hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پلاکارد حاشیه ساز

پلاکارد حاشیه ساز

فرماندار قم: دستگاه‌های امنیتی به این موضوع رسیدگی می‌کنند


تجمع اعتراضی اخیر جمعی از طلاب درخصوص مطالبه عدالت اقتصادی و همچنین گلایه شان از دولت با واکنش برخی از چهره‌ها و فعالان سیاسی روبه رو شد.
بیشتر این انتقادات متوجه دست نوشته‌ای بود که در آن نوشته شده بود: «ای آن که مذاکره شعارت- استخر فرح در انتظارت»! برخی چهره‌های سیاسی، این پلاکارد را نوعی تهدید رئیس جمهور خواندند و از آن انتقاد کردند. روزنامه جمهوری اسلامی این پلاکارد را «تهدیدی علیه رئیس‌جمهور» توصیف کرد. رضا سیار فرماندار قم هم در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد گزارشی از شعارهای تهدیدآمیز تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم را به مقامات ارشد استان ارسال کرده است و دستگاه‌های امنیتی به این اتفاق رسیدگی خواهند کرد.
بروجردی: استفاده از این ادبیات باعث سوء استفاده دشمن می‌شود
علاء الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در گفت و گو با ایسنا درباره این تجمع گفت: برای طرح انتقاد ساختارهای متعددی تعریف شده که همه جزئی از روند حاکمیتی است. در این راه مجلس شورای اسلامی با طرح سوال، تذکر و دعوت از ارکان قوه مجریه بر امور نظارت دارد. ولی این‌که بخواهد در کف جامعه در حضور رئیس جمهور یا وزیر اهانت صورت گیرد دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند. وی در عین حال تأکید کرد: البته این بدان معنا نیست که عناصر جوان انقلابی اعم از روحانیون و دانشجویان حرف‌شان را نزنند. بروجردی همچنین درباره پلاکارد مذکور گفت: استفاده از این ادبیات باعث سوء‌استفاده دشمن می‌شود.
پورمختار: این کار خلاف قانون نیست
محمدعلی پورمختار عضو اصولگرای مجلس هم درباره دست نوشته جنجالی در این تجمع به دیده بان ایران گفت: این شعار بیش از این که تهدید باشد، شباهت به کنایه دارد.
بنده معتقدم این کار خلاف قانون نیست و نمی‌توان عنوان مجرمانه را به آن نسبت داد.
در هر قشری برخی افراد وجود دارند که اظهارات و انتقادات خود را با تندی بیان می‌کنند که البته این کار صحیح نیست.
علی مطهری: وزارت اطلاعات باید این موضوع را پیگیری کند و نتیجه را به اطلاع ملت برساند
به گزارش ایسنا، علی مطهری نایب رئیس مجلس هم با اشاره به تجمع روز پنج شنبه حوزه علمیه و سردادن برخی شعارها در این تجمع خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت اطلاعات شد: «وزارت اطلاعات باید این موضوع را پیگیری کند و نتیجه را به اطلاع ملت برساند.» وی در یادداشت خود نوشت: «شعارهایی که در تجمع مدرسه فیضیه قم سر داده شد یا روی تابلوها حمل  می‌شد، نشان می‌دهد که لااقل بخشی از حوزه علمیه قم از نظر بینش اجتماعی و سیاسی دچار انحطاط شده است. در نهادی که مرجع فکری و دینی مردم شناخته می‌شود شعارهایی متناسب با قشرهای فرومایه جامعه سر داده شد و تاسف انسان افزایش می‌یابد زمانی که در می‌یابیم که این افراد ابزار دست یک گروه سیاسی واقع شدند و روی دسته پلاکاردهای آن‌ها نوشته شده بود: « لطفا تابلوها را بعد از مراسم تحویل دهید.»
 میبدی: به این حرکت مشکوک هستم
محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم هم با انتقاد از دست نوشته علیه دولت گفت: بنده سعی می‌کنم در این مورد مشکوک نباشم اما حقیقتا به این حرکت مشکوک هستم که کسی وجود دارد که سال‌ها پشت چنین جریانی کار می‌کند که در مدرسه فیضیه تابلویی چنین بالا رود و دیده شود.
وی در ادامه ادعا کرد: علما و فضلای قم از این حرکات بیزارند و یک جریانی در قم مانند دیگر شهرهای کشور شکل گرفته و هدفی جز نابودی دین و روحانیت ندارد.
کرباسچی: گاهی اوقات در ایام انتخابات تحرکاتی را از همین مجموعه‎ها می‌‌بینیم
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران هم در گفت و گو با ایران درباره تجمع انتقادی طلاب از دولت گفت: ما گاهی اوقات در ایام انتخابات تحرکاتی را از همین مجموعه‎ها می‌‌بینیم. حال چه به شکل دعوت از سخنرانان خاص و شخصیت‌های سیاسی باشد و چه به شکل برگزاری تجمعات. اولین آسیب این رفتارها در وهله اول به خود حوزه‎ها می‎رسد.
 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد