hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مصرف دارو بر روند بهبود کرونا تاثیر گذار است؟

مصرف دارو بر روند بهبود کرونا تاثیر گذار است؟

 رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: تجویز دارو توسط پزشکان با وجود آنکه کرونا هیچ درمان قطعی ندارد با اصرار‌های بیمار تجویز می‌شود که به‌عنوان داروی کمک‌کننده برای عبور از مراحل این بیماری استفاده می‌شود.
پیام طبرسی، درخصوص تجویز دارو توسط پزشکان با وجود آنکه کرونا هیچ درمان قطعی ندارد، گفت: «پزشک چکار کند؟ وقتی در برابر اصرار‌های بیمار قرار می‌گیرد مجبور است دارویی را که به‌عنوان درمان قطعی شناخته نشده، اما در مرحله تحقیقات بالینی به‌عنوان داروی کمک‌کننده شناخته شده است، تجویز کند.»
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: از سوی دیگر پزشکان نیز می‌گویند؛ برای بیماران مبتلا به کرونا چند قلم دارو تجویز می‌شود که بنا نیست ویروس کرونا را درمان کند، اما می‌تواند در عبور از مراحل این بیماری کمک حال آن‌ها باشد.
وی در ادامه با اشاره به فروش چند میلیونی دارو‌های کاهش دهنده التهاب بیماران کرونایی از سوی عده‌ای سوداگر می‌گوید: داروی «اکتمرا» از کشور ترکیه به شکل قاچاق وارد می‌شود. برخی بیماران مجبورند این دارو‌ها را به قیمت‌های بین ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان خریداری کنند.
طبرسی با بیان اینکه دارو‌های ضد التهاب کرونا هنوز مجوز تولید داخل نگرفته‌اند، گفت: پیش از این تعدادی داروی ضد التهاب از سوی سازمان بهداشت جهانی و کشور چین به ایران اهدا شد، اما در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این دارو‌ها را در دسترس ندارند و پزشکان هم به‌دلیل اصرار همراهان بیماران مجبور می‌شوند برخی دارو‌های کاهنده التهاب را برای بیماران مبتلا به کرونا نسخه کنند.
وی همچنین درباره روند درمان دارویی بیماران کرونا در این بیمارستان عنوان کرد: در حال حاضر مطالعات دارویی در دنیا درباره اثرات نسبی دو داروی ضد ویروسی در بیماران مبتلا به کرونا انجام شده است. تحقیقات نشان می‌دهد داروی «رمدسیویر» در کوتاه کردن زمان بیماری مؤثر است. در ایران نیز مطالعاتی روی داروی «اینترفرون» انجام شده و تجویز اینترفرون در دستور‌العمل کشوری نیز وارد شده است.
طبرسی با بیان اینکه بیمارانی که شدت بیماری‌شان زیاد نیست می‌توانند داروی اینترفرون و دگزا دریافت کنند، می‌گوید: در درمان بیماران بد حال مبتلا به کرونا از ترکیب چند دارو استفاده می‌کنیم. مریض‌های بدحال داروی ضد التهاب «اکتمرا» و «رمدسیویر» دریافت می‌کنند. موفقیت نسبی اثرات درمانی این دارو‌ها در مطالعات پذیرفته شده است. تجویز این دو دارو به بیمارن بدحال تجربه نسبتاً خوبی را در دنیا داشته و می‌تواند کمک‌کننده باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد