hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > صداقت: نسبت به رقبا کار سخت‌تری داریم/ امید کسب مدال المپیک زیاد است

صداقت: نسبت به رقبا کار سخت‌تری داریم/ امید کسب مدال المپیک زیاد است

ملی‌پوش تفنگ گفت: رقبای ما شاید روزی ۵۰۰ فشنگ شلیک می‌کنند اما ما در این مورد از آن‌ها خیلی عقب‌تریم. با کمبود فشنگ کار برای ما سخت تر است.
مهیار صداقت عضو تیم ملی تفنگ است که در ماده خفیف موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شده است. این روزها تمرینات تیم ملی تیراندازی بعد از تعطیلی بیش از ۴ ماه در سالن آزادی از سر گرفته شده و ملی‌پوشان خود را برای المپیک آماده می‌کنند.  
صداقت می‌گوید که کمبود فشنگ تاثیر زیادی در روند آماده‌سازی ورزشکاران دارد و کار ملی‌پوشان در این شرایط از رقبایشان سخت‌تر است.
در ادامه گفت و گوی ایسنا با مهیار صداقت را می‌خوانید.
از ۱۶ سالگی تیراندازی را آغاز کردم
تابستان سال ۹۲ قرار بود اوقات فراغتم را با یکی از رشته‌های تنیس یا تیراندازی پر کنم. در باشگاه نزدیک محل زندگی تیراندازی را شروع کردم و کم کم آن را ادامه دادم. تقریبا ۱۶ یا ۱۷ ساله بودم که تیراندازی را شروع کردم و کم کم آن را حرفه‌ای ادامه دادم.
مطمئن نبودم که سهمیه المپیک می‌گیرم
من توانستم سهمیه المپیک ۲۰۲۲ را بگیرم. فکر می‌کردم بتوانم سهمیه بگیرم اما مطمئن نبودم. در مسابقه تیراندازی یکی از عوامل شانس است. ممکن است در یک مسابقه عالی تیر بزنی اما به آن هدفی که می‌خواهی نرسی.
در المپیک در سه رشته مسابقه می‌دهم
صداقت در ادامه در خصوص المپیک گفت: من در المپیک در سه رشته بادی، خفیف  و میکس مسابقه می‌دهم. از آنجا که ایران هم در بخش آقایان و هم بانوان سهمیه المپیک گرفته است شانس بیشتری در میکس داریم و می‌توانیم در میکس هم تیر بزنیم.
همه کشورها شرایط ما را تجربه کردند
مهیار صداقت در خصوص شرایطش اظهار کرد: در حال حاضر در سالن تیراندازی آزادی تمرین می‌کنیم. تعطیلی اردوها به سبب شیوع کرونا به ملی‌پوشان لطمه زد چون اکثر تیراندازان در وضعیت آمادگی خوبی بودند. البته باید دانست که این مشکلات و ویروس کرونا برای همه کشورها و خاص بود و تقریبا همه کشورها شرایط همانند ما را تجربه کردند.
شرایط تمرینی خوب نداشتیم/ تنها از افت‌مان جلوگیری شد
وی افزود: با اینکه در این مدت تعطیلی نتوانستیم شرایط تمرین خوب را داشته باشیم اما با وجود مربیان خوبی که داریم شرایط برای ما عادی جلوه داده شد تا با دید مثبت به این اتفاق نگاه کنیم. خداراشکر شرایط خوب پیش رفت و با وجودی که نتوانستیم آنطور که باید و شاید تمرین کنیم اما حداقل از افت‌مان جلوگیری شد.
در آپارتمان نمی‌توان تیر زد
وی در پاسخ به این سوال که یکی از کارشناسان تیراندازی معتقد است که می‌توان در خانه هم ساچمه زد گفت: حقیقتا می‌توان این کار را انجام داد اما یک فضای نسبتا بزرگ می‌خواهد و تجهیزاتی که بتوان شرایط را در خانه ایمن کرد. این کار در خانه‌های آپارتمانی امروزی سخت انجام خواهد شد.
تا المپیک به نقطه اوج آمادگی می‌رسیم
وی افزود: در حال حاضر به آن آمادگی که خودم می‌خواهم دست نیافته‌ام. تا المپیک هم هنوز یکسال و نیم زمان داریم. برنامه ریزی‌ها طوری است که ما نزدیک المپیک به نقطه اوج برسیم. مطمئنم تا آن موقع به بالاترین سطح آمادگی می‌رسیم و در شرایط خوب به المپیک اعزام می‌شویم.
امید کسب مدال المپیک خیلی بیشتر شد
صداقت در خصوص کسب مدال المپیک گفت: حقیقتا همه تلاش می‌کنیم تا در المپیک بهترین نتیجه کسب شود. قبل از گرفتن سهمیه شاید کسب مدال المپیک دور از ذهن بود اما با کسب سهمیه المپیک امید کسب مدال بیشتر شد. همه سعی خود را می‌کنیم تا حتما به یک نتیجه خوب و یک مدال خوش‌رنگ در المپیک برسیم.
با کمبود فشنگ نسبت به رقبا کار سخت‌تری داریم
صداقت در خصوص کمبود فشنگ در اردوی تیم ملی و تاثیرش در عملکرد تیراندازان گفت: تاثیر زیادی دارد. تمامی رقبای ما شاید روزی ۵۰۰ فشنگ شلیک کنند اما ما در این مورد از خیلی از آن‌ها عقب تریم. باید حس شلیک کردن را تجربه کنیم و دقیقا در شرایط مسابقه تمرین کنیم. با کمبود فشنگ شرایط کمی برای ما سخت تر است ولی ما با این وجود سعی می‌کنیم با دستگاه‌های شبیه ساز یا هر روشی دیگر تمرین کنیم تا در مسابقه نتیجه بگیریم. اما نسبت به رقبا کار سخت‌تری داریم‌.
هزینه سلاح و لباس شخصی است
صداقت در خصوص هزینه‌های موجود در این رشته اظهار کرد: هزینه ساچمه و فشنگ هر چند که در بخش فشنگ با کمبودهایی مواجه هستیم اما با فدراسیون است. در مورد لباس و سلاح اما هزینه‌ها شخصی است و با خود ورزشکار است. لباس‌هایمان حدود ۲۰ میلیون و سلاح نیز حدود ۷۰ میلیون قیمت دارند. با این وضعیت افزایش قیمت دلار و یورو جبران این هزینه‌ها سخت شده است. اکثر تیراندازان از سلاح‌های شخصی استفاده می‌کنند و تمام این هزینه‌ها را باید خود پرداخت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد