hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| راه‌یابی سه گروه نمایشی استان در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

کردستان| راه‌یابی سه گروه نمایشی استان در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه‌یابی سه گروه نمایشی استان در نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و گفت: این جشنواره از تا ٣١ مرداد در لاهیجان برگزار می‌شود.


 جلال قلعه شاخانی اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان این جشنواره هنرمندان گروه‌های نمایشی استان آثار خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه شهروند لاهیجان ارسال کردند. قلعه شاخانی همچنین گفت: ۱۵ نمایش به بخش رقابتی و پنج اثر با موضوع کودک و نوجوان به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان راه یافتند که سهم هنرمندان استان کردستان از این تعداد حضور سه گروه نمایشی است.

او به نتایج بخش بازبینی این جشنواره اشاره کرد و افزود: بعد از اعلام نتایج بخش بازبینی، ٢ گروه نمایشی از استان برای شرکت در بخش مسابقه و یک گروه نمایشی نیز در بخش کودک و نوجوان این جشنواره پذیرفته شدند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان کرد: نمایش «شهر خوب» به نویسندگی و کارگردانی، یونس صحرارو از قروه و نمایش «زندگی کارتونی» به نویسندگی و کارگردانی سامان راست بین از مریوان در بخش مسابقه نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان حضور خواهند یافت. او نمایش «فرصتی برای بیداری» به نویسندگی و کارگردانی، امیررضا رضازاده از سقز را نیز نمایش راه‌یافته به بخش کودک و نوجوان این جشنواره اعلام کرد. قلعه شاخانی با اشاره به داوران بخش بازبین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عنوان کرد: داوری بازبینی بخش مسابقه را سامان خلیلیان، نگار نادری و اکبر صمدی نیا و داوری بازبین بخش کودک را جواد نجار تمیزکار، محمدعلی صادق حسنی و پوریا کریمی بر عهده داشتند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد