hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل رو به بحران است

وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل رو به بحران است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع شدید بیماری ویروسی کرونا و عدم توجه بسیاری از مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت کرونا در استان اردبیل رو بحران جدی حرکت می‌کند.
شهرام حبیب‌زاده شامگاه امروز در بازدید از مراکز درمانی اردبیل اظهار داشت: آمار افزایشی بیماران بستری و بدحال مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی مناطق مختلف استان اردبیل بسیار نگران‌کننده است.
وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان اردبیل رو بحران جدی حرکت می‌کند افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع شدید بیماری ویروسی کرونا و عدم توجه بسیاری از مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت کرونا در استان اردبیل رو بحران جدی حرکت می‌کند.
حبیب‌زاده از میزان بالای بیماران بستری در بیمارستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 398 بیمار در بخش های کرونای بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد 55 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تعطیلی مراسمات عروسی را ضروری دانست و بیان کرد: در تمامی شهرهای قرمز استان اردبیل باید مراسم عروسی و عزا تعطیل شود و خودداری از حضور در مکان‌ها و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها اکیدا توصیه می‌شود.
وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی استان در بیمارستان‌ها اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تنهایی مسئولیت درمان را بر عهده دارد و برای پیشگیری و کاهش بار بیمارستان‌ها نیاز به همکاری تمامی سازمان‌ها و مردم بوده و فشار کار بر روی کادر درمان کمرشکن است.
حبیب‌زاده از ورود استان اردبیل به وضعیت بدتر هشدار داد و ادامه داد: در صورتی که توانایی کنترل ورودی بیمارستان‌ها را نداشته باشیم شاید در روزهای آینده اخبار ناگوارتری به گوش برسد بنابراین باید به نکات بهداشتی بیش از پیش توجه جدی داشته باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد