hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حداقل رسیده/ آی‌سی‌یوهای کاشان در حال پُر شدن است

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حداقل رسیده/ آی‌سی‌یوهای کاشان در حال پُر شدن است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان ضمن اشاره به پیش‌روی کاشان به سمت موج دوم کرونا گفت: آی سی یوهای کاشان در حال پُر شدن هستند و این یک نوع زنگ خطر برای بیماران بدحال محسوب می‌شود.

مسعود دهقانی ، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود منطقه کاشان و اطراف آن با شروع افزایش میزان ابتلا به سمت موج دوم کرونا پیش می‌رویم اظهار داشت: پیش‌تر اعلام شده بود که مردادماه سختی را پیش‌رو داریم و اکنون نشانه‌هایی از آن را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات شاید این پیش‌بینی‌ها تا زمان پاییز و زمستان به تاخیر بیندازد افزود: ما از اول تیرماه روند افزایشی داریم و آهسته آهسته افزایش موارد مثبت را تجربه می‌کنیم در حالی که پیش از آن افراد بستری زیر 30 نفر بوده و امروز بالای 90 نفر بستری هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان ضمن اشاره به افزایش ناگهانی پیک افزایش میزان بستری و فوتی‌ها در منطقه کاشان در اسفندماه ابراز داشت: اگر چه چند استان در کشور روند کاهشی را دارند اما ما روند افزایشی را داریم و بر همین اساس می‌توان این موضوع را پیک دوم نامید.

وی با بیان اینکه شهروندان هنوز موضوع کرونا را جدی نگرفتند و هم‌زیستی با کرونا را فرا نگرفتند گفت: ما نیاز به هم زیستی، فعالیت اجتماعی و اقتصادی داریم اما مردم تجربه درست زیستن و هم‌زیستی با کرونا در کنار فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را به خوبی یاد نگرفتند.

دهقانی با بیان اینکه تاکید اکید داریم تا در اماکن بسته حتی با ماسک نیز حضور نداشته باشیم، تصریح کرد: نظیر این موارد در مراسمات عزا و عروسی است و اگر در این گونه تجمعات یک نفر آلوده باشد به راحتی چند نفر دیگر را می‌تواند آلوده کند و این یک نوع خطر محسوب می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان با بیان اینکه لازم نیست در مراسمات سالگرد، چهلم و یا هفتم یک مراسم عزاداری شرکت کرد، تبیین کرد: کم کم آی سی یوهای کاشان در حال پر شدن هست و روند افزایش بیماران بدحال نگران‌کننده شده است و این زنگ خطری برای بیماران بدحال است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما دورهمی‌های خانوادگی را افزایش دادیم، تاکید کرد: ما مجالس را نسبت به قبل آزادتر کردیم و مراسم جشن و عروسی و عزا را برگزار می‌کنیم و عدم رعایت‌ها ابتلاها را افزایش داده است؛ امروز انتقال بیماری به راحتی اسفند سال گذشته نیست اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حداقل رسیده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد