hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها >  جدیدترین های طراحی کابینت در سال 2020

 جدیدترین های طراحی کابینت در سال 2020

کابینت آشپزخانه تنها برای ذخیره وسیله ها نیست. در هنگام تغییر مدل آشپزخانه، کابینت نقش مهمی را ایفا می کند. کابینت، گل سرسبد آشپزخانه شماست که همه چیز را کنار هم جمع می کند. طی سالهای اخیر طراحی کابینت تغییر چندانی نداشته؛ به نوعی می توان گفت تغییرات آن به اندازه تغییر اپن، یا کف اتاق نبوده است. اما با گذشت زمان، کابینت آشپزخانه نیز، تکامل یافته است.
امروزه، ظواهر ظریف، ساده و مینیمالیستی بیش از پیش طرفدار دارند. اما گهگداری می توان  در این بین نمونه های برجسته و متفاوت نیز پیدا کرد. در سال 2020 هر دوی این مدل ها مورد توجه خانه داران قرار خواهند گرفت. در حالی که به روز به روز محبوبیت کابینت های ساده افزوده می شود، برخی خانه داران نیز ترجیح می دهند سبک های خاص و برجسته ای را انتخاب کنند. در هنگام طراحی آشپزخانه، ابتدا به چیزهایی که برای شما ضرورت دارند پرداخته، و سپس آخرین مدل های موجود را ترکیب کرده و سبک خود را پیدا کنید. در این جا چند طراحی بسیار زیبا از کابینت برایتان آماده کرده ایم، که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرند.

قفسه های بدون درب
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه 2020

قفسه های بدون درب در مجله ها زیبا به نظر می رسند، اما برای همه خانه ها مناسب نیستند. بیایید روراست باشیم، برای این نوع قفسه باید ست بشقاب یا ظرف خاصی داشته باشید تا آن را در معرض نمایش قرار دهید. اما با سازماندهی کردن خوب، و قفسه های مناسب، می توانید سبک خاصی برای آشپزخانه خود بسازید. این روزها قفسه های بدون درب، حتی از کابینت ها نیز محبوب تر هستند.
 
اگر نمی توانید از کابینت های درب دار عزیزتان دل بکنید، باید بگویم قفسه های بدون درب مزیت هایی نیز دارند. این قفسه ها فضایی روشن تر و تازه تر ایجاد کرده و باعث می شوند آشپزخانه تان بزرگتر به نظر برسد، که این موضوع برای آشپزخانه های کوچک نوی مزیت محسوب می شود. به راحتی می توانید وسیله های مورد نیازتان را بدون فوت وقت برای باز کردن درب، بردارید. با در نظر گرفتن این که همه چیز از بیرون مشخص است، باید دقت کنید چه چیزی را در قفسه قرار می دهید. هر گونه وسیله مانند کاسه یا لیوان بر زیبایی کلی و فضای آشپزخانه تان تاثیر می گذارد.

اینجا بهار است از وسیله های یک رنگ استفاده کنید تا ظاهری جدید برای آشپزخانه خود بسازید. همچنین می توانید از شیشه شراب، شیشه های بلند و کاسه میوه خوری، برای تزیین استفاده کنید. اگر لیوان مورد علاقه یا کتاب آشپزی خاصی دارید، از آنها استفاده کنید تا قفسه هایتان را جذاب تر نشان دهید. اما در هنگام ترکیب این المان ها، رنگ و سبک آنها را به تنهایی نیز در نظر بگیرید.
 
سعی کنید با استفاده از یک هارمونی و یک دست بودن، بهم ریختگی حاصل از قفسه های بدون درب را کاهش دهید. تنها وسیله های مورد نیاز خود را در این قسمت نگه داشته و باقی وسایل را در کابینت های اصلی جای دهید. این کار هم باعث می شود همه چیز را سازماندهی کنید و هم باعث می شود ظاهری جذاب به آشپزخانه خود بدهید.

ترتیب رنگ
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020طراحی آشپزخانه

خانه داران دیگر از آشپزخانه ای شلوغ و در هم ریخته استقبال نمی کنند. آنها چیزی خاص می خواهند که فضایی برجسته داشته باشد. رنگ یکی از مهم ترین روش های جلب توجه است. رنگی متفاوت در کابینت هایتان می تواند باعث شود از دیگران متفاوت باشید. کارخانجات سازنده نیز به این موضوع توجه دارند. آنها از جدیدترین و بهترین رنگ ها استفاده کرده، و هنوز هم عده زیادی به آنها علاقمند هستند. آنها با شرکت های رنگ آمیزی همکاری کردند تا رنجی نامحدود از رنگ های خاص را برای شما تولید کنند.

خانه داران در کابینت سازی، از رنگ های خاص و ساختنی ای استفاده میکنند که با فضای آشپزخانه شان هماهنگ باشد. در حال حاضر رنگ های طبیعی نظیر خاکستری، زرد، سبز کمرنگ و همچنین رنگ های تیره از جمله سیاه، آبی لاجوردی و سبز زمردی محبوب ترین ها هستند.

می توانید از سه دسته رنگ انتخاب کنید؛ روشن، متوسط و تیره. رنگ های روشن، طبیعی تر هستند. آنها به به دلیل ظاهر ساده و ظریف خود محبوب می باشند. آنها سبکی ماندگار دارند که دیگر عناصر آشپزخانه تان را نیز به کمال می رساند. رنگ های متوسط بسیار رایج هستند و در آن رنگ های آبی، خاکستری و سبز آن محبوب می باشند. در مقیاس بالاتر، رنگ های تیره را داریم. سبز زمردی، سیاه، آبی لاجوردی و طلایی از رنگ های معمول مورد استفاده در آشپزخانه می باشند. رنگ های تیره بسیار برجسته بوده و جذابیت زیادی دارند. اما در مقایسه با رنگ های متوسط و روشن، طرفداران کمی دارند.

در واقع، خانه داران به دنبال رنگی منحصر به فرد هستند، که تنها خاص آشپزخانه آنها  باشد. اگر کابینت خود را به صورت سفارشی بسازید، می توانید هر رنگی که میخواهید برای آن انتخاب کنید. اگر کابینت دارید و می خواهید آن را نو کنید، یا به فردی متخصص مراجعه کنید و یا آماده باشید خودتان این کار را انجام دهید.

استفاده زیاد از چوب بلوط
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020مدل کابینت جدید
 
کابینت های از جنس چوب بلوط با ظواهر آهکی و تخته ای خود دوباره به آشپزخانه ها و حمام ها بازگشته اند. از سال 1970 تا 1990 این کابینت ها محبوب بودند. معمولا به همراه رنگی عسلی، دری بزرگ به همراه روکشی با الگوهای بسیار برجسته دیده می شد، که این سبک در آن زمان بسیار محبوب بود. پس از گذشت زمان، با افزایش محبوبیت چوب های افرا، درخت گیلاس  و همچنین چوب های مهندسی شده استفاده از چوب بلوط در کابینت ها کاهش یافت. امروزه روکش های چوبی و ام دی اف روی در کابینت ها رایج تر هستند. اما درست مانند دیگر قسمت های خانه که خانه داران سعی دارند با بازگشت به گذشته، ظاهری جدید اما دوره ای به آنها اضافه کنند، آشپزخانه نیز استثنا نیست.

نتیجه؟ استفاده از رنگ های خنثی، چند بعدی کردن و تغییر بافت، و جذابیت ظریف که می توان با آن در هر فضایی تعادل ایجاد کرد. کابینت چوب بلوط ظواهر متفاوتی دارد، از نوع ساحلی و کلبه فرانسوی تا ظواهر مدرن، ساده یا روستایی. که معمولا بین عناصر طبیعی رابطه ای ایجاد می کند. به همین دلیل است که چوب بلوط بدون توجه به گذشته، در صنعت کابینت سازی دوباره در حال محبوب شدن است. کابینت سازان، با استفاده از سبک های خاص و چوب بلوط، درب های دارای نقش و نگار های فرورفته، و به همراه روکش های صاف می سازند. می توانید از رنگ طبیعی بلوط استفاده کرده یا رنگی جدید به آن اضافه نمایید. زنگ های سیاه، آبی و خاکستری در میان خانه داران در حال محبوب شدن هستند.

سبک های تغییرپذیر، نقطه اتکاء ما هستند
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020طراحی کابینت مدرن
 
سبک تغییرپذیر، نقطه طلایی دکور خانه است. تنها این مدل است که می تواند در تمام سبک ها سفر کند. بدون دور شدن از گرمای طراحی تغییرپذیر، به عناصر معاصر بپردازید. می توانید ترکیبی از کاشی های سنگی طبیعی و دیوار سفید رنگ به همراه صندلی به سبک دهه 50 یا مبلمانی ترکیبی از مبل های چوبی تغییرپذیر و مبل های چرمی امروزی داشته باشید.
 
وقتی صحبت از کابینت آشپزخانه به میان می آید، سبک تغییرپذیر چیز جدیدی نبوده و تنها نقطه اتکاء ما خواهد بود. در این سبک درجات مختلف ترکیب را مشاهده خواهید کرد، از سبک های برجسته تا نمایشی. مانند این که کابینتی به سبک اروپایی را قبل از جنگ روی ساختمانی دارای جزئیات معماری روی سقف و دیوارها، مزین کنیم. یا ترکیب سبک ها، درب های شیکر به رنگ سفید، به همراه لوستری در بالای اپن، پیشخوان های مرمری فلزات سیاه رنگ. کاملا آسان و راحت است. وقتی سبکی راحت اما جالب توجه می خواهید، سبک تغییرپذیر بهترین انتخاب است. اگر به سبک مدرن علاقه دارید، اما نمی توانید از سبک سنتی دل بکنید هم سبک تغییرپذیر انتخاب خوبی خواهد بود.

زیبایی در تمیزی
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020طراحی کابینت
 
کابینت آشپزخانه نیز از موج مدرنیزه شدن دکور در امان نمانده است. یکی از واضح ترین تغییرات آن اضافه شدن زیبایی گرایی تر و تمیز می باشد. به نظر می رسد که ترند مینیمالیسم در سال 2020 و بعد از آن نیز ادامه دارد.
 
کابینت های مدرن دیگر کنده کاری هایی را که در کابینت های سنتی مشاهده می کردیم را ندارند. آنها با عناصر طراحی ساده، دربی با کنده کاری قاب شکل و لبه های ظرف دارند.حتی دسته ها نیز بسیار ساده بوده و توجه زیادی به خود جلب نمی کنند. در واقع، هرگونه به هم ریختگی به کمترین حد خود می رسد. این نوع کابینت با یک آشپزخانه مدرن به خوبی هماهنگ بوده و دیگر عناصر نظیر پیشخوان ها و دیوار تکمیل می کند.

استفاده از چند رنگ در آشپزخانه
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020طراحی کابینت آشپزخانه 2020

به لطف تکنولوژی امروز، خانه داران لیستی بی پایان از رنگ ها و تکنیک ها در دست دارند. از رنگ های گرم قهوه ای گرفته تا خاکستری حق انتخاب ها بسیار زیاد هستند. خانه داران از این انتخاب های خاص، نهایت استفاده را می برند. در یکی از ترندهای جدید 2020، رنگ های مختلف با یکدیگر ترکیب می شوند و ظاهری کاملا خاص را به نمایش می گذارند. ممکن است کابینت های بالایی سفید باشد در حالی که زمینه اصلی کابینت هایتان به رنگ چوب باشد. همه این کارها برای داشتن یک طراحی جالب و جدید است.

یک راه دیگر این است که اپن را با رنگی متفاوت از کابینت ها مزین کنید. از آنجایی که اپن یک نوع مبلمان جداگانه محسوب می شود، می توانید آن را برجسته تر نشان دهید. بیشتر رنگ های سیاه، آبی لاجوردی و قهوه ای شکلاتی برای این کار استفاده می شوند. اگر می خواهید یک قدم جلوتر بروید، می توانید دو رنگ مانند سیاه و سفید یا حتی سبز را ترکیب کنید، چطور است؟ تا زمانی که در فضای خود از چوب استفاده می کنید، نباید اشتباه کنید.
 
اما به همین دلیل ممکن است نیاز باشد برای پیشخوان ها، دیوار و کف زمین از رنگ های خنثی استفاده کنید. مانند دیگر بخش های خانه، خانه داران سعی دارند با استفاده از سبک های شخصی آشپزخانه ای برجسته داشته باشند. این ترند، تنها نشان دهنده علاقه به شخصی کردن است.

سینک های دو لگنه را فراموش کنید
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020مدل کابینت

امروزه با توجه به مورد استفاده قرار گرفتن سینک های آشپزخانه، آنها را به صورت تک لگنه یا چند سینکی طراحی می کنند. از آنجایی که شستن ظروف با دست دیگر  رایج نیست، نیاز به سینک دو لگنه نیز اهمیت چندانی ندارد. به همین دلیل، طرح سینک لبه دار شدیدا محبوب شده است. سینک های لبه دار بیشتر برای اندازه بزرگشان که استفاده از آن را راحت تر کرده، محبوب شده اند.
 
اگر لبه جلویی سینک با طراحی آشپزخانه تان هماهنگ نیست، پس می توانید یک سینک یک لگنه با همان سایز انتخاب کنید. این نوع سینک ها برای ورقه های کوکی، قابلمه های بلند و ماهیتابه های دسته بلند مناسب اند. برای کسانی که مهمان ناخوانده زیاد دارند، می توانند به راحتی ظروف نشسته را در این سینک پنهان کنند. علاوه بر سینک اصلی، ممکن است یک سینک اضافی نیز در قسمت انتهایی را روی اپن داشته باشید. وجود این نوع سینک های اضافی اجازه می دهد چندین نفر به طور همزمان کار کنند.

همچنین طرح های خاصی از شیر آب را نیز مشاهده می کنیم. یک شیر آب دیگر فقط یک شیر آب نیست. با این که شیر آب بخش کوچکی از آشپزخانه تان است، اما اگر خاص باشد می تواند به آن رنگ و سبک جدیدی اضافه کند. امروزه شیرهای آب در اندازه هاپ، طرح ها و شکل های مختلفی وجود دارند. شیرهای آب مخصوص پر کردن دیگ، روی دیوار نصب ده و دسته های بسیار بلندی دارند که برای پر کردن دیگ تا روی گاز نیز کشیده می شوند. برخی دیگر مکانیزم اسپری داشته و بقیه سنسورهای دارند که آب را به طور اتوماتیک باز می کنند.
 
همچنین می توانید طرح هایی را پیدا کنید که گویی مستقیما از رستوران مورد علاقه تان آورده شده اند.

سینک ها و شیرهای آب زیادی وجود دارند که می توان سبک آنها را جدید، قدیمی، زیبا و جذاب دانست.

حل مشکل انباری برای تکنولوژی جدید
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020طراحی کابینت 2020

ورود تکنولوژی به آشپزخانه ها امری اجتناب ناپذیر است. امروزه ما و وسیله هایمان جدا نشدنی هستیم. به همین دلیل، آشپزخانه ها تغییر کرده اند تا نیاز های ما را در این زمینه برطرف کنند. به بیان ساده، کابینت های مدرن باید برای بخش شارژ کردن موبایل را داشته باشند. اگر در هنگام پخت و پز با استفاده از موبایل یا تبلت خود دستور غذا را نگاه می کنید یا با استفاده از ویدئوهای آموزشی آشپزی می کنید،  یک مکان مخصوص شارژ دستگاه یا یک نگهدارنده موبایل در آشپزخانه خود نصب کنید. برای داشتن کابینت های با تکنولوژی بالاتر می توانید از وسیله های بی سیم استفاده کنید. برای مثال اسپیکر، تلویزیون یا تبلت بی سیم.

لامپ مخفی زیر کابینتی
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020لامپ مخفی زیرکابینتی
 
پس از تغییر لامپ های مهتابی سنتی، لامپ های ال ایی دی مورد استفاده بیشتری قرار گرفتند. این نوع چراغ روشنایی کافی داشته، رنگ های متفاوتی دارد و برای مدت طولانی باقی می ماند. همین باعث شده این نوع چراغ، به صورت مخفی در کابینت قرار می گیرد. ال ایی دی زیر کابینتی به شکل های مختلفی نظیر دایره ای، ریسه ای و میله ای مورد استفاده قرار می گیرند.
 
این نوع چراغ در هنگام استفاده به صورت مخفی در زیر کابینت، نور بیشتری داشته و محیط را بهتر می کند. ال ایی دی تنها لامپی نیست که می توان از آن در زیر کابینت استفاده کرد. می توانید از لامپ های فلورسنت که به اندازه لامپ های ال ایی دی انرژی و کارآمد بوده و مقداری گرما نیز تولید می کنند. لامپ های زنونی نیز گرما تولید می کنند اما بسیار کم که میتوان آن را نادیده گرفت، و همچنین روشنایی گر و جذابی دارند. همینطور می توانید از لامپ های هالوژنی نیز استفاده کنید، اما گرمای آنها به اندازه ای زیاد است که می تواند به مواد غذایی و نوشیدنی های داخل کابینت تان تاثیر بگذارد.

وسیله های یکپارچه
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

هدف از یکپارچه بودن وسیله ها، این است که وسیله های مانند یخچال و ماشین ظرفشویی در فا پنهان شده و کل فضا یک دست شود و این طراحی روز به روز مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. برای اعمال این طراحی، وسیله ها به قابی مزین می شوند که ظاهر اصلی آنها را پنهان می کند. این نوع یکپارچه سازی، به طراح آزادی بیشتری می دهد. این طراحی خط دید بی چون جرا، پیوستگی کلی به فضا بخشیده و زیبایی آشپزخانه را گسترده تر و بهتر می کند.

کابینت هایی به سبک مبلمان
طراحی کابینت,مدل کابینت,طراحی کابینت 2020مدل کابینت

کابینت های خانه تان هرگز نباید کسل کننده باشند. خصوصا که آشپزخانه قلب خانه در نظر گرفته می شود. تا جای ممکن زیاده روی کنید و در آشپزخانه تان از سبک ترکیبی مبلمان استفاده کنید. می توان با اضافه کردن جای پا در زیر کابینت، و اضافه کردن پیشخوان بین کابینت اصلی و کابینت دیواری، یک کابینت بلند قفسه ای را به گنجه یا صندوق کوچک تبدیل کرد. فراموش نکنید، گنجه ها و کشوهایی در پشت درب ایجاد کنید تا مکان خاصی برای ساخت قهوه؛ مکانی برای پیام دادن و یا مکانی برای خشک کردن وسیله ها برای خود داشته باشید.

نتیجه
در سال های اخیر کابینت سازی با تغییرات بسیار زیادی مواجه شد. تغییری سریع که با تکنولوژی های پیشرفته ترکیب شده است، به سبک های کابینت تنوع گسترده ای بخشید. در سال 2019، شخصی سازی جزو ترند کلی بود. وقتی صحبت از رنگ، و طراحی کلی به میان می آید، خانه داران چیزی خاص و شخصی می خواهند. اگر خانه ای جدید ساخته یا میخواهید آشپزخانه تان را تغییر دهید، چه ترندی را انتخاب می کنید؟
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد