hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > توقف پرسپولیس، برد تراکتور و یک آقای گل گمنام!

توقف پرسپولیس، برد تراکتور و یک آقای گل گمنام!

روز دوم هفته چهارم لیگ برتر، جمعه شب با برگزاری چهار دیدار دیگر پیگیری شد. در این رقابت‌ها، تراکتورسازی با تک گل دانیال اسماعیلی‌فر (77) سایپا را شکست داد تا به اولین برد خود در لیگ هجدهم دست یابد.
روز دوم هفته چهارم لیگ برتر، جمعه شب با برگزاری چهار دیدار دیگر پیگیری شد. در این رقابت‌ها، تراکتورسازی با تک گل دانیال اسماعیلی‌فر (77) سایپا را شکست داد تا به اولین برد خود در لیگ هجدهم دست یابد. دیداری که در آن هواداران پرشور تبریزی به تشویق تراکتورسازی پرداختند و جان توشاک، سرمربی این تیم هم جو ورزشگاه یادگار امام (ره) را به ویمبلی لندن و هواداران تراکتور را به هواداران لیورپول تشبیه کرد. نکته جالب اینکه در این مسابقه، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه باز هم در ترکیب اصلی بودند که شجاعی پاس گل داد و اشکان هم پس از تذکر کمیته اخلاق، دست‌های تتو کرده خود را پوشانده بود.
در دیگر دیدار، ذوب آهن دربی اصفهان را در ورزشگاه فولادشهر به سپاهان و مربی فصل گذشته خود امیر قلعه‌نویی واگذار کرد. در این بازی، مهرداد محمدی (25) و عزت‌الله پورقاز (27) سپاهانی‌ها را پیش انداختند و سیدمحمدرضا حسینی (71) یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کرد اما در نهایت تیم امید نمازی اولین شکست خود در این فصل را تجربه کرد. در پایان این بازی، قلعه‌نویی در اظهار نظری متفاوت، درگذشت عزت‌الله انتظامی را تسلیت گفت و درخواست کرد تا دیر نشده، اجازه دهند بهروز وثوقی به ایران برگردد!
دیدار دو تیم هم‌استانی صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان هم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. در این بازی، وحید خشتان (26) آبی‌های اهواز را پیش انداخت ولی میلاد جهانی (63) روی پاس جاسم کرار که به ترکیب نفت بازگشته بود، بازی را مساوی کرد. در ادامه خشتان (66) گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند ولی باز هم کرار (73) به داد نفتی‌ها رسید و با گل خود این تیم را از شکست خانگی نجات داد. نکته جالب این که خشتان با این 2 گل، 4 گله شد تا این بازیکن گمنام در صدر جدول گلزنان لیگ قرار بگیرد.
اما بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا سرخپوشان پایتخت هم دومین تساوی پیاپی و بدون گل خود را تجربه کنند؛ هم در سومین تقابل با نفت مسجدسلیمان مساوی کنند و هم صدر جدول را از دست بدهند که حالا با 9 امتیاز در اختیار پدیده است. نکته ای که در این میان وجود دارد، اصرار عجیب برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس بر استفاده از 2‌ هافبک دفاعی و نیمکت‌نشین کردن گادوین منشاست. این در حالی است که در بازی با فولاد و با بیرون رفتن اجباری کمال کامیابی‌نیا و به زمین آمدن منشا، پرسپولیس با یک‌ هافبک دفاعی یعنی احمد نوراللهی، حالت لوزی به خود گرفت که این روش باعث آزاد شدن سیامک نعمتی، بشار رسن و منشا شد تا پرسپولیس یکی از بهترین بازی‌های ماه‌های اخیر خود را انجام دهد اما با خوب شدن کامیابی‌نیا، پروفسور باز هم حالت دفاعی‌تر را برای تیمش برگزیده تا به این ترتیب تیمش در دو بازی، 4 امتیاز را از دست بدهد. امتیازهایی که ممکن است برای قهرمان پیاپی دو فصل گذشته لیگ برتر گران تمام شود.
چاقوکشی در آزادی!
اما اتفاق عجیبی که در بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان افتاد، این بود که یکی از تماشاگران نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه آزادی، با چاقو به سمت هواداران تیم میزبان حمله کرد و در نهایت با استفاده از دوربین‌های ویژه‌ای که برای نظارت بر رفتار تماشاگران قرار گرفته شناسایی و دستگیر شد. جالب این بود که بهمن روشنایی سرپرست نفت مسجد سلیمان در تلاش بود تا این هوادار را از دست پلیس آزاد کند! این تماشاگر متخلف علاوه بر عواقب و مجازات‌های قانونی به‌دلیل حمل سلاح سرد، در چارچوب مجازات‌های فوتبالی از حضور در تمام ورزشگاه‌های کشور محروم خواهد شد اما عجیب‌تر این است که او با وجود این همه مأمور انتظامی، چطور توانسته چاقو را با خود به داخل ورزشگاه ببرد.
پس از پایان بازی هم درگیری بین هواداران دو تیم به وجود آمد اما نکته اینجاست که اتفاق‌های عجیب و غیر منتظره ورزشگاه‌های ایران در لیگ هجدهم، کماکان ادامه دارد و باید دید این شرایط بد تا کی ادامه خواهد داشت.
البته دوربین‌های نظارتی برای کنترل رفتار تماشاگران متخلف در تمام ورزشگاه‌های کشور نصب شده و افزایش تعداد این دوربین‌ها جهت بالا بردن کیفیت تصاویر و پوشش تصویری همه سکوهای ورزشگاه‌ها در کشور در دستور کار قرار دارد اما به‌نظر می‌رسد این ناهنجاری‌ها بیشتر جنبه فرهنگی دارد و فقط با دستگیری و محرومیت تماشاگران از بین نمی‌رود و باید چاره بهتری را برای رفع این مشکلات اندیشید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد