hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون از کنکور ۹۹ جدا شد/ زمان آغاز تحصیل

انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون از کنکور ۹۹ جدا شد/ زمان آغاز تحصیل

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی جدید از فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ جدا شد.
 ابراهیم خدایی  اظهار داشت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه داد و در این جلسه بحث عمده به موضوع پذیرش بدون کنکور برای مهرماه ۹۹ اختصاص یافت.
وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با استفاده از سوابق تحصیلی داوطلبان تکمیل می‌شود، داوطلبانی که علاقمند باشند می‌توانند بدون حضور در کنکور با ثبت نام و انتخاب رشته‌هایی که پذیرش در آنها صرفاً با سوابق تحصیلی است در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.
رئیس سازمان سنجش یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت نام و انتخاب رشته با دانشگاه آزاد در رشته‌های بدون آزمون نیز همزمان با پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صورت می‌گیرد و سعی می‌کنیم که پذیرش این دسته از داوطلبان همزمان با آغاز سال تحصیلی در ۱۵ شهریورماه صورت گیرد.
وی گفت: به این ترتیب حجم کار دانشگاه‌ها نیز با توجه به شرایط فعلی کاهش می‌یابد و بخش عمده‌ای از داوطلبان می‌توانند از این طریق در دانشگاه‌ها وارد شوند و استرس ورودی نداشته و فرصت کافی برای ثبت نام داشته باشند.
خدایی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۳ درصد ظرفیت دوره‌های روزانه دانشگاه‌های دولتی، بیش از ۵۰ درصد ظرفیت دوره‌های شبانه دانشگاه‌های دولتی و بخش عمده‌ای دانشگاه‌های غیردولتی به پذیرش بدون کنکور اختصاص دارد و داوطلب می‌تواند تنها با سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) وارد دانشگاه شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش هم سعی می‌شود که سوابق تحصیلی داوطلبان به صورت تکمیلی در اختیار آنها قرار گیرد تا در زمان ثبت نام مشکلی وجود نداشته باشد.
به گزارش مهر، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مهرماه سال ۱۳۹۹ از یکشنبه پنجم مردادماه آغاز می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد