hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > واکنش کمیل قاسمی به اعلام خبر قطعی شدن طلای المپیکش

واکنش کمیل قاسمی به اعلام خبر قطعی شدن طلای المپیکش

کمیل قاسمی به خبر اعلام شدن مدال طلای المپیکش توسط علیرضا دبیر واکنش نشان داد.
کمیل قاسمی در زمینه اعلام خبر دریافت مدال طلا المپیک لندن توسط وی اظهار کرد: اتحادیه جهانی کشتی در زمینه رسیدن مدال به نفرات بازنده کشتی گیران دوپینگی قانون دارد و مطابق قانونش طلا به من و نقره به بلال ماخوف روس می رسد.
وی تصریح کرد: من صحبتهای دیروز را شنیدم. از اینکه اعلام شد که قانونی در اتحادیه جهانی نداشتیم که اگر نفرات برتر دوپینگ کنند، چه کسی جایگزین آنها می شود، تعجب کردم! چون زمانی که کشتی گیر گرجستانی که در المپیک به مدال نقره رسیده بود دوپینگش مثبت اعلام شد، از بین من و حریف روسی ام (بلال ماخوف )، که هر دو مشترکا سوم شده بودیم، حریف روسی ام‌را بعنوان نفر دوم معرفی کردند و گفتند مطابق قانون، آخرین نفر بازنده به کشتی گیر دوپینگی جایگزین وی می شود.
وی ادامه داد: بر همین مبنا هم وقتی آرتور تایمازوف ازبکستانی که در وزن ما مدال طلا گرفته بود دوپینگش مثبت اعلام شد، اتحادیه جهانی کشتی، مرا بعنوان نفر اول و دارنده مدال طلای المپیک اعلام کرد. این یعنی اتحادیه جهانی کشتی در این مورد قانون داشته و دارد.
قاسمی افزود: اما دیروز اعلام کردند که روسها کشتی گیر خودشان را کنار من بعنوان دارنده مدال طلا قرار داده اند و این یعنی فقط روس ها توانستند نقره خود را طلا کنند. البته اینها حرفهایی است که در داخل زده می شود و هیچ چیز قطعی نیست.
وی تاکید کرد:فدراسیون باید پیگیری کند که اتحادیه در این مورد قانون دارد و مطابق قوانینش طلا حق ایران است .آیا اگر الان تست دوپینگ تایمازوف ازبکستانی منفی شود و به او‌ مدال طلا را بدهند، مدال نقره ای که به کشتی گیر روس داده بودند را به طور مشترک به من هم می دهند؟
قاسمی در پایان گفت: همچنان منتظر پاسخ نامه ارسالی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به رئیس اتحادیه جهانی کشتی هستم. امیدوارم حق ایران حفظ شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد