hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی گامی در جهت تبدیل دانشگاه سمنان به دانشگاه کار آفرین است

ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی گامی در جهت تبدیل دانشگاه سمنان به دانشگاه کار آفرین است

رئیس دانشگاه سمنان گفت : با توجه به اینکه یکی از اهداف دانشگاه سمنان  تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین است، ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی می تواند در تحقق این هدف گام موثری باشد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر مسعود نصیری در آئین انعقاد تفاهم نامه دانشگاه سمنان و اداره کل فنی و حرفه ای استان با بیان این مطلب گفت : دانشجویان در این مرکز از تجربیات و مشاوره های اساتید مجرب بهره گرفته و آینده شغلی آنان به نوعی هدایت و تضمین می شود .
وی با بیان اینکه هدف دانشگاه سمنان آموزش مهارت به دانشجویان و هدایت فارغ التحصیلان به سوی آینده شغلی درخشان است افزود : دانشجویان در همان دوران دانشجویانی باید مهارتی را کسب نمایند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند علاوه بر داشتن شغل در زمینه کار افرینی هم نقشی در جامعه داشته باشند .
رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه ایران توانمند به لحاظ اقتصادی نیازمند تربیت دانشجویانی است که اهل ریسک باشند و این امر نیازمند آموزش مهارت است افزود : با مشاوره های شغلی درست می توان دانشجویان را در زمینه شغلی هدایت کرد .
دکتر نصیری با بیان اینکه مهارت آموزی و مشاوره شغلی در مسیر زندگی دانشجویان بسیار تاثیرگذار است  گفت : مهارت ورزی باعث ایجاد اعتماد به نفس برای دانشجویان خواهد شد و این امر در دیگر مراحل زندگی آنان نیز موثر خواهد بود .
وی به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید اشاره کرد و گفت : برای تحقق این نامگذاری می توان با گسترش فعالیتها و ایجاد مراکز مختلف فنی و حرفه ای در فضای دانشگاه ، دانشجویان را در استفاده از مهارت های این مراکز با صرف کمترین وقت و هزینه ترغیب کرد که این امر نه تنها در آینده شغلی انان بلکه در آینده کشور نیز تاثیرگذار است .
مدیر کل فنی و حرفه ای استان سمنان هم در این آئین با بیان اینکه مهارت افزایی دانشجویان ضروری است گفت : ایجاد این مرکز و نیز انعقاد این تفاهم نامه می تواند اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزند .
سید حسین شاهچراغ افزود : کسب مهارت برای افراد جویای کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است که فنی و حرفه ای در حد توان برای مهارت آموزی به دانشجویان دانشگاه سمنان تلاش خواهد کرد .
وی با بیان اینکه خیلی از شرکتهای بزرگ برای استخدام نیازمند استفاده از افراد دارای مهارت هستند تصریح کرد : 42 درصد از جامعه بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که می توان با آموزش مهارت های مختلف به دانشجویان در طول دوران تحصیل و سازماندهی شدن این آموزشها در اشتغال  فارغ التحصیلان دانشگاهی موثرتر عمل کرد .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان هم در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی و دانشجویان پروژه های منجر به پژوهش و فناوری را انجام می دهند افزود : این افراد نیازمند تجهیزاتی هستند که فنی و حرفه ای در این زمینه می تواند کمک کننده باشد .
دکتر سیف الله سعدالدین با بیان اینکه پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رساله های دکترایی که منجر به فناوری شود و در فضای کارآفرینانه فعالیت می کنند مورد حمایت معاونت پژوهش و فناوری و پارک علم و فناوری قرار می گیرد افزود : این اقدام در راستای توسعه فرهنگ کار آفرینی و نیز توسعه فرهنگ تبدیل علم به ثروت از مسیر پژوهش و خلق فناوری انجام می شود که امیدواریم با همکاری فنی و حرفه ای این امر بیش از پیش تقویت شود .
 معاون پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان هم در این آئین با بیان اینکه یکی از نیازهای دانشجویان در کنار علم آموزی کسب مهارت است گفت : ارائه این مهارت ها باید متناسب با نیاز بازار کار باشد و ایجاد مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی می تواند در این زمینه بسیار مهم و موثر باشد .
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان هم در این جلسه با بیان اینکه صنعت نیازمند افراد دارای مهارت و تکنیسن است گفت :  گاها دانشجویانی که از دانشگاهها فارغ التحصیل می شوند تجربه و مهارت کافی را برای اشتغال ندارند و باید مهارت های مورد نیاز را در طول دوره تحصیل به آنان آموخت .
دکتر فرشاد ورامینیان اظهار داشت : البته وزارت علوم به دنبال مهارت آموزی در کنار علم آموزی به دانشجویان است که امیدواریم با تصمیمات جدید این نیاز در بخش آموزشی دانشگاهها مرتفع شود .
دکتر فضلی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه سمنان هم در این آئین با بیان اینکه فنی و حرفه ای نقش موثری در آموزش مهارت برای جوانان جویای کار دارد گفت : کسب مهارت باعث جذب سریعتر افراد جویای کار و نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار می شود .
یادآور می شود ؛ در این آئین ، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فنی و حرفه ای استان و دانشگاه سمنان امضاء و مبادله شد که بر اساس آن مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی درپارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ایجاد می شود .



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد