hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > توزیع کیسه زباله مخصوص خودرو در ورودی شهر

توزیع کیسه زباله مخصوص خودرو در ورودی شهر

عضو شورای شهر خوی: اقدامات شهرداری برای حفاظت از محیط زیست مسبوق به سابقه است


شهروند| نهادی چون شهرداری همیشه به واسطه رودرویی و کنش مستقیمی که با مردم دارد، کارها و اقداماتشان جلوی چشم شهروندان قرار می‌گیرد. در برخی موارد چون شهر قزوین به دلیل اعمال محدودیت در نوع لباس‌پوشیدن رانندگان وجه منفی آن بیرون می‌زند و در برخی موارد چون شهرداری شهر خوی که در یک اقدام خوب کیسه زباله مخصوص خودرو در ورودی شهر توزیع را می‌کنند، وجه مثبت آن را می‌بینیم. این اقدام با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مواجه شده است. اقدامی که می‌تواند به نقشه راهی برای دیگر شهرهای کشور تبدیل شود.  
تزیین میدان مرکزی شهر
پیش از این‌هم شهرداری خوی دست به چنین اقداماتی زده بود. شهرداری خوی نوروز امسال اقدامات خوبی در زمینه زیباسازی انجام داده بود، البته با اینکه در کیفیت اقدامات کاستی‌ها و کمبودهایی وجود داشت ولی نسبت به سال‌های قبل شرایط بهتر بود. دور تا دور میدان مرکزی شهر از سلایق گوناگون هنرمندان این شهر استفاده شده بود که در نوع خود اقدام خوب و قابل تقدیری به حساب می‌آمد.
آکواریوم ٧٠متری در شهرستان خوی
اقدامات جالب توجه شهرداری خوی بر موضوعات دیگری نیز متمرکز بوده است. برای مثال، بزرگترین آکواریوم این شهر با حضور اعضای کمیته زیباسازی شهرداری خوی رونمایی شد. این آکواریوم به طول ٧٠متر و از ترکیب ٧٨ قطعه آکواریوم به هم پیوسته و در امتداد دور میدان مرکزی شهر از سوی دو بانوی هنرمند خوئی و با حمایت  شورای اسلامی شهر و مصوبه کمیته زیباسازی شهرداری و معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری طراحی و اجرا شده است. همچنین در این طرح ابتکاری که با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد، ٢٤٠٠ ماهی قرمز در اندازه‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلف استفاده شده بود. مجید مقدم عضو شورای شهر خوی در گفت و گو با «شهروند» در مورد اقدام شهرداری خوی مبنی بر توزیع کیسه زباله مخصوص خودرو در ورودی این شهر گفت: اینگونه کارها توسط شهرداری مسبوق به سابقه است. این کار برای کمک به زیباسازی شهر و تمیز نگهداشتن محیط شهری و همچنین در راستای کمک به محیط زیست است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد