hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بروز علائم گوارشی کرونا در کودکان بیشتر از بزرگسالان است

بروز علائم گوارشی کرونا در کودکان بیشتر از بزرگسالان است

فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال اعلام کرد: آمار ابتلای کودکان به کروناویروس در مقایسه با بزرگسالان کمتر است اما در مواردی حتی خطرناک تر از بزرگسالان هم می شود.
ایرج صدیقی  با بیان اینکه علائم کروناویروس در کودکان عمدتاً مانند افراد بالغ یعنی تب، سرفه، گلودرد و تنگی نفس است، اظهار کرد: درصد کودکانی که با علائم گوارشی این ویروس مراجعه می کنند، بیشتر از بالغان است به طوریکه اسهال و استفراغ در افراد بالغ حدود ۴ تا ۵ درصد دیده می شود اما در کودکان حدود ۱۵ درصد اسهال و استفراغ دارند.
وی در رابطه علائم اختصاصی کروناویروس در کودکان تشریح کرد: علائمی وجود دارد که مخصوص افراد زیر ۱۹ سال بوده که این علائم شبه کاوازاکی است و شامل ورم دست و پا، قرمزی چشم ها، لکه های قرمز روی پوست و قرمزی زبان همراه با تب خیلی بالا می شود و گاهی ممکن است علائم تنگی نفس را هم داشته باشند.
استاد گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اشاره به اینکه این علائم معمولاً در بالغان نیست و ویژه کودکان است و در مواردی ممکن است منجر به مشکلات قلبی شده و خطراتی هم ایجاد کند، تأکید کرد: مردم اگر اسهال و استفراغ شدید، تب بالا، ورم دست و پا، قرمزی چشم و علائم اصلی کروناویروس یعنی سرفه، تنگی نفس یا گلودرد را داشتند، حتماً به پزشک مراجعه کنند.
وی ضمن بیان این مطلب که برخلاف اطلاعات اولیه از این ویروس، کودکان هم ممکن است درگیر شوند، توضیح داد: اطلاعات اولیه که از این بیماری در چین به دست آمده بود، بیان می کرد که کودکان به کرونا مبتلا نمی شوند اما ما حتی شاهد ابتلای نوزادان یعنی افراد زیر یک ماه هم به این ویروس بودیم، اگرچه این میزان کمتر از بالغان است اما کودکان هم مبتلا می شوند و در بعضی از موارد ممکن است شدیدتر و خطرناک تر از بالغان هم شود.
صدیقی درباره گروه هایی از کودکان که ممکن است ابتلا به این ویروس برای آنها بسیار خطرناک باشد، گفت: کودکانی که نقص ایمنی یا بیماری زمینه ای دارند، کورتن یا داروهای شیمی درمانی مصرف می کنند، پیوند اعضاء انجام داده اند و یا دیالیز می شوند، ممکن است در صورت ابتلا به صورت شدید درگیر شوند و ما حتی گزارشاتی از مرگ این کودکان هم داشتیم.
وی در پایان مطرح کرد: کودکان ممکن است هیچ علائمی از وجود این ویروس نداشته اما ناقل باشند و ویروس را منتقل کنند بنابراین مردم باید از بوسیدن کودکان خودداری کنند و در موارد ایزوله، قرنطینه و جداسازی هم با کودکان مانند بزرگسالان رفتار شود چراکه کروناویروس بزرگسال و کودک نمی شناسد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد