hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین| کندی روند اجرای طرح ویژه نوسازی مسکن در روستاهای استان

قزوین| کندی روند اجرای طرح ویژه نوسازی مسکن در روستاهای استان

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات و افزایش قیمت مصالح ساختمانی روند اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستاهای این استان را کند کرده است.

مجید کشاورز افزود: افزایش قیمت تسهیلات مقاوم‌سازی در طرح ویژه بهسازی از 180 به 250 میلیون ریال تنها در جهت سرعت بخشیدن به نوسازی مسکن روستاها صورت گرفت اما در نهایت این مسئله تاکنون محقق نشده است.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته از سهمیه 2 هزار و 380 واحدی استان، یک هزار و 800 واحد موفق به دریافت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل شدند.

به گفته او، امسال از سهمیه یک هزار و 888 واحدی تنها 50 متقاضی موفق به دریافت تسهیلات 250 میلیون ریالی شده‌اند.

کشاورز یادآور شد: تمامی اعتبارهای مربوط به طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی که از سال 84 آغازشده به‌طور کامل جذب گردیده اما متأسفانه در چند سال گذشته با سخت‌گیری بانک‌های عامل، روند پرداخت‌ها کند شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین یکی از مشکلات بانک‌های عامل استان در حوزه ارائه تسهیلات روستایی را پرداخت نشدن اقساط معوق بانکی از سوی متقاضیان دانست و افزود: در این زمینه نیازمند همراهی و مساعدت بیشتر روستاییان قزوین هستیم.

او تأکید کرد: امسال حباب افزایش قیمت‌ها در مصالح ساختمانی باعث شده تا روستاییان رغبتی به انجام مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود نداشته باشند که این مسئله نیز مشکلی دیگر برای دریافت تسهیلات در طرح ویژه از سوی متقاضیان شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد