجتماعی به حداقل برسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه مرگ تنفسی مثبت در شهرضا با افزایش روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: شهرضا تا 21 تیرماه زرد و از 25 تیرماه به بعد نارنجی شد، شهرهای بزرگ استان نیز نارنجی است.

وی با بیان اینکه در بازدید از پرسنل ادارات نزدیک به صددرصد از کارکنان از ماسک استفاده می‌کنند و انتظار داریم یک کاهش آمار بعد از دو هفته مشاهده شود، گفت: مراجعه‌کنندگان مراکز شماره‌گذاری، پلیس +10 و دفاتر خدماتی و دفاتر بیمه دستورالعمل‌ها را صدردرصد اجرا نکرده‌اند.

تنهایی با تأکید بر اینکه جایگاه‌های سوخت هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده‌اند، به ویژه در گرفتن کارت و نیاز به اصلاح دارند، بیان کرد: صنوف شهرستان شهرضا از طرف بهداشت و درمان نظارت می‌شوند، تالارهای پذیرایی با ورود مهمانان فاصله‌گذاری اجتماعی را دچار خدشه می‌کنند.

وی اظهار داشت:  نزدیک به 10 میلیون تومان اقلام بهداشتی در بین عشایر توزیع شده و شهرضا به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر در استان شناخته شد.

برای برگزاری مراسم محرم منتظر تصمیم استان هستیم

فرماندار شهرضا با بیان اینکه بیمارستان صاحب الزمان(عج) و امیرالمومنین(ع) با همه ظرفیت در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند، گفت: برای همه فعالیت‎ها دستورالعمل داریم و باید آن را اجرا و مراقبت کنیم، وزارت بهداشت موظف شده کارگروه نظارت بر پروتکل‌ها را فعال کند که در استان اصفهان و شهرستان شهرضا این کارگروه تشکیل شده است.

ناصر اسدی با بیان اینکه فعالیت استخرها با رعایت دستورالعمل در برخی از شهرستان‌ها آغاز شده و در شهرستان شهرضا نیز با رعایت دستور العمل‌ها و نظارت شبکه بهداشت بلامانع است، افزود: همه ادارات و دستگاه‌ها باید ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند، اگر کارکنان اداری دارای بیماری زمینه‌ای باشند، می‌توانند با دورکاری از مبتلا  شدن فرد به کرونا جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط استان اصفهان در وضعیت هشدار قرار دارد، تصریح کرد: در راستای مقابله با کرونا با متخلفان برخورد قاطع انجام می‌شود، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک نیز باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه کارخانجات صنعتی با محوریت اداره کار و همکاری شبکه بهداشت باید نظارت و بازرسی شوند، بیان کرد: کمیته تولید ماسک با محوریت اداره صنعت معدن باید تشکیل شود و پیش‌بینی ماسک در شهرضا انجام شود.

وی با بیان اینکه ستاد کرونای استان اصفهان اعلام کرده هیچ مراسمی نباید به جز خاکسپاری انجام شود، گفت: بازرسی از میدان میوه و تره‌بار در دستورکار قرار می‌گیرد.

اسدی با بیان اینکه شرایط شهرستان شهرضا خاص است، افزود: بیشتر مبتلایان در شهرضا به دلیل شرکت در مراسم عروسی و عزا بوده است، باید برای همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا برنامه‌ریزی کنیم، کرونا تبعات اقتصادی، انسانی و اجتماعی بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم محرم منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم، تصریح کرد: با شرایطی که وجود دارد، سلامتی مردم در اولویت قرار دارد و با هماهنگی با استان تصمیات شهرستانی اتخاذ می‌شود.

90 درصد از باشگاه‌های ورزشی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به وضعیت ورزش شهرضا در روزهای کرونایی گفت: بازرسی از باشگاه‌های ورزشی در حال انجام است، سال گذشته 5 هزار ورزشکار سازمان یافته ثبت کرده بودیم و 7 مدرسه فوتبال داشتیم و امسال یک مدرسه فوتبال با 50 نفر در حال فعالیت است و کل ورزشکاران به هزار نفر نرسیده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان اینکه به دلیل ترس خانواده‌ها از کرونا، فرزندان آنها در کلاس‌های ورزشی شرکت نمی‌کنند، بیان کرد: 90 درصد باشگاه‌ها تمام پروتکل‎های بهداشتی را رعایت کردند و به آن 10 درصد هم تذکر داده شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد