hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ادامه روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان؛ وضعیت هنوز قرمز است

ادامه روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان؛ وضعیت هنوز قرمز است

سخنگوی علوم پزشکی کرمان گفت: استان کرمان هنوز در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد و روند بستری بیماران همچنان رو به افزایش است.

مهدی شفیعی، با اشاره به اینکه متاسفانه استان کرمان هنوز هم در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد اظهار داشت: همچنان روند مراجعه و بستری بیماران کرونایی در استان کرمان زیاد بوده و در برخی از شهرستان‌ها این روند رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که در حال حاضر توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در سطح جامعه بیشتر شده گفت: برآورد ما این است که 60 درصد مردم در حال حاضر توصیه‌های ما را در استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز امیدواری از اینکه در هفته‌های آینده روند کاهشی شیوع ویروس کرونا در استان کرمان را داشته باشیم افزود: اگر مردم به همین صورت مشارکت داشته باشند و مردم به ما و خودشان در کنترل ویرس کرونا کمک کنند شاهد روند کاهشی بیماری خواهیم بود.


وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی استفاده از دو نوع ماسک به مردم توصیه می‌شود ادامه داد: نوع اول استفاده از ماسک‌های سه لایه جراحی یک بار مصرف معمولی بوده که در داروخانه‌ها موجود است.

شفیعی با بیان اینکه بیشترین کاربرد این نوع ماسک برای بیماران علامت دار، کسانی که در خانه از بیماران مراقبت می‌کنند و کادر بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی است تصریح کرد: البته مرم عادی هم می‌توانند از این نوع ماسک استفاده کنند و منعی ندارد اما به دلیل آنکه این ماسک‌ها یکبار مصرف است و مرتب باید عوض شوند شاید استفاده از آنها برای برخی از خانوارها مقرون به صرفه نباشد.

وی با تاکید بر اینکه افراد نباید زیاد به ماسک خود دست بزنند چرا که احتمال آلودگی آن را افزایش می‌دهد گفت: این ماسک‌ها زمانی که مرطوب شوند باید عوض شده و  دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد و حداکثر زمان استفاده از این نوع ماسک در طول روز چند ساعت است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: هدف ما از تاکید استفاده از ماسک برای مردم عادی، پوشاندن دهان و بینی است تا در مواجه احتمالی با ترشحات افرادی که از کنار آنها رد می‌شوند و یا قرار گرفتن در معرض سرفه و عطسه ناگهانی دیگران قرار از آلودگی آنها پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه توصیه ما به مردم عادی استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای است که هم در بازار موجود بوده و هم امکان دوخت آن در منزل وجود دارد گفت: این نوع ماسک‌ها قابل شست‌وشو بوده و مرتب قابل استفاده است و استفاده از همین نوع ماسک برای افراد سالم و عادی برای جلوگیری از شیوع بیماری کفایت می‌کند.

شفیعی با اشاره به اینکه عدم استفاده برخی از مردم از ماسک و شکایتی که برخی در زمان از استفاده از ماسک می‌کنند احساس خفگی است گفت: این احساس عمدتا در زمان استفاده از ماسک‌های جراحی دست می‌دهد و چون این ماسک‌ها از الیاف صنعتی هستند ممکن است در برخی افراد واکنش حساسیتی ایجاد کند که در استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای کمتر این احساس ایجاد می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد