hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها >  قیمت داروی بی‌حسی دندانپزشکی ۱۰ برابر شده است

 قیمت داروی بی‌حسی دندانپزشکی ۱۰ برابر شده است

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی زیبایی ایران گفت:هزینه تجهیزات مصرفی در حوزه دندانپزشکی برای ویزیت یک بیمار بسیار افزایش داشته است به‌طوری که قیمت داروی بی‌حسی از سال گذشته تا کنون ۱۰ برابر شده است. 
دکتر علیرضا بروزی نیت روز  شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: این در حالی است که طی این مدت تعرفه‌های دندانپزشکی چیزی در حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و اگر به افزایش قیمت همین یک قلم دارو توجه می‌کردند تعرفه دندانپزشکی تا این حد نامتناسب تعیین نمی‌شد.
 
وی ادامه داد: تعداد بیماران هم کاهش چشمگیری پیدا کرده است و به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود دندانپزشکان هم نمی‌توانند بیماران بیشتری بپذیرند.
 
رییس انجمن دندانپزشکی ترمیمی زیبایی خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر قیمت خریداری، نگهداری و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی مانند یونیت دندانپزشکی طی یک سال چند برابر شده است و با این اوضاع، دندانپزشکان جوان قادر به راه‌اندازی مطب و ارائه خدمت نخواهند بود.
 
بروزی نیت افزود: وقتی قیمت تمام شده بیشتر از دستمزد تعیین شده باشد و دخل و خرج هیچ تناسبی با هم نداشته باشد مهاجرت رخ می‌دهد و همین علت مهاجرت بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان ما به خارج از کشور شده است. 
 
وی با بیان ‌این که پیشگیری در نظام بهداشت و درمان ما فراموش شده است ادامه داد: با هزینه بسیار کمتر و با ارائه خدمات رایگان در حوزه پیشگیری می‌توان به شرایطی رسید که درمان وزنه سبک‌تری پیدا کند و در پی آن تعرفه‌ها واقعی‌تر شود.

 
بیش از ۳۲ هزار دندانپزشک در سطح کشور فعالیت دارند.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد