hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ٥ سناریوی پارس جنوبی برای شکست استقلال

٥ سناریوی پارس جنوبی برای شکست استقلال

در روزی که بدبین‌ترین هوادار استقلال هم تصورش را نمی‌کرد تیم پرستاره شفر در جم زمینگیر شود، مهدی تارتار و شاگردانش کاری کردند کارستان.

در روزی که بدبین‌ترین هوادار استقلال هم تصورش را نمی‌کرد تیم پرستاره شفر در جم زمینگیر شود، مهدی تارتار و شاگردانش کاری کردند کارستان. آنها با انجام بازی‌ای حساب‌شده و منطقی به موفقیتی بزرگ رسیدند و باعث شدند هزاران نفر از مردم شهرستان جم پنجشنبه‌شب را در خیابان‌ها به صبح برسانند، اما این موفقیت چگونه رقم خورد؟ در ادامه به برخی نکاتی که کادر فنی پارس جنوبی روی آنها کار کرد و در رختکن قبل از بازی نیز درباره‌اش حرف زده شد، اشاره شده است.
١-شناخت کافی از محمدی‌مهر: فرشاد محمدی‌مهر، مدافع راست استقلال در بازی پنجشنبه‌شب بود؛ بازیکنی که سال گذشته در پارس جنوبی به فوتبال ایران معرفی شد و مهدی تارتار به‌طور کامل نحوه بازی او را می‌شناسد. تارتار به شاگردانش تاکید کرده بود که محمدی‌مهر در برگشت‌ها کُند حرکت می‌کند و باید از این فضا استفاده شود؛ اتفاقی که روح‌الله سیف‌اللهی به‌خوبی آن را رقم زد.
٢- وریا از پستش راضی نبود: وریا غفوری که علاقه زیادی دارد در دفاع راست بازی کند، امسال هم با نظر شفر به هافبک راست رفته و ظاهرا از شرایطش راضی نیست. همین موضوع نکته‌ای است که کادر فنی پارس جنوبی به آن اشراف داشت و از بازیکنان خواسته شده بود تا اجازه ندهند وریا با تمرکز نه‌چندان بالا کاری که می‌خواهد را انجام دهد. در طول بازی نیز محمد ستاری، مدافع چپ پارس حتی اجازه نداد غفوری یک ارسال روی دروازه داشته باشد.
٣- پشت دفاع وسط‌های استقلال خالی بود: پارس جنوبی برای استفاده از فضای پشت دفاع وسط‌های استقلال برنامه داشت؛ جایی که آرمین سهرابیان ذاتا دفاع چپ و پژمان منتظری حضور داشتند. بازیکنان پارس توپ‌های زیادی را روی محوطه جریمه حریف و پشت دفاع وسط‌های استقلال ریختند و در نهایت گل این تیم هم روی یکی از همین ارسال‌ها حاصل شد.
٤- فشار روی زکی‌پور نتیجه داد: میلاد زکی‌پور بازیکنی است که تکنیک خوبی دارد اما وقتی نفوذ کند، معمولا جا می‌ماند. این اعتقاد را مربیان پارس جنوبی داشتند و به همین دلیل سعید محمدی‌فر در دفاع راست پارس جنوبی سعی می‌کرد زکی‌پور را جلو بکشد و از فضای پشت سرش استفاده کند. این اتفاق بارها در طول مسابقه رخ داد.
٥- اسماعیلی مهار شد: برنامه ویژه‌ کادر فنی پارس جنوبی برای مهار فرشید اسماعیلی بود؛ بازیکنی تکنیکی و سرعتی که در یک لحظه می‌تواند کارش را انجام دهد و تارتار و همکارانش با سپردن یار برای او به‌درستی توانستند او را مهار کنند و اجازه نفوذ و خودنمایی به این بازیکن ندهند.

حسینی قهر کرد یا اخراج شد؟
سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال به همراه کاروان این تیم به تهران برنگشت. این دروازه‌‌بان ظاهرا بعد از اینکه فهمید مقابل پارس جنوبی بازی نمی‌کند، بشدت ناراحت شده و حتی در زمان گرم‌کردن بازیکنان هم رفتار سردی از خود نشان داده است. حسینی حتی به تذکرات کادر فنی هنگام گرم‌کردن هم بی‌تفاوت بوده و این مسأله از چشم خبرنگاران دور نمانده است. حالا مشخص نیست دلیل عدم حضور حسینی به همراه سایر استقلالی‌ها در بازگشت به تهران چیست. آیا او خودش ترجیح داده جداگانه به تهران برگردد یا اینکه با نظر کادر فنی از سفر با تیم منع شده است؟ شاید هم این عدم حضور در کاروان استقلال هماهنگ‌شده باشد ولی آن چیزی که قطعی است، رفتار ناشی از ناراحتی شدید حسینی پیش از بازی با پارس جنوبی جم بود که با واکنش کادر فنی استقلال هم همراه بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد