hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > پایان 10روز اسارت کودک 3ساله درخانه زن تنها

پایان 10روز اسارت کودک 3ساله درخانه زن تنها

عامل ربودن دختربچه 3 ساله شیرازی زنی بود که نمی توانست مادر شود و پس از جدایی از شوهرش سال‌ها به تنهایی زندگی می کرد
10روز تحقیقات پلیس در پرونده ربوده شدن هانیه، دختر 3ساله شیرازی نشان داد زنی میانسال که بچه‌دار نمی‌شده او را ربوده و در خانه‌اش نگهداری ‌کرده است. این زن برای اینکه دختربچه شناسایی نشود، موهای او را کوتاه کرده بود.
عصر روز 11مردادماه امسال دختر 3ساله‌ای به نام هانیه از خانه‌شان در منطقه کوزه‌گری شیراز بیرون رفت. چند دقیقه قبل برادر 7ساله هانیه از خانه بیرون رفته بود و دختر بازیگوش می‌خواست دنبال برادرش برود اما بعد از خروجش از خانه  به طرز عجیبی ناپدید شد. کمی از بیرون رفتن هانیه گذشته بود که مادرش متوجه ماجرا شد. او هرچه جلوی در خانه و کوچه‌های اطراف را جست‌وجو کرد نتوانست دخترش را پیدا کند. زن جوان احتمال می‌داد هانیه با برادرش باشد، ولی چند دقیقه بعد برادر او به‌تنهایی به خانه برگشت و معلوم شد هانیه گم شده است.
 پدر و مادر هانیه تا شب هر جایی را که فکر می‌کردند دخترشان رفته باشد، جست‌وجو کردند اما فایده‌ای نداشت و سرانجام تصمیم گرفتند از پلیس کمک بگیرند.
به‌دنبال هانیه
وقتی مشخصات دختر مفقود شده در سیستم پلیس ثبت شد مأموران به تحقیق از ساکنان محله پرداختند اما هیچ‌کس نمی‌دانست بر سر هانیه کوچولو چه آمده است. یک روز بعد وقتی هیچ ردی از دختر مفقود شده به‌دست نیامد، مأموران فرضیه‌های متعددی ازجمله کودک‌ربایی را بررسی کردند. آنها که همه امکانات را برای یافتن دختر 3ساله بسیج کرده بودند در ادامه به بررسی دوربین‌های مداربسته‌ای که در آن منطقه نصب شده بود، پرداختند. یکی از این دوربین‌ها، دوربین مداربسته سوپرمارکتی بود که کلید این معما را در اختیار پلیس قرار داد. تصاویر ضبط شده نشان می‌داد که زنی میانسال دست هانیه را گرفته و سوار بر یک خودروی پیکان با خود برده است. این تصاویر فرضیه کودک‌ربایی را تأیید می‌کرد و حالا باید کارآگاهان هویت زن کودک‌ربا و مخفیگاه او را شناسایی می‌کردند.
در تعقیب زن غریبه
با اینکه شماره پلاک خودروی پیکان در تصاویر دیده نمی‌شد اما چهره زن غریبه به خوبی معلوم بود. از این زن هیچ سابقه‌ای در سیستم پلیس به ثبت نرسیده بود اما در ادامه کارآگاهان پلیس به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد خواهر متهم در منطقه کوزه‌گری ساکن است و ممکن است در کودک‌ربایی دست داشته باشد. در این شرایط بود که مأموران به بازجویی از او پرداختند. او مدعی بود که از ماجرای ربوده شدن هانیه اطلاعی ندارد اما در بازجویی‌ها گفت که خواهر 50ساله‌اش ساکن یکی از روستاهای اطراف شیراز است و به تنهایی زندگی می‌کند. او گفت: خواهرم چند روز قبل به دیدنم آمده بود و از آن روز دیگر او را ندیده‌ام.
دستگیری کودک‌ربا
سرانجام در شرایطی که 10روز از ربوده شدن دختربچه می‌گذشت مأموران توانستند مخفیگاه زن کودک‌ربا را شناسایی و هانیه را آزاد کنند. زن کودک‌ربا که در این مدت به خوبی از دختربچه نگهداری کرده بود در بازجویی‌های اولیه ضمن اعتراف به ربودن هانیه گفت: 15سال است که از شوهرم جدا شده‌ام و به تنهایی زندگی می‌کنم. من بچه‌دار نمی‌شوم و همه این سال‌ها تنها و افسرده بودم؛ به همین دلیل چند وقت قبل تصمیم گرفتم دختربچه‌ای را پیدا کنم و به خانه‌ام بیاورم. وی ادامه داد: چند روز قبل وقتی برای دیدن خواهرم به خانه‌اش در منطقه کوزه‌گری رفته بودم در کوچه چشمم به هانیه افتاد و درحالی‌که کوچه خلوت بود او را سوار ماشین کرده و با خود بردم. من او را خیلی دوست داشتم و این چند روزی که در خانه‌ام بود با همه وجود از او مراقبت کردم. من حتی موهای دختربچه را کوتاه کرده بودم تا چهره‌اش تغییر کند و هیچ‌کس او را نشناسد اما سرانجام دستگیر شدم و حالا بیشتر از دستگیری به‌خاطر از دست دادن هانیه ناراحتم.
بازگشت به خانه
حالا چند روز از پیدا شدن هانیه کوچولو می‌گذرد و هیچ‌کس به اندازه پدر و مادر او خوشحال نیست. مادرش به همشهری می‌گوید: «از روزی که دخترم گم شد من و شوهرم از صبح تا شب در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به‌دنبال او می‌گشتیم. در این مدت هر اتفاقی که فکرش را بکنید به ذهن‌مان خطور کرد. با وجود این همچنان امیدوار بودیم و از پلیس کمک گرفتیم تا اینکه مأموران توانستند دخترمان را صحیح و سالم پیدا کنند.» وی ادامه می‌دهد: «آنطور که فهمیدیم زن کودک‌ربا بچه‌دار نمی‌شود و برای اینکه تنها نباشد هانیه را دزدیده است. او در این مدت رفتار خوبی با دخترم داشته و حتی 2مرتبه هم او را به پارک برده است اما خدا می‌داند در این مدت به من و شوهرم چه گذشت.» وی درباره لحظه‌ای که هانیه دوباره به خانه برگشت، می‌گوید: «در این چند سال هیچ‌وقت تا این حد خوشحال نشده بودم. اینکه دخترم را بعد از 10روز دوری می‌دیدم برایم خیلی شیرین بود و با تمام وجودم او را در آغوش گرفتم و تلاش می‌کنم از این به بعد بیشتر مراقب دختر بازیگوشم باشم.» براساس این گزارش، زن کودک‌ربا در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد