hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سهم ورزش زنان از تلویزیون: همان همیشگی

سهم ورزش زنان از تلویزیون: همان همیشگی

«تلویزیون برای پخش مسابقات ورزشی زنان از همان سیاست قبلی‌اش پیروی می‌کند»؛ این خبری است که یکی از مسئولان برنامه‌های ورزشی در شبکه ورزش به همشهری می‌دهد، شبکه‌ای‌ که درحال حاضر پخش بازی‌های آسیایی جاکارتا را به‌دست گرفته است، هرچند نیازی به گفتن تلویزیونی‌ها نیست، از دیروز که مسابقات زنان شروع شده، مشخص است که روال مثل سابق است.

پنجم خرداد ماه بود که فریبا محمدیان، معاون امور زنان وزارت ورزش با قاطعیت اعلام کرد همه مسابقات زنان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا از تلویزیون پخش می‌شود. محمدیان در روزهایی این وعده را داد که تلویزیون فینال مسابقات فوتسال جام‌ ملت‌های زنان آسیا را پخش نکرده بود و با توجه به قهرمانی تیم ایران، انتقادات از تلویزیون به اوج خود رسید. محمدیان گفته بود: «مسئولان صدا و سیما اعلام کرده‌اند امتیاز پخش همه مسابقات را خریده‌اند و مشکلی برای پخش مسابقات 107 زن شرکت‌کننده ایرانی وجود ندارد.» اما دیروز در روز اول بازی‌ها نشان داد که خبری از پخش مسابقات زنان نیست. دیروز در رشته‌های تنیس، تیراندازی، کبدی، تکواندو‌، ووشو و شمشیربازی زنان ایران نماینده داشتند اما تصویری از مسابقات زنان پخش نشد. یکی از مدیران در این شبکه که نمی‌خواهد نامی از او برده شود، به همشهری می‌گوید:«تلویزیون سیاست‌های خودش را دارد. نمی‌شود که خانم محمدیان برای تلویزیون تعیین تکلیف کند. مگر تلویزیون به وزارت ورزش می‌گوید که برای فلان فدراسیون چه تصمیمی را بگیرند و چه کسی را رئیس بگذارند. مسابقات بعضی از رشته‌های زنان را نمی‌شود پخش کرد اما رشته‌هایی مثل تکواندو، کاراته، تیراندازی، تیروکمان، ووشو و قایقرانی را که قابل پخش هستند‌، حتما پخش می‌کنیم.»
در این رشته‌هایی هم که پوشش ورزشکاران به‌خاطر استانداردهای جهانی با پوشش اسلامی زنان ایران، تفاوت چندانی ندارد، همه صحنه‌ها پخش نمی‌شود. در رشته‌های رزمی، تلویزیون حاضر نیست مسابقات نمایشی را به‌خاطر حرکاتی که دارد، پخش کند، در رشته‌های دیگر هم پوشش دیگر رقبا اولویت دارد. با این حال ورزشکاران این رشته خوش‌شانس‌تر از بقیه هستند. در رشته‌های دوومیدانی، بسکتبال سه نفره، بدمینتون، تنیس، دوچرخه‌سواری، پینگ‌پینگ به‌نظر نمی‌رسد صحنه‌ای از مسابقات زنان ایران روی آنتن تلویزیون برود. در همان روزهایی که محمدیان خبر از پخش همه مسابقات می‌داد، سوال اصلی این بود که در رشته‌ای مثل دوومیدانی که ورزشکاران دیگر رشته‌ها با پوشش استاندارد جهانی مسابقه می‌دهند، تلویزیون ایران حاضر می‌شود، مسابقات را پخش کند؟ کسی به این سوال جواب نداد اما برای همه مشخص بود که پخش این مسابقات امکان‌پذیر نیست. این سختگیری‌ها نه‌تنها در تلویزیون که بارها در خود وزارت ورزش دیده شده بود. سال قبل در مسابقات دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا که در تهران برگزار شد، وزارت ورزش اجازه نداد هیچ دوربین عکاسی و فیلمبرداری، حتی دوربین‌ تیم‌های خارجی وارد سالن مسابقات شود.
دیروز بیش از اینکه تلویزیون به‎خاطر پخش نکردن مسابقات زنان با انتقاد روبه‌رو شود، از فریبا محمدیان ایراد گرفته شد، اینکه چرا قبل از قطعی شدن این اتفاق آن را خبری کرده بود و چرا بعد از اینکه مدیران تلویزیون با پخش همه مسابقات زنان موافقت نکردند، سکوت کرد و وعده‌اش را پس نگرفت. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد