hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید/ زاهدان بزرگترین کانون ابتلاء

موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید/ زاهدان بزرگترین کانون ابتلاء

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۰ هزار نفر رسید.
سیدمحمد هاشمی‌ شهری اظهار داشت: مناطق جنوبی و شمالی استان در زمینه همه‌گیری کرونا در مرحله هشدار هستند اما شهر زاهدان به دلیل تمرکز، حرکات و تجمعات جمعیتی و استقرار مراکز درمانی ارجاعی همچنان بزرگترین کانون ابتلاء در استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پیش‌بینی ما این است که موج نخست همه‌گیری در استان تا حدود دو هفته دیگر ادامه داشته باشد و سپس روند کاهش موارد جدید آغاز شود. در این مرحله با وجود ثابت بودن نسبی موارد روزانه ابتلاء، شاهد افزایش موارد مرگ و میر خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: باید از هم‌اکنون تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه را برای پیشگیری و کاهش ابتلاء و آسیب‌های ناشی از  موج‌های بعدی بیماری که احتمالاً در پائیز و زمستان با شدت بیشتری باز خواهند گشت آماده کنیم. طولانی شدن همه‌گیری و افزایش موارد بستری علاوه بر آسیب‌هایی که به سلامت جسمی و روانی مردم وارد کرده، فشار مضاعفی را نیز به منابع انسانی حوزه سلامت تحمیل کرده است.
هاشمی‌ شهری گفت: مسئولین سازمان‌ها و ادارات استان مسئله دورکاری پرسنل را جدی بگیرند، چون با وضعیت عدم رعایت هشدارهای بهداشتی، کرونا به این زودی تمام نخواهد شد. متأسفانه در سطح برخی از ادارات و سازمانهای استان شاهد مراجعه غیر ضروری مردم برای دربافت برخی از خدماتی که می شود بصورت الکترونیک و غیر حضوری دریافت شود هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: میزان موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا به بیش از 10 هزار نفر در استان رسیده که این مسئله باعث نگرانی مسئولین حوزه سلامت شده است. فوت 12 نفر از هم استانی‌ها طی 24 ساعت بر اثر یک بیماری که می‌شود با رعایت اصول بهداشتی کنترل شود مسئله‌ای  دردناک و فراموش نشدنی است.
وی اظهار داشت: بیشتر موارد مثبت کرونا در مرکز استان هستند، بنابراین از همه مردم مکرر خواهشمندیم برای سلامت خودشان، خانواده و همنوعانشان هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد