hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مدیریت کارخانه پلی‌اکریل یکپارچه می‌شود

مدیریت کارخانه پلی‌اکریل یکپارچه می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: وضعیت و مشکلات کارخانه پلی‌اکریل در ستاد حمایت از صنایع مطرح شده و قرار است این مجموعه به سوی مدیریت یکپارچه سوق داده شود.

 ایرج موفق پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت کارخانه پلی‌اکریل اظهار داشت: مشکل اصلی این کارخانه چندگانگی در تصمیم‌گیری‌ها است. وضعیت پلی‌اکریل در ستاد حمایت از صنایع مطرح شده و قرار است این مجموعه به سوی مدیریت یکپارچه سوق داده شود. با توجه به برخی محدودیت‌‌ها این کارخانه حتی کارت بازرگانی ندارد و برای ثبت سفارش مواد اولیه موردنیاز خود با تأیید و مسئولیت ما ثبت سفارش کرده است.

وی افزود: شهر اصفهان حدود 15 شهرک و ناحیه صنعتی و یک هزار و 686 کارخانه دارد و بیش از 782 مجوز سرمایه‌گذاری جدید در شهرستان اصفهان صادر شده و 150 طرح توسعه برای واحدهایی که قبلاً ایجاد شده صادر شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، با وجود تمام مشکلات، فشارها و تحریم‌ها هم‌اکنون حدود 65 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در اصفهان بیش از 4 هزار و 580 طرح تولیدی و صنعتی در دست انجام است که نشان می‌دهد شرایط برای سرمایه‌گذاری به گونه‌ای بوده که افراد ترغیب به اخذ مجوز سرمایه‌گذاری شده‌اند و اگر تسهیلات در اختیار آنها قرار گیرد می‌توانیم در سال جاری 800 طرح جدید را در استان اصفهان به سرانجام برسانیم.

موفق با بیان اینکه ایجاد اشتغال با افتتاح پروژه‌های جدید محقق می‌شود، بیان کرد: هم‌اکنون 9 هزار واحد صنعتی دارای مجوز داریم که وظیفه ما حفظ وضعیت فعلی و سرپا نگه داشتن آنها است. کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هر هفته 3 جلسه برگزار می‌کند تا به رفع این موانع کمک شود.

وی تأکید کرد اصفهان سال گذشته در جذب تسهیلات تبصره 18 و رونق تولید رتبه اول کشور را داشته است. در استان اصفهان 3 هزار میلیارد تومان درخواست تسهیلات وجود داشته که از این میزان، 850 میلیارد تومان به واحدهای متقاضی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان از نظر تعداد واحدهای صنعتی رتبه دوم، میزان اشتغال صنعتی رتبه سوم و تعداد معادن فعال با 860 معدن رتبه اول کشور را در اختیار دارد. حدود 12 درصد صنعت کشور در استان اصفهان فعال است و 60 درصد فولاد کشور نیز در اصفهان تولید می‌شود.

وی صنایع فلزی و سلولوزی را جزء اولویت‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان دانست و از تولید الیاف پوشاک، آبگرمکن خورشیدی، رزین، منسوجات بی‌بافت، انواع لاستیک خودرو، تولید پمپ آب خودرو،  چادر مشکی و الیاف پلی‌استر به عنوان پروژه‌های آماده جذب سرمایه‌گذاری و کمک به تکمیل زنجیره تولید نام برد.

موفق تصریح کرد:  126 میز توسعه صادرات برای هر کالا وجود دارد که استان‌های اصفهان و تهران هرکدام 10 میز دارند، در حالی که سایر استان‌ها هرکدام بین 2 تا 3 میز توسعه صادرات دارند. از طرف دیگر، نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در اصفهان افتتاح شده و دومین بازارچه نیز در مشهد قرار دارد و قصد داریم در این زمینه با مشهد همکاری کنیم. همچنین 130 اندیس معدنی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در اصفهان شناسایی کرده‌ایم و به‌دنبال برآورد ذخایر آنها هستیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 270 هزار بافنده فرش داریم، گفت: امیدوارم برای صنوف تولید فرش دستباف تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود. همچنین با توجه به اینکه فرش دستباف جزء اولویت‌های استراتژیک کشور است، امیدوارم مکانی از سوی مدیریت شهری اصفهان به موزه فرش اختصاص یابد. همچنین با اختصاص تبلیغات و بودجه‌های فرهنگی به رونق تولید فرش دستباف کمک شود. همچنین آمادگی داریم پس از موافقت‌های لازم یک فرش دستباف در میدان امام(ره) به صورت نمادین نصب کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درباره وضعیت تولید ماسک در استان گفت: در ابتدای شیوع کرونا 30 هزار ماسک در روز تولید می‌کردیم و هم‌اکنون با توجه به تغییر خطوط برخی واحدهای تولیدی به تولید ماسک ظرفیت تولید این کالا به یک میلیون عدد در روز رسیده است، اما مشکل مواد اولیه داریم و برای رفع آن 2 مجوز صادر کرده‌ایم تا ماده اولیه تولید ماسک را در خود اصفهان تولید کنیم. این ماده هم‌اکنون تنها در استان‌های یزد و همدان و برای تأمین نیاز کل کشور تولید می‌شود.

وی از شورای شهر و شهرداری اصفهان درخواست کرد مساحتی را برای خارج کردن صنوف آلاینده و مزاحم شهری از شهر اصفهان و ساماندهی آنها در اطراف شهر اختصاص دهند و افزود: حتی می‌توانیم این طرح را به صورت فازبندی‌شده اجرا کنیم.

موفق خاطرنشان کرد: ایمنی بازار اصفهان برای ما بسیار هم است و امیدوارم بتوانیم پس از ارزیابی وضعیت بازار اقدام مشترکی با همکاری مدیریت شهری در این زمینه انجام دهیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد