hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ناقل ویروس کرونا با یک عطسه، ۲۰۰ میلیون ویروس را منتشر می‌کند

ناقل ویروس کرونا با یک عطسه، ۲۰۰ میلیون ویروس را منتشر می‌کند

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر وضعیت افزایش بیماران کووید ۱۹ در همه جای ایران نگران کننده است و باید کنترل شودزیرا با یک عطسه میلیون ها کرونا در هوا منتشر می شود.
 مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد، ویژه بیماران کرونایی گفت: بیماری کرونا درمان و واکسن ندارد و تنها راه کنترل و پیشگیری از این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک‌زدن و شستن دست‌هاست.

او افزود: اگر فردی مبتلا و ناقل ویروس کرونا باشد در هر نفس کشیدن ۲۰ ویروس را منتقل می‌کند و اگر یک دقیقه حرف بزند ۲۰۰ ویروس و با یک عطسه و سرفه ۲۰۰ میلیون ویروس را در هوا انتشار می‌دهد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زدن ماسک را قطعی‌ترین راه مقابله با کرونا عنوان کرد و ادامه داد: اگر هر دو طرف ماسک بزنند حتی اگر مبتلا به کرونا بوده و ناقل ویروس باشند احتمال انتقال ویروس فقط یک و نیم درصد است.

حضرتی بیان کرد: ظرفیت کادر درمانی به ویژه پزشکان و پرستاران محدود است و اگر مردم رعایت نکنند وضعیت خوبی نخواهیم داشت و خاضعانه از مردم تقاضا می‌کنم برای بازگشت سلامتی به کشور اصول بهداشتی را رعایت کنند.

او تصریح کرد: کادر درمانی با همه خستگی خود اکنون تمامی توانشان را گذاشته‌اند و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند کنترل بیماری از حد توان کادر درمانی خارج است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: امروز شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و مجالس عروسی و ختم، حق‌الناس است و مشکل ما با این بیماری این است که خیلی افراد بدون علامت، ناقل ویروس هستند و این کار ما را پیچیده‌تر می‌کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد