hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پولادگر: فکر نمی‌کنم المپیک توکیو برگزار شود

پولادگر: فکر نمی‌کنم المپیک توکیو برگزار شود

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: فکر نمی‌کنم المپیک توکیو برگزار شود و در جلسه با بچه‌های المپیکی گفتم عاقلانه این است که برای بدترین اتفاق برنامه‌ریزی کنیم.
سیدمحمد پولادگر ، در خصوص حاشیه‌های تصمیم‌گیری در خصوص سرنوشت لیگ‌های تکواندو اظهار داشت: برگزاری مسابقات لیگ یک فرآیند یک ساله است و همه تیم‌هایی که درگیر این مسابقات هستند، سرمایه‌گذاری سنگینی انجام می‌دهند. خیلی از زحمات تیم‌ها در لیگ برای رسیدن به اتفاقات خوب، مراسم اختتامیه و اهدای کاپ است. شرایطی که کرونای منحوس در سال جاری برای همه به شکل متفاوت، محدود کننده و با سختی‌های زیادی رقم زد، اما این شرایط نباید متوقف کننده باشد و باید خود را با شرایط موجود تطبیق داده و رویدادهای خود را برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به عدم برگزاری هفته‌های پایانی مسابقات لیگ، رده‌بندی مسابقات مشخص نبود. فاصله تیم‌ها به حدی نزدیک بود که حتی قادر نبودیم مقام اول و قهرمان هر کدام از گروه‌های آقایان و بانوان را مشخص کنیم. بر همین اساس جلسه‌ای را برگزار و با خرد جمعی برای اولین بار و با توجه به شرایط استثنایی در هر گروه دو تیم را به  عنوان قهرمانی معرفی کردیم. در بخش آقایان به خاطر رقابت نزدیک حتی عنوان دومی نیز مشترک اعلام شد. واقعا به خاطر رقابت نزدیک تیم‌ها نمی‌توانستیم متصور شویم کدام تیم قهرمان خواهد شد و این موضوع نقطه قوت لیگ ما است که تیم‌ها از نظر کیفی و پتانسیل به هم نزدیک هستند.
رئیس فدراسیون تکواندو تصریح کرد: برای سال جاری نباید اجازه دهیم فعالیت لیگ متوقف شود. در ذهن ما برگزاری لیگ برای سال جاری وجود دارد و شب و روز تلاش می‌کنیم تا شرایط برگزاری مسابقات کیوروگی را فراهم کنیم. بر همین اساس یکی از مبتکران خانواده تکواندو ماسکی را طراح کرده تا مبارزان آن را روی صورت خود نصب کنند و تنفس آنها با یکدیگر تلاقی نداشته باشد. این موضوع در حال بررسی توسط کارشناسان مجاری تنفسی و ورزشی است و در صورت تایید، این طرح را به فدراسیون جهانی و وزارت ورزش ارائه خواهیم داد.
پولادگر در خصوص مطرح شدن احتمال برگزاری مسابقات لیگ در فضای باز از سوی رئیس سازمان لیگ گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و چند محل را نیز پیش‌بینی کردیم. برگزاری مسابقات در فضای باز هزینه سنگینی دارد و اگر شرایط مهیا شود این کار را خواهیم کرد. در کنار بررسی این موضوع حتما مسابقات لیگ پومسه را شروع خواهیم کرد، چرا که پومسه فرآیند متفاوتی دارد و فعالیت ما متوقف نخواهد شد.
وی در خصوص حرف و حدیث‌های  اعلام دو تیم قهرمان،  افزود: برخی صحبت‌ها کم لطفی است. تصمیمات گرفته شده را فدراسیون به تنهایی نگرفت و همه تیم‌هایی که در کورس قهرمانی بودند دعوت شدند و با خرد جمعی و مشارکتی که انجام شد این تصمیمات گرفته شد و هیچ حاشیه‌ای نیز وجود نداشت.
رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی تیم‌ها محبوب فدراسیون هستند، به تسنیم گفت: اصلا چنین چیزی نیست. هیچ کاری در عالم وجود ندارد که از انجام آن همه رضایت داشته باشند. معمولا افراد، منافع شخصی را در نظر می‌گیرند و در این حالت همه دوست دارند منفعت بیشتری ببرند. خدا را شکر هیچ حاشیه‌ای در این قضیه ندیدم و همه نشستیم و با هم تصمیم گرفتیم و پای تصمیم خود را نیز امضا کردیم. فکر می‌کنم در مجموع فرآیند خوبی بود و تصمیم تیم‌ها و ورزشکاران مشخص شد.
پولادگر در خصوص سرنوشت برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و احتمال عدم اعزام تیم با توجه به شرایط کرونایی کشور عنوان کرد: اگر تا یک ماه دیگر لغو این مسابقات اعلام نشود باید انتخابی را برگزار و اردوها را شروع کنیم. احتمال عدم اعزام تیم نیز وجود دارد و اگر چنین تصمیمی گرفته شود خارج از اراده ما خواهد بود. در حال حاضر هیچ پروازی به کشورهای اروپایی نداریم و از آن طرف نیز خیلی از کشورهای جهان هیچ اردویی را برای این مسابقات برگزار نمی‌کنند. حتی این امکان نیز وجود دارد که این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی لغو شد، اما در آخرین تقویم فدراسیون جهانی، این مسابقات  مهمترین رویداد سال جاری است.
وی در خصوص نتیجه برگزاری جلسه با ملی‌پوشان المپیکی تاکید کرد: بحث بچه‌ها مادی نبود و مسائل مادی درصد کمی از مشکلات آنها بود. بیشترین مشکل بچه‌ها به خاطر شرایط خاص روحی بود که بعد از شیوع کرونا اتفاق افتاده بود و واقعا آنها در شرایط افسردگی شدید بودند. برگزاری جلسه به ملی‌پوشان المپیکی کمک کرد  و درصدد هستیم فرآیندی را ترسیم کنیم تا آنها را به آینده امیدوار کنیم. اگر در آینده باز هم امکان برگزاری اردو نباشد جلسات مشابه‌ای را برگزار خواهیم کرد. بچه‌ها نیز باید قبل از اینکه هر حرفی را در رسانه بزنند با فدراسیون صحبت کنند و ما هر کاری در توانمان باشد انجام خواهیم داد. افزایش حقوق نیز خواهیم داشت. 
رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص شرایط مالی این فدراسیون گفت: به شدت در بحران به سر می‌بریم و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. فکر می‌کنم و مطمئنم اگر تکلیف برگزاری المپیک توکیو قطعی شود، شرایط حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تغییر خواهد کرد. مسئولان ورزش کشور با توجه به شرایط حق دارند و اصلا منطقی نیست 13 ماه قبل از آغاز المپیک تخته گاز جلو برویم. طبق صحبت‌های باخ و مسئولان  برگزاری مسابقات قرار است در پایان تابستان رسما اعلام شود که المپیک برگزار خواهد شد یا نه.
پولادگر در خصوص پیش‌بینی خود در خصوص احتمال برگزاری المپیک اظهار داشت: فکر نمی‌کنم المپیک برگزار شود و در جلسه با بچه‌های المپیکی نیز عنوان کردم عاقلانه این است که بدترین اتفاق را متصور شویم و برنامه‌ریزی کنیم. بدترین اتفاق نیز عدم برگزاری المپیک است و اگر این اتفاق نیز بیفتد باید عزم خود را برای بازی‌های آسیایی 2022 جزم کنیم تا در آن رویداد حضور قدرتمندانه‌ای داشته باشیم. زندگی متوقف نخواهد شد و ما بازی‌های المپیک جوانان و بازی‌های آسیایی را در 2022 خواهیم داشت که رویدادهای مهمی هستند و باعث انگیزه برای تلاش و فعالیت بیشتر می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد