hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سایه خاموشی بالای سر شهر/قطع برق در انتظار ادارات پرمصرف

سایه خاموشی بالای سر شهر/قطع برق در انتظار ادارات پرمصرف

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان قم از قطع برق دستگاه‌های اداری پرمصرف خبر داد و با اشاره به افزایش روند مصرفی برق در استان"خاموشی‌های اضطراری" را محتمل دانست.
به گزارش رویداد ایران_فم، سید محمد ارجمند زاده با اشاره به گزارش‌های هواشناسی مبنی بر استمرار گرما در روزهای آینده گفت: بدیهی است در این شرایط مصرف برق در اثر استفاده از دستگاه‌های سرمایشی افزایش یافته و اوج مصرف برق در همین ایام رقم خواهد خورد.
وی با بیان اینکه تمام تلاش استان همانند سال گذشته سپری کردن روزهای گرم تابستان بدون خاموشی است، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری خوب مشترکین صنعتی و کشاورزی با برنامه‌های مدیریت مصرف توانستیم تابستان امسال را تاکنون بدون خاموشی سپری کنیم.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان قم اجرای دستورالعمل‌های مدیریت مصرف را در ادامه روند جلوگیری از خاموشی‌ها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات پیک (13 الی 17)، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی دمای 25 درجه، کاهش روشنایی در روز و استفاده از روشنایی طبیعی و استفاده از دور کند کولرهای آبی راهکارهای ساده اما بسیار تأثیرگذار در مدیریت مصرف است.
وی همچنین بر الزام دستگاه‌های اجرایی استان بر رعایت دستورالعمل‌های مصوب دولت برای کاهش مصرف برق تأکید کرد و گفت: ادارات مکلف شده‌اند ضمن کاهش 90 درصدی مصارف خود در ساعات پیک، از مصارف غیرضروری جلوگیری کرده و دمای وسایل سرمایشی خود را بر روی درجه استاندارد تنظیم کنند.
ارجمند زاده با بیان اینکه کارمندان باید بلافاصله بعد از اتمام ساعت اداری دستگاه‌های برقی خود را خاموش کرده و از ادارات خارج شوند، گفت: به منظور کنترل مصرف و عدم خاموشی مشترکین خانگی و تجاری در این ایام گرم سال، مقرر شده تمام ادارات از ساعت 12 به بعد وسایل سرمایشی خود را از مدار خارج کنند.
وی با تأکید بر اینکه با همکاری همه مردم و دستگاه‌ها می‌توانیم ادامه فصل تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم، یادآور شد: از روز گذشته اکیپ‌های نظارتی شرکت برق با حضور در ادارات نسبت به کنترل دستورالعمل‌ها اقدام کرده و توصیه‌های لازم را در خصوص کاهش مصرف برق خواهند داشت.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان قم بر همین اساس قطع برق را در انتظار دستگاه‌هایی دانست که بخشنامه‌های مدیریت مصرف را رعایت نکنند و همچنان به روند مصرفی خود بدون توجه به ضرورت صرفه‌جویی ادامه دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه روز شنبه پیک مصرف برق در استان قم به نقطه پایانی حد مجاز خود رسید، به افزایش دمای هوا در روزهای پیش‌رو و به دنبال آن رشد مصرف اشاره و اظهار کرد: اگر از حد مجاز تعیین‌شده برای استان مصرف عبور کنیم با توجه به نیاز کشور به کنترل شبکه و جلوگیری از بلک‌اوت شبکه سراسری، اعمال خاموشی‌های اضطراری و خارج از اختیار استان دور از انتظار نیست.
ارجمند زاده بار دیگر بر ضرورت رعایت راهکارهای مدیریت مصرف به منظور عبور بدون خاموشی از تابستان تأکید کرد و گفت: با مدیریت مصرف مناسب ضمن جلوگیری از خاموشی‌های اضطراری، می‌توانیم هزینه برق مصرفی را کاهش داده و به اقتصاد خانواده کمک کنیم.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت محدود تجهیزات برقی اعم از ترانس و خطوط شبکه خاطرنشان کرد: اگر میزان مصرف از این ظرفیت محدود عبور کند برای حفظ شبکه و تجهیزات مجبور به اعمال خاموشی هستیم که این اتفاق ممکن است برای هرکدام از مناطق استان رخ بدهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد