hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استرسم از بی نهایت هم بیشتر است

استرسم از بی نهایت هم بیشتر است

دختری ۱۷ ساله و بسیار استرسی هستم. موقع نوشتن، دست هایم الکی می لرزد. بسیاری از کارهای مورد علاقه ام را به دلیل استرس فراوان نمی توانم انجام دهم. این مشکل باعث شده زندگی روزمره ام با مشکلات فراوانی روبه رو شود. هر روز حالت تهوع دارم و گاهی به حال خودم گریه می کنم. قابل درمانم؟
 استرس واژه ای است که تقریبا همه مردم در موقعیت های مختلف، آن را به کار می برند اما بیشتر آن ها، تعریف علمی آن را نمی دانند. به طور مثال، شنیدن عبارت هایی همچون: «این روزها خیلی استرسی شدم» یا «این کار خیلی بهم استرس داد» یا «داری از استرس می میری» و ... طبیعی شده است. قبل از هر توضیحی، بهتر است تعریف درست و علمی استرس را بیان کنم.
 انواع استرس
 استرس یا فشار روانی در روان شناسی به معنی فشار و نیرو و عبارت است از واکنش های فیزیکی، ذهنی و عاطفی که در نتیجه تغییرات و نیازهای زندگی فرد تجربه می شود. این تغییرات می توانند بزرگ یا کوچک باشند و پاسخ افراد به چنین تغییراتی در زندگی متفاوت است. استرس بر دو قسم مثبت و منفی است. استرس مثبت می تواند یک انگیزش دهنده باشد، در حالی که استرس منفی می تواند به فرد به لحاظ روحی- روانی آسیب بزند.
 حالت تهوع تان را جدی بگیرید
آن طور که از پیامک شما برداشت می شود، استرس شما از نوع منفی است و به طور کامل، زندگی تان را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به توضیحات تان، از شما می خواهم قبل از هر اقدامی به یک روان پزشک مراجعه کنید. دلایل عوارضی همچون حالت تهوع دایمی و ... باید دقیق تر بررسی شود تا خطری سلامت جسمی تان را تهدید نکند. علایم استرس بالا همچون سردرد، آشفتگی، درد معده و احساس خستگی زیاد می تواند باعث اختلالات جدی تری مثل زخم معده، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ... شود.
 راهکارهای کاهش استرس
در این بین، توجه داشته باشید که با مدیریت صحیح و به کارگیری منظم و مداوم روش هایی که در ادامه مطرح می شود، می توانید به کم کردن استرس و افزایش آرامش خود کمک کنید.
  توکل بر خدا
 ارتباط روحی و معنوی با خدا و توکل بر او، در کنار تلاش برای موفقیت، موجب آرامش عمیق همراه با خشنودی می شود و از یاس و اضطراب فرد می کاهد. این توصیه اول من به شماست.
 عوامل استرس زا را کم کنید
سعی کنید عوامل استرس تان را بشناسید و درصدد کم کردن آن برآیید. به طور مثال بابت چه عواملی و به خاطر قرار گرفتن در چه شرایطی، بیشتر استرسی می شوید. آن ها را شناسایی کنید.
  از وقایع اطراف خود با اطلاع شوید
 بی اطلاعی و نادیده گرفتن حوادث و وقایع اطراف، دلیل بر شادی و نداشتن مشکل نیست. گاهی اوقات آن چه به علت ناآگاهی از اصل موضوع در ذهن خود تصور می کنید، بسیار بدتر از چیزی است که واقعا اتفاق افتاده است.
  برنامه های زندگی خود را اولویت بندی کنید
هنگامی که با انبوهی از مشکلات و کارهایی که باید به طور همزمان انجام دهید، رو به رو می شوید، دچار آشفتگی و بی نظمی می شوید که خود یکی از عوامل افزایش استرس است. با توجه به ترتیب اهمیت، برنامه ها را دسته بندی کنید و یکی را پس از دیگری انجام دهید.
  مشکلات را بپذیرید
 باید پذیرفت برخی اوقات، شرایط طاقت فرسایی در زندگی پیش می آید که کاری از دست ما بر نمی آید.
در این شرایط باید با صبر و پذیرش مشکل و دگرگون کردن موقعیت، بار عاطفی مشکل را کم کنید.
 روابط اجتماعی خود را گسترش دهید
در زمانی که استرس دارید، پناه بردن به گوشه تنهایی، کار اشتباهی است چون گوشه گیری باعث می شود بیشتر حواس تان را بر مشکلات و افکار منفی که به جای حل آن به تشدید استرس کمک می کند، متمرکز کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد