hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > مردم گرانفروشی تلفن همراه را به وزارت صمت گزارش دهند

مردم گرانفروشی تلفن همراه را به وزارت صمت گزارش دهند

رییس انجمن واردکنندگان موبایل گفت: مردم در صورت مواجه با گرانفروشی تلفن همراه می‌توانند این موضوع را از طریق بازرسی وزارت صنعت پیگری و شکایت خود را مطرح کنند.
حسین غروی‌رام در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت مصوبه ممنوعیت واردات تلفن همراه اظهار کرد: دولت به دلایلی ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو را ملغی کرد با این وجود قاچاقچیان تلفن همراه با قاچاق گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو بازار ارز و موبایل را با تلاطم مواجه کردند.

رییس انجمن واردکنندگان موبایل تصریح کرد: مردم در صورت مواجه با گرانفروشی تلفن همراه می‌توانند این موضوع را از طریق بازرسی وزارت صنعت پیگیری و شکایت خود را مطرح کنند.

وی افزود: ما ادعا داریم که قیمت گوشی در ایران از همه جای دنیا ارزانتر است برای اثبات این ادعا کافی است قیمت گوشی در آمریکا را در دلار ۲۲ هزار تومانی ضرب کنید، برخی از مدل‌های تلفن همراه نسبت به سایر کشور‌ها ارزانتر است.

غروی رام بیان کرد: واردکنندگان موبایل برای تامین ارز مورد نیاز خود با صادرکنندگان خشکبار به توافق رسیده است با این وجود محدودیت‌های وضع شده برای بخش‌های تجاری؛ شرایط را برای قاچاق تلفن همراه از طریق ریجستری با کد مسافری فراهم کرده است.

رییس انجمن واردکنندگان موبایل عنوان کرد: قاچاقچیان بازار موبایل را برهم زدند و مشکلات زیادی برای فعالان این حوزه ایجاد کردند با این وجود فعالان بخش تجاری این حوزه با سرمایه و اعتبار خود به دنبال تامین نیاز بازار هستند.

وی گفت: واردات تلفن همراه به صورت گوشی مسافری نداریم با این وجود گوشی‌های زیادی به اسم مسافری و قاچاق  در سامانه همتا ریجستری می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد