hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وقتی "عزا و عروسی" ‌‌ابتلا‌ به کرونا را در قزوین به یکباره صعودی کرد

وقتی "عزا و عروسی" ‌‌ابتلا‌ به کرونا را در قزوین به یکباره صعودی کرد

متاسفانه شیوع ویروس کرونا مجدد در استان قزوین روند صعودی به خود گرفته و چون تا کنون واکسنی برای این بیماری کشف نشده، تنها در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌‌توان از این روزهای سخت عبور کرد.
شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان در اوایل اردی‌بهشت ماه سال جاری تحت کنترل درآمد.
اگرچه در اردیبهشت ماه سال 99 نوید روزهای خوش پایان کرونا اندک اندک به گوش می‌رسید اما متاسفانه با کاهش توجه مردم به تمهیدات بهداشتی مربوط به کرونا همچون عدم استفاده از ماسک، اقدام به مسافرت‌های غیر ضروری و حضور در تجمعات به یکباره ورق برگشت و شیوع این بیماری در قزوین افزایش یافت.
امروز در استان به سبب عدم رعایت نکات بهداشتی افراد زیادی مجدد درگیر این بیماری خطرناک شده‌ و در بیمارستان بوعلی سینای قزوین بستری هستند.
اگر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم رعایت نشود این بیماری خطرناک نه تنها جان افراد بیشتری را به خطر می‌اندازد بلکه تا مدت زمان بیشتری نیز در کشور باقی می‌ماند.
شهرستان‌های قزوین و تاکستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند
منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین اظهار داشت: شهرستان‌های قزوین و تاکستان که در وضعیت زرد قرار داشتند متاسفانه به سبب عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.
حبیبی عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، نزدیک به 12 هزار و 996 تست کرونا برای بیماران و مراجعه کنندگان انجام شده در حالی که بیش از 72 درصد از تست‌ها منفی و نزدیک به سه هزار و 652 آزمایش مثبت بوده است.
وی افزود: بخشی از بیمارستان بوعلی قزوین بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند این در حالی است که تخت‌هایی که به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته در حال پر شدن هستند و در صورتی که این شرایط ادامه یابد از ظرفیت سایر بیمارستان‌های استان استفاده خواهد شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: ویروس کرونا به شدت خطرناک است و در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود می‌تواند جان بسیاری از افراد جامعه را به خطر اندازد.
حبیبی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مردم تصور می‌کنند که خطر کرونا رفع شده و بدون استفاده از ماسک در جامعه حضور می‌یابند حال آنکه خطر این بیماری همچنان وجود دارد، افزود: رعایت اصول بهداشتی، اجتناب از حضور در اجتماعات و همچنین استفاده از ماسک می‌تواند سلامت جان افراد را تا حد زیادی تضمین کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: مردم نباید با ساده‌انگاری نسبت به کرونا موجب شیوع این ویروس در جامعه شوند در حالی که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود آمار مبتلایان به کرونا نیز کاهش خواهد یافت.
استفاده از ماسک می‌تواند تا حد زیادی مانع شیوع کرونا شود
پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز با بیان اینکه اگر برخی از ماسک استفاده کرده و افراد ناقل کویید 19 از ماسک استفاده نکنند آنگاه احتمال شیوع این ویروس در فضاهای سر بسته و عمومی تا 70 درصد وجود خواهد داشت، عنوان کرد: اگر تمام افراد جامعه از ماسک استفاده کنند احتمال انتقال ویروس کرونا تنها 5 درصد خواهد بود.
وی با بیان اینکه رعایت فاصله یک و نیم متری از یکدیگر و استفاده از ماسک در فضاهای شلوغ و سربسته منجر به کاهش روند ویروس کرونا در استان خواهد شد، افزود: 85 درصد از بیماران هیچ‌گونه علامتی از این بیماری ندارند اما می‌توانند این ویروس را به افراد سالم انتقال دهند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: حضور این افراد در اجتماعات منجر به افزایش شیوع کرونا در جامعه خواهد شد در حالی که افراد بالای سن 60 سال و بیمارانی دارای نقص سیستم ایمنی بدن، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
وی افزود: علائم ویروس کرونا تغییری نکرده و از قدرت این ویروس نیز کاسته نشده است و همچنان کاهش اکسیژن خون و بروز علائم تنفسی از جمله مهمترین علامت‌های این بیماری خوانده می‌شود.
نامدار عنوان کرد: برپایی مراسم عزا و عروسی، حضور در تجمعات فامیلی، ساده‌انگاری مردم نسبت به کرونا و برگزاری همایش‌های مختلف سبب شد که از ابتدای تیرماه، شیوع ویروس کرونا در استان روند صعودی به خود بگیرد.
وی افزود: استان‌های زنجان، البرز و تهران که در جوار استان قزوین قرار دارند در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند و همین مسأله یک زنگ خطر جدی برای قزوین به شمار می‌رود.
نامدار خاطرنشان کرد: نخستین هدف بیماری کرونا، تخریب وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده‌ها است و اگر نتوانیم خود را با روند شیوع این ویروس وفق دهیم قطعا در آینده آسیب بیشتری را متحمل خواهیم شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: مردم باید بپذیرند که امروز در وضعیت خطرناکی قرار گرفته‌ایم و لازم است که تمهیدات بهداشتی به صورت کامل رعایت شود زیرا در غیر این صورت جان تعداد زیادی از هموطنان به خطر می‌افتد.
متاسفانه کرونا طی روزهای اخیر در حال اوج گرفتن است و با توجه به اینکه تاکنون واکسن و دارویی برای آن تهیه نشده لذا بی توجهی به این ویروس منجر به پر شدن تخت‌های بیمارستانی و افزایش مرگ‌ومیر خواهد شد.
تنها راه بازگشت به زندگی طبیعی رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوانده می‌شود زیرا ممکن است با مراعات نکردن تمهیدات بهداشتی، بار دیگر محدودیت‌ها اعمال شده و همچنین زحمات چند ماهه مبارزه کادر درمان با ویروس کرونا به هدر رود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد