hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قیمت طلا در بازار قابل پیش بینی نیست

قیمت طلا در بازار قابل پیش بینی نیست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه قیمت طلا همسو با اونس جهانی و نرخ دلار رو به افزایش است، گفت: امید می رود با تصمیمات جدید در حوزه بازار ارز، قیمت دلار و به دنبال آن قیمت طلا کاهش یابد.
هوشنگ شیشه بران با تحلیل بازار جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت طلا در معاملات امروز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تنش ها میان آمریکا و چین افزایش پیدا کرد و در بالای مرز مهم ۱۸۰۰ دلار ایستاد.
وی افزود: طبق آمارهای موجود تقاضا برای خرید طلا دوباره بالا رفته است که می تواند نشانگر افزایش قیمت طلا در روزهای آینده باشد و بالاخره پس از چند روز قیمت طلا را بالای ۱۸۰۰ دلار پایدار کند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه تشدید تنش‌های آمریکا با چین باعث ریزش دلار در بازارهای جهانی شد، گفت: نشانه هایی از وقوع جنگ ارزی بین پکن و واشنگتن باعث نگرانی فعالان بازار ارز شده و این موضوع موجب تقویت ارزهای امن همچون فرانک شده است.
وی توضیح داد: شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۴ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۱۶۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۶۳ دلار اعلام شد.
شیشه بران اضافه کرد: در روزی که دلار به سوی کانال جدید حرکت کرد، سکه تمام بهار آزادی نیز از حرکت نایستاد و به سمت مرز ۱۱ میلیون حرکت کرد.
وی همچنین تاکید کرد: رشد قیمت سکه در شرایطی رقم خورد که بهای طلا در بازارهای جهانی سیگنال افزایشی به معامله‌گران بازار داخلی داد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه امروز چهار شنبه نرخ دلار و یورو در صرافی ملی با افزایش ۲۰۰ تومانی مواجه شد، اظهار کرد: قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۲۹۵۰ تومان اعلام شد، همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲۲۵۰ تومان خریداری می‌کنند.
وی افزود: قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۵۲۵۰ تومان اعلام شده که قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴۵۵۰ تومان است.
شیشه بران همچنین با اشاره به بازار سرمایه نیز، گفت: امروز شاخص کل بورس در زمان شروع به کار بازار سرمایه، با افت ۶ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۸۳۸ هزار واحدی رسید.
وی با تاکید بر اینکه با توجه بالا رفتن اونس جهانی ‌و نرخ دلار در مدار صعودی، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هستیم، گفت: قیمت طلا به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست، اما اگر با طرح ساماندهی بازار ارز دلار ارزان شود، قیمت طلا و سکه نیز کاهش خواهد یافت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به آخرین قیمت طلا در بازار اصفهان، اظهار کرد: در روز جاری (در زمان تنظیم این خبر ۱۳:۰۰) هر قطعه سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، سکه امامی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، سکه گرمی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۸ تومان در بازار اصفهان قیمت گذاری شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد