hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جمعیت آهوان جزیره مرجانی خارگ افزایش یافت

جمعیت آهوان جزیره مرجانی خارگ افزایش یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به آمارگیری جمعیت آهوان جزیره مرجانی خارگ در این استان گفت: بر این اساس جمعیت این آهوان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در بررسی وضعیت آهوان جزیره خارگ با تاکید بر حفاظت از زیست، زاد و ولد و ادامه حیات آهوان این جزیره مرجانی اظهار داشت: جزیره  نفتی خارگ با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد از ظرفیت بالایی به عنوان زیستگاه آهوان برخوردار است.
وی با اشاره به روند افزایش جمعیتی آهوان در خارگ خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های زیستی در خارگ جمعیت آهوان در این جزیره مرجانی افزایش یافته که سرشماری از این جانواران در 24 تیرماه به مدت 2 روز برگزار شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه این آماربرداری با همکاری  کارشناسان و محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش خارگ  و تعدادی از همیاران محیط زیست برگزار شد افزود: آمارگیری آهوان خارگ در راستای برآورد آخرین تغییرات جمعیتی آهوان جزیره پس از زادآوری بهاره در سال کنونی بوده است.
قلی‌نژاد از افزایش جمعیت آهوان جزیره مرجانی خارگ خبر داد و بیان کرد:  نتیجه آمارگیری از آهوان جزیره خارگ نشان دهنده افزایش جمعیتی این آهوان نسبت به سال قبل  است.
 وی پناهگاه حیات وحش خارگ را یکی از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهردانست و خاطرنشان کرد: گونه حمایت شده آهو شاخص‌ترین گونه حیات وحش خارگ است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست‌استان بوشهربیان کرد: با توجه به‌شرایط مناسب زیستگاهی و همیاری مردم دوستدار محیط زیست جزیره خارگ، جمعیت آهوان خارگ در 2 دهه اخیر روبه فزونی گذاشته است.
قلی‌نژاد با تاکید بر تعدیل جمعیتی آهوان خارگ تصریح کرد: با توجه به ظرفیت محدود جزیره خارگ برای زیست آهو، ادامه روند کنونی شرایط زیستی این جانور را با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کند، لذا لزوم اتخاذ و اجرای تصمیمات مدیریتی برای تعدیل جمعیت آهوان ضروری است.
وی با بیان اینکه در دهه کنونی چند بار به‌صورت مقطعی عملیات تعدیل و کاهش متوازن جمعیت آهوان خارگ اجرا شده است خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته به‌واسطه مشکلات اجرایی در انجام بهینه این کار، این اقدام مدیریتی مسکوت مانده است که امید می‌رود با همراهی همه ارگان های این جزیره به‌ویژه بخشداری و دیگر دستگاه ها به زودی این طرح تداوم یابد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از بهبود وضعیت زیستی آهوان خارگ خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه از سال گذشته طرح حفاظت از آهوان خارگ به‌منظور کاهش تلفات جاده‌ای و حفاظت بهتر از این گونه در جزیره اجرایی شده که سبب کاهش تلفات جاده‌ای آهوان در جزیره شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد