hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| جشنواره کانون‌های فرهنگی-تربیتی استان البرز برگزار می‌شود

البرز| جشنواره کانون‌های فرهنگی-تربیتی استان البرز برگزار می‌شود

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان البرز از برگزاری جشنواره کانون‌های فرهنگی - تربیتی استان البرز در هفته اول شهریورماه سال جاری خبر داد.

مسعود مهران نیا در خصوص چگونگی فعالیت مراکز آموزشی زیرمجموعه اداره کل آموزش‌وپرورش البرز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، گفت: این مراکز بعد از پایان تعطیلات تابستانی دانش آموزان همچنان فعال هستند و در کانون‌های فرهنگی- تربیتی در تمام‌روزهای هفته کلاس آموزشی دایر است. او در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی در کانون‌های فرهنگی - تربیتی استان البرز، گفت: این کانون‌ها محل‌های بسیار مناسبی برای دانش آموزان است تا ضمن نمایش مهارت‌های درونی خود به تقویت آن بپردازند. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان البرز با اشاره به برگزاری جشنواره کانون‌ها در هفته اول شهریورماه سال جاری، گفت: در این جشنواره آثار و تولیدات دانش آموزان نمایش داده می‌شود و آن‌ها می‌توانند با فروش آثار خود در نمایشگاه درآمدزایی را تجربه کنند. او با توضیح اینکه دارالقرآن‌ها نیز در تمام طول سال مراکز بسیار خوبی برای آموزش فعالیت‌های مختلف در حوزه قرآن هستند، ادامه داد: طرح الگوی تلاوت در این مراکز در حال برگزاری است و درمجموع در دارالقرآن‌ها برای پایه‌های مختلف تحصیلی از پیش‌دبستان تا چهارم دبیرستان، کلاس‌های آموزشی مختلف تشکیل‌شده است. مهران نیا بابیان اینکه کارگاه‌های حفظ قران کریم نیز برای دانش آموزان برگزارشده است، افزود: در ارتباط با برگزاری کلاس‌های ورزشی از ظرفیت سالن‌های زیرمجموعه آموزش‌وپرورش استان البرز و در کنار آن استخرها استفاده کرده‌ایم.

او به بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های ورزشی برون مدرسه‌ای در کنار فضاهای ورزشی موجود در مدارس اشاره کرد و گفت: به‌عنوان نمونه زمین‌های چمن مصنوعی به‌منظور فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در اختیار آن‌ها قرار داده‌شده است. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان البرز عنوان کرد: در کنار این فعالیت‌ها، در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می‌شود و تشکل‌های دانش‌آموزی نیز محل‌های مناسبی برای دانش آموزان هستند تا در حوزه‌های مختلف مهارت‌آموزی کنند.

او از فعالیت تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی ازجمله اتحادیه انجمن اسلامی و سازمان دانش‌آموزی در کنار بسیج دانش‌آموزی و هلال‌احمر برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان البرزی سخن گفت و تأکید کرد: آن‌ها برحسب علائق و مهارت‌های فردی در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد